Voervraag op pension stal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

parouscha

Voervraag op pension stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 09:53

Hai

Ik heb een vraag.

Wij staan op een volledig verzorgde pension stal.
Waar ze dus op hun eigen tijden ook voeren.
Maar wat al sik nu meer wil voeren en er bijv foenegriek en lijnzaadolie erover heen moet doen.
Moet ik dan vragen of ik zij dit willen doen, of moet ik het in een emmertje gaan klaar zetten Verward
Hoe doen jullie dit ?

Priscilla

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 09:59

Wij zetten altijd bakjes neer met voer, zodat hun dat kunnen geven.
Ik zou gewoon even vragen wat hun handiger vinden Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 10:00

wij geven na het rijden een halve schep muesli en daar doe ik alles overheen. Mara ik zou het gewoon even overleggen op stal Haha!

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 10:00

Bij ons op stal is het gebruikelijk dat je eventuele medicijnen of supplementen voor de stal, naast de muesli-ton zet.
Op elke stal hangt een klein leitje en daar kun je met een krijtje op vermelden wat voor dosering je paard wanneer nodig heeft.

Wel is het belangrijk om duidelijk aan te geven wat de dosering is, en er ook een maatschepje bij te leggen.

Werkt perfect bij ons. Maar ik denk dat je dat het beste gewoon even met de stalhouder kunt overleggen?

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 10:08

wij zetten altijd zelf het voer neer voor de volgende dag...
misschien gewoon even een emmer neerzetten met zijn voer erin?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 10:10

Ik geef de extraatjes door een beetje slobber of muesli dat ik zelf maak en na het rijden voer.
In principe worden er vanuit de stal geen extra poedertjes bijgevoerd, al kan er in overleg natuurlijk altijd wel wat geregeld worden als je paard echt medicijnen ofzo moet hebben.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 10:52

Gewoon overleggen met de pensionhouder. Mijn vader is in ieder geval niet te beroerd om het te doen. Als het maar voor de box staat en het duidelijk is wat/wanneer en hoeveel er moet. Hij wil t namelijk niet fout doen.
Haha!

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 10:55

Denk dat het overal verschillend is....even vragen aan de pensionhouder.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 11:02

wij zetten altijd het voer klaar en dat wordt dan sochtends gegeven.

je zou het met de pensionhouder kunnen overleggen (die zal het lijkt mij geen probleem vinden)...

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 11:12

Ik geef na het rijden zemelen en daar doe evt. medicijnen door heen, misschien een idee om de olie en foengiek in een appart klein, afsluitbaar, potje klaar te zetten, zo dat hun het er alleen maar over heen hoeven te gooien.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 11:17

Wij hebben ook een soort schrift bij de voerwagen waar je medicijnen en dosering inkan vermelden. Ik meld het ook even persoonlijk bij de stalhouder en dan komt het bij ons altijd goed. Supplementen geef ik zelf na het rijden door een beetje slober of musli dat ik "voor de lekker" geef.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 11:17

Olie geeft altijd een troep als een ander het moet doen over het voer. Dan zal de bereidwilligheid ook snel dalen. Zelf doe ik het na het rijden door slobber heen, zoals bijna iedereen op stal het doet. Poeders of korrels kan je ook in een bakje klaar zetten voor de volgende dag, maar olie is gewoon lastig.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 11:18

Ik doe dat lekker zelf. Voer toch altijd bij dus dan kan ik dat soort dingen zelf in de hand houden. Als een ander het doet, weet ik nooit zeker of het gebeurt!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 11:19

het probleem komt pas als ze bv drie keer per dag medicijnen moeten hebben, Gelukkig is dat bij ons op stal geen probleem.

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 11:23

Bij ons doen ze wel medicijnen erdoorheen, verder geef ik zelf altijd nog een schep muesli waar ik biotine en vitamine doorheen doe.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 11:26

Wij zetten ook allemaal gewoon emmertjes neer, op die manier kan ieder bepalen wat hij zijn paard geeft en heeft de eigenaar van de pensionstal geen extra werk. Werkt prima Knipoog

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 11:34

Oke dan ga ik dat vandaag even bepraten.
Want ik wil zelf ook bijvoeren, maar dan kan ik dat vragen of het voer van hun er bij mag, of ik moet zelf een nieuwe zak even kopen.
Maar ik mag helaas geen voer geven na het rijden, want dan worden de andere paarden denk ik onrustig .
Maar dan zet ik gewoon even emmertjes klaar met alles er in 1 keer over heen

Useful

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 12:04

Mijn paard krijgt van hun ( die pensionstal ) 2 x per dag biks.. Wij geven de foenegriek na het rijden met een schep muesli van ons zelf

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 12:08

Wij zettene en emmertje klaar.. Maar als je een btje luxe pensionstal hebt, dan wordt het wel gedaan oor denk ik.. Tong uitsteken

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 22:28

Bij ons wordt het ook gewoon gedaan ik heb afgelopen zomer knoflook bijgevoerd ik had gewoon een de emmer in mijn voerton liggen met een lepel er in en hun deden dat dan gewoon door het voer heen.

In overleg kan altijd een boel.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 22:55

ik heb zelf gewerkt op een pension stal.

ik had alle poeders,en dingetjes die paarden moesten hebben gewoon bij de voerbak staan, onder het voeren nam ik ze mee en kon t zo aan de paarden zelf geven.

ik wilde niet dat eigenaren zelf gingen voeren omdat de paarden er te onrustig van werden

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 23:03

wij deden altijd met medicijnen of idd supplementen in de voerkar leggen met naam van het paard erop en hoe vaak ze het moeten krijgen en hoeveel. en op de box schreven we dan " let op medicijnen"

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 23:20

Bij ons kun je gewoon doorgeven aan de pensioneigenaar wat er extra door het voer moet. en als je dit dan op de voederkar zet doet hij het erbij.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 23:45

Bij ons geef ik het dan door aan de staleigenaar. Meestal zet ik het dan ook voor de stal neer, of bij mijn kast (is ertegenover) Hij zorgt er dan voor dat het bij het voer komt. Hetzelfde bij meer of minder brok, dat spreken we gewoon met elkaar af. Nooit problemen mee.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 00:12

Bij ons op stal ben ik meestal degene die voert. Als een paard extra dingen door zijn voer moet hebben heb ik het het liefst dat dit klaar staat, en bij uitzondering wil ik het er zelf wel in gooien. Ik stel het niet op prijs dat pensionklanten zelf gaan voeren, er is al een paard met voernijd op stal, dit is er al 1 te veel.

Natuurlijk kun je je paard na het rijden als beloning best een wortel o.i.d. geven, maar liever geen hele maaltijd. Vaak krijgen de andere paarden dan ook een wortel, ben je gelijk van het gezeur af.

Als ik jou was zou ik het dus gewoon even overleggen met de staleigenaar. Als er meerdere paarden staan is het vaak ook moeilijk te onthouden wat welk paard precies moet hebben. Lachen