Vriendje voor mijn hengstje?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mikje

Vriendje voor mijn hengstje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 10:30

Ik heb het idee dat mijn hengstje zich een beetje alleen voelt. Hij staat wel in een groep, maar kan moeilijk aansluiting vinden. Hij heeft 1 vriendinnetje, maar daar wordt hij binnenkort van gescheiden. De hengstveulentjes gaan dan naar de hengstenweide toe.
Nu speel ik met het idee om een (mini) shetland hengstveulentje er bij te kopen, zodat ze in de hengstenweide elkaar goed leren kennen, en dan later samen kunnen blijven. Mijn hengstje is af en toe een wat onzeker typje, en heel onderdanig.

Is dit een goed idee, of moet ik het maar laten zoals het is?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 10:35

Mikje schreef:
Ik heb het idee dat mijn hengstje zich een beetje alleen voelt. Hij staat wel in een groep, maar kan moeilijk aansluiting vinden. Hij heeft 1 vriendinnetje, maar daar wordt hij binnenkort van gescheiden. De hengstveulentjes gaan dan naar de hengstenweide toe.
Nu speel ik met het idee om een (mini) shetland hengstveulentje er bij te kopen, zodat ze in de hengstenweide elkaar goed leren kennen, en dan later samen kunnen blijven. Mijn hengstje is af en toe een wat onzeker typje, en heel onderdanig.

Is dit een goed idee, of moet ik het maar laten zoals het is?

Het is wel een goed idee, maar waarom castreer je hem niet, dan kan hij overal bij en bij iedereen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 10:42

Bij ons op de manege is er een jongen die een hengsten-veulen heeft gekocht en nu gaat er een oudere shet-ruin bij staan... Wie weet lukt dat ook?

Mikje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 10:46

Hij is nu nog maar 7 maanden. Loopt nu tussen de hengsten, merries en ruintjes. Hij heeft 1 merrieveulentje als vriendinnetje, en het andere hengstveulentje wil eigenlijk niets van de mijne weten.
Straks gaan mijn hengstje, en het andere naar een hengstenweide, maar de vraag is dus of ze dan wel naar elkaar toe trekken.
Eigenlijk wil ik dan niet afwachten of dat wel of niet gaat klikken...Want als het niet klikt, en ik besluit toch nog een hengstje erbij te kopen, dan verstoor je de groep weer..

Moeilijk, moeilijk...

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 11:54

Ik denk dat de twee hengstjes wel vrienden worden als ze verder geen vriendjes meer hebben. Dan zijn ze vast blij als ze elkaar hebben. Is bij mijn verzorgpony's ook. De twee merries kunnen elkaar niet uitstaan, maar als ze met z'n tweeen alleen staan doen ze ineens wel normaal tegen elkaar..

Mikje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 11:59

Ze komen in totaal met 4 hengstjes te staan. Er staan nu geloof ik 2 twentertjes, die nog een jar blijven staan, en dan deze 2...

Quinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 14:01

een vriendin van mij heeft ook een hengst, die is nu 12 jaar geloof ik, en die loopt gezellig samen met een shetlander in land, volgens mij is het zelfs een merrie, maar dat gaat heel goed! OK dan!