Eindelijk: Leren laarzen. En toen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

Eindelijk: Leren laarzen. En toen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 22:37

Ik heb vanmiddag mijn leren laarzen in ontvangst mogen nemen, en ze zijn erg mooi (om naar te kijken) Pling
Hoe kan ik ze het beste inlopen, welke schoencreme gebruiken, hoe vaak, wel of niet in de fik steken, spanners/ petflessen/ niets?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 22:41

tip 1: niet in de fik steken Haha!
Tip 2: alleen poetsen met schoenpoets of speciaal spul.
tip 3: veel mee lopen..heeel veel mee lopen...

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 22:41

Ik ben nog steeds bezig met inlopen, het schiet niet zo op omdat ik ze niet zo vaak aan heb. In het begin ben ik ermee gaan fietsen op de hometrainer met washandjes in mn knieholtes omdat ze daar het meeste pijn deden Haha! Toen dat niet zoveel pijn meer deed ben ik ermee gaan rijden, heb dat nu alleen pas een keer of 4 gedaan en ben dus nog bezig met inlopen.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 22:45

Op zich doen ze met lopen geen pijn.
Ze zijn op maat gemaakt, door van Huet, het is volnerf leer zonder coating, met een dressuurboogje. Met aanmeten vroeg ie of ik er ook mee wilde springen, ja dus, dus ze zijn niet extreem hoog. Ik heb er nu nog wel hakjes in, en heb er weinig last van, kan er best mee lopen, ze zijn ook niet zo stug als petries.
Hoeveel cm zakken ze eigenlijk in?

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 23:04

Je kan er het beste een kopje water in gooien; even een kwartiertje inlopen en er dan krantenproppen in doen Vork

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 11:06

Heb je van Huet dan geen tips gekregen hoe je de laarzen het beste kunt behandelen/poetsen, inlopen en bewaren?

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 11:44

Veel trappen meelopen en dan gewoon een keer ermee rijden.
Zo heb ik het gedaan en het doet in het begin best wel pijn met rijden, maar het is helemaal goed gekomen met mij. Haha!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 11:46

welk had je ook alweer Concorde Verward

lilalona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 13:35

toen ik mijn leren laarzen kreeg heb ik ze eerst ingelopen. gewoon thuis! als ik thuiskwam uit school gewoon aantrekken! ik poets mijn laarzen elke keer voordat ik op wedstrijd ga ongevel 1a2 x in de maand! *LOL* als ze erg vies zijn eerst met zadel zeep en daarna goed droog maken en schoensmeer! let wel op dat je geen schoensmeer aan de binnenkant van je laarzen doen want anders is je dekje helemaal zwart
succes he Haha!:D

linsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 13:36

Gewoon heeeeeel veel mee lopen en 1 keer in de week poetsen... dan worden ze vanzelf soepel.... Ga er de hond mee uitlaten (als je die hebt) ofzo..... Nog niet meteen mee gaan rijden want dan voel je je net een kleuter op een pony! :p Het probleem is dat ze dan nog te stug zijn... daardoor kun je dus niet goed aandrijven! :p

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 13:59

Ik heb ze ingevet met leervet (wel goed in laten trekken!) en daar zijn ze een heel stuk soepeler van geworden.
en idd veel trappen lopen, gewoon aantrekken!
En het rijden is effe "wennen" om het subtiel uit te drukken...

(zorg dat je de eerste keer ook je oude laarzen of chaps bij de hand hebt, en natuurlijk een laarzenknecht... je kan nog wel eens kramp krijgen!!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 14:00

het schoenpoets moet je wel in de fik steken Haha!

Ontario

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 14:20

miepmiep, je moet noooooooooooooooooooit leervet op je leren laarzen smeren!!!
by the way, IK kan nergens KIWI schoenpoets krijgen

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 15:28

GeJe schreef:
Heb je van Huet dan geen tips gekregen hoe je de laarzen het beste kunt behandelen/poetsen, inlopen en bewaren?

Ik zou ze zaterdag ophalen, toen bleek dat ze nog ietsje opgerekt moesten worden bij de knie. Dat heeft ie ter plekke geprobeerd, en de linkerlaars was perfect, maar bij de rechter knapte er een stikseltje in de balijn. Hij heeft 'm toen alsnog iets opgerekt en is er maandag mee naar de fabriek geweest waar ze er een nieuwe balijn op hebben gezet, dinsdag zijn ze op de post gegaan en gister kreeg ik ze. Maar ik ben het zaterdag helemaal vergeten te vragen, ik ga hem straks ook nog maar even bellen.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 15:32

parouscha schreef:
welk had je ook alweer Concorde Verward

Cambridge

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 15:34

Ontario schreef:
miepmiep, je moet noooooooooooooooooooit leervet op je leren laarzen smeren!!!
by the way, IK kan nergens KIWI schoenpoets krijgen

Hehe... eindelijk iemand die het begrijpt Haha!

Kiwi? Ik weet wel waar ze die verkopen hoor... van die grote blikjes met zwarte schoenpoets, niet van die kleintjes die je in de supermarkt kunt kopen *LOL*

Ernie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 15:45

Ik poets mijn laarzen met Baranne Selection..En inlopen..?? Bij mij geen last van ghad..

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 16:18

linsie schreef:
Gewoon heeeeeel veel mee lopen en 1 keer in de week poetsen... dan worden ze vanzelf soepel.... Ga er de hond mee uitlaten (als je die hebt) ofzo..... Nog niet meteen mee gaan rijden want dan voel je je net een kleuter op een pony! :p Het probleem is dat ze dan nog te stug zijn... daardoor kun je dus niet goed aandrijven! :p

tuurlijk wel! ik had ze donderdags en zaterdags wedstrijd! *LOL* ene 8e en een 2 prijs! Knipoog maja die van mij zijn wel op maat gemaakt en emt rits! ik heb eerlijk egzegd nergens last van! Cool

en nooit leervet gebruiken! gewoon schoenpoets(hoe vaak doen jullie schoenpoets erop? en wanneer was je 1e x?)

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 16:24

gewoon mee rijden....traplopen of gewoon veel lopen....al ben ik er meteen mee gaan rijden....
ik p-oets ze met zadelzeep...en daarna Bienwasch

of als onderhoud een keer met schoenpoets

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 16:29

Langzaam thuis inlopen; veel op de trap ermee. Als je goed en pijnloos kan traplopen moet je een keer proberen te fietsen. Hierbij buig je je benen verder dan met traplopen en kan je voelen of het opstappen op je paard al wil lukken. Ik kreeg dit als tip en na veel inlooppijn kon ik direct heerlijk rijden, al heb ik best vaak nog kramp gehad. Zeker als ik opgezwollen kuiten had na een dag staan of als het warm was buiten.

schoonmaken doe ik met een sponsje en een beetje zadelzeep, daarna goed laten drogen, vervolgens schoensmeer erop en dan komt hier DE tip; na het uitwrijven nog een keer opwrijven met een nylon pantykousje. Dan gaan je laarzen echt supermooi glimmen!

bibi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 16:39

Het beste is ze half vol laten lopen met water en er dan gewoon mee gaan lopen, ben er zelf ook wel eens mee in bad gaan zitten, werkte prima.
Met kranten heb ik niet zo'n suc als er een hobbel in zit ga je dit merken

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 17:59

bibi76 schreef:
Het beste is ze half vol laten lopen met water en er dan gewoon mee gaan lopen, ben er zelf ook wel eens mee in bad gaan zitten, werkte prima.

Verward Bloos! Frusty ... dit is echt niet te geloven..... Ziek Stoom uit je oren

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 18:52

waarom eigenlijk geen leervet gebruiken?

Ontario

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 20:15

GeJe kan dat heel goed uitleggen Knipoog
Ennuh, ik wil gewone vloeibare KIWI schoenpoets, maar zie alleen maar van die zooi die je eerst moet opwarmen

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 20:20

bibi76 schreef:

Ieder zijn eigen manier maar ik zou dit nooit doen.Lees het stuk van
petrie maar eens in de hoefslag, daar staat in waarom niet.