dressuur zadel STUBBEN wie heeft ervaring hiermee

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cinv

dressuur zadel STUBBEN wie heeft ervaring hiermee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 13:11

De titel zegd het Haha!
Ben in de late toekomst van plan om een nieuw zadel te kopen en ben alles aan het testen...
BR vind ik nie zo gezellig zitten.
Kieffer heb ik graag en zeer comfortabel, heb een garmisch gehad maar verkocht wegens niet passen op mijn nieuw paard... Verdrietig
Ik heb zelf 2 countys , waar ik super blij mee ben...maar wil eens iets anders...als ik er een vind die ook zo super rijd.
Dan heb ik een dressuur van STUBBEN gepast en die zitten zo goed aan de knieen maar vind de zit te 'vrij' et hard...gelijk een springzadel precies...
Ik heb graag dat er dikke kussens aan de knieen zijn en dat je u 'ingepakt' voelt...maar langs de andere kant zou ik beter die stubben nemen door rug problemen hernia oa..en dus is mijn bekken niet zo vast, lijkt me beter maar ja...
dus zet u ervaringen maar hieronder Knipoog alvast bedankt.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 13:14

Passier, zit super. Niet te gedwongen maar wel steun. Zijn alleen niet goedkoop.

/add
Ik heb trouwens ook een stubben springzadel, daar zweer ik dus bij. Maar goed, zoiets zoek je niet.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 04-11-04 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

linsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 13:29

Ik heb wel ervaring met een stubben zadel... dat was alleen een vzh zadel maar ik vond het heel lekker rijden....

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 13:34

Euh wat noem je niet goedkoop voor die passier ? ( stubben dacht ik ook dat die duur waren maar valt best goed mee)
Mijn county is op maat gemaakt en heeft 2000e gekost.. dus ja...zou passier duurder zijn ? en welk model?
Hebben jullie je stubben al lang ?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 13:35

Eeen Passier Grand Gilbert (die heb ik, 2ehands voor 1200 euro) is ook zo'n 2000 euro denk ik. Ik heb mijn Stubben nu een dik jaar, prima zadel.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 14:40

Ik heb een Kieffer Garmisch vhz, een Moll springzadel en een Stubben dressuurzadel. alle 3 zitten ze heerlijk (van een harde zit bij de stubben heb ik geen last, integendeel) vind de kniewrongen ook heerlijk aansluiten, kortom ik vind het een perfect zadel voor mij. Maar, smaken verschillen natuurlijk. Veel mensen die ik ken zweren bij een KN dressuurzadel, maar daar kon ik niet op zitten. Ik heb het zadel nu 2 jaar en heb er destijds 2300 gulden voor betaald.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 14:44

Ik heb zelf een Ainsley dressuurzadel, en dat zit heerlijk.
Verder een Kieffer vzh en die zit ook prima. Voor vzh vond ik Passier trouwens vreselijk. Geen mooi zadel en ik kreeg er een stoelzit in, maar dat is voor een dressuurzadel ws heel anders.

Ik ben nog wel op zoek naar een dressuurzadel wat op mijn andere paard past, en dan zal ik die Ainsley in moeten ruilen (snif Huilen ). Dat gaat een zware opgave worden. Van de Kieffer dressuur (die heb ik ooit geleend van mijn instructrice) kreeg ik een onveilig idee. Paard hoefde maar 1 pasje verkeerd te zetten en je lag erlangs omdat er geen grip op te krijgen was.

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 15:07

Momenteel staan op mijn lijst

KIEFFER LUSITANO
Stübben Scandica DL

en dit omdat ik een hernia heb...

Euroriding Luxor
Engels dressuurzadel dat zich kenmerkt door een extra diepe zit en zachte anatomisch gevormde kniesteunen. Dit zadel heeft een uniek kussenkanaal zodat de zenuwbanen die langs de doornuitsteeksels van de ruggenwervels lopen op geen enkele manier belast worden.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 15:21

Euhm... Dat stukje dat bij de Euroriding staat gaat over de rug van het paard hoor, niet over jouw rug...

Ik kan zelf totaal niet lekker zitten op een dressuurzadel van Stübben, gezien de kwaliteit zou ik er best eentje willen hebben, maar als het niet fijn is, dan houdt het op. Maar zitcomfort is zoiets persoonlijks! Mijn springzadel zit weer wel lekker.
Gewoon veel zadels uitproberen totdat je iets vindt dat jou en je paard past.

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 15:27

ARGHHHHHHHHHH JA DOMME IK !!!!!!! maa ja kan ook nie slecht zijn Knipoog

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 15:30

Ik vind de Prestige geweldig zitten, Anky zadel trouwens ook...

Helaas schiet het sparen alleen niet zo op

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 15:33

Wij hebben ook 2 stübben dressuurzadels op stal, eentje zit je wat meer vrijer in en meer erop, en de andere wat steviger (kniewrong) en wat diepere zit. De laatste vind ik het fijnste. Ik weet alleen niet wat voor type het is. De eerste is een Tristan, de 2de ....? Bloos

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 15:39

Ik heb zelf een euroriding diamant!! Vind het helemaal geweldig!!! is in ieder geval het proberen waard zou ik zeggen!!

caroline27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 16:49

ik heb een stubben dressuurzadel, een maestro.
ik ben er zeer blij mee. daarvoor had ik een stubben veelzijdigheidszadel, ook zeer blij mee. mijn mama had een kiefer zadel en daar waren we minder tevreden van, het zat gewoon niet zo goed.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 16:57

Kieffer vind ik over het algemeen ook veel minder fijn Bloos

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 17:42

Ik heb 2 Stübben dressuurzadels en ik vind ze heerlijk!!

1 Scandica DL en 1 Scandica Nova.

Wil liever niks anders meer Haha!

Melanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 18:16

ik heb een KN , echt heel erg fijn zadel.

Voor mijn nieuwe paardje zoeken we ook nog een zadel (we hebben nu een euroriding diamant te leen (met hoge kniewrong) en die vind ik niet fijn, ik denk dat ik die wel fijn zou vinden als de kniewrong lager is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 20:14

ik heb een stüben springzadel en een vzh zadel...zitten echt heel fijn..ik wil niet anders meer

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 20:45

Stubben vind ik erg hard zitten. Verder heb ik wel goede ervaringen met Euroriding, Kieffer, County en Passier OK dan!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 20:52

Ik heb een op maat gemaakt Stubben zadel.
Ik heb de Scandica, fijn en goed zadel.
Je kan een zadel ook nog aan laten passen, naar je eigen wensen.
Ik vind de kniewrongen van dit zadel fijn en heb het idee, dat ik als een huis zit in dit zadel. Een goed zadel, is eigenlijk helemaal niet zo duur.
Je hebt wel in 1 keer die aanschafprijs maar als je het zadel goed onderhoud en er geen gekke dingen mee gebeuren, kan zo'n zadel 25 jaar mee. Ik vind het dan, reuze mee vallen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 20:53

smiley schreef:
Stubben vind ik erg hard zitten. Verder heb ik wel goede ervaringen met Euroriding, Kieffer, County en Passier OK dan!

Kieffer vind ik dus helemaal niks, ik reed me daar helemaal kapot mee Bloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 20:54

MISTRAL94 schreef:
Ik heb een op maat gemaakt Stubben zadel.
Ik heb de Scandica, fijn en goed zadel.
Je kan een zadel ook nog aan laten passen, naar je eigen wensen.
Ik vind de kniewrongen van dit zadel fijn en heb het idee, dat ik als een huis zit in dit zadel. Een goed zadel, is eigenlijk helemaal niet zo duur.
Je hebt wel in 1 keer die aanschafprijs maar als je het zadel goed onderhoud en er geen gekke dingen mee gebeuren, kan zo'n zadel 25 jaar mee. Ik vind het dan, reuze mee vallen.

mijn stüben zadels zijn ook al 25 jaar oud minstens dus dat heeft niets met het merk te maken vind ik

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 20:55

smiley schreef:

Mijn stubbens zitten niet hard...
De Deluxe is zelfs afgewerkt met superzacht elandleer....
De Kieffer die ik 1,5 jaar geleden liet passen daarintegen....kneitter hard!!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 20:57

0ojannekeo0 schreef:
mijn stüben zadels zijn ook al 25 jaar oud minstens dus dat heeft niets met het merk te maken vind ik

Ehm dat zegt ze toch ook niet??

Alleen is het wel zo dat een kwalitatief goed zadel veel langer meegaat en ja daar betaal je iets meer voor.
Maar dan zit je ook meteen een stuk beter OK dan!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 20:58

0ojannekeo0 schreef:

Dat zeg ik ook niet, ik zeg alleen mensen hebben het er altijd over dat een zadel zo duur is. Maar dat valt reuze mee als je kijkt dat een zadel 25 jaar mee kan gaan. Trouwens ik had het over Stubben maar het kan natuurlijk net zo goed met een ander merkzadel. Het hangt er helemaal vanaf, hoe je met een zadel omgaat.