Hoe kom ik van mijn angst af tijdens het rijden ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

evelon

Hoe kom ik van mijn angst af tijdens het rijden ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 19:47

Hoe kom ik van mijn angst af tijdens het rijden?
Geef me een tip alsteblieft Haha!

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 20:51

ja vertel eerst eens wat je angsten zijn
en hoe dat komt

misschien op een heel braaf paardje beginnen
te rijden

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 20:54

ja, waar ben je precies bang voor?! is er ooit eens iets vervelends gebeurd, of ben je gewoon bang in t algemeen?!

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 20:58

Ja, wat meer uitleg zou makkelijk zijn Lachen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 21:03

waarom wil je blijven rijden als je bang bent?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 21:08

Ik heb je titel even aangepast, alleen "help" is nogal karig.
Probeer de volgende keer even een titel te verzinnen die past bij je onderwerp Knipoog

amandatjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 21:29

Nou ik weet niet percies wat er gebeurt is.. maar ik ben ong. een half jaar geleden van een paardje afgevallen ( best wel hard ) en had toen hele erge angst voor Alle paardjes.. durfte niet meer te rijden.. ben dus ook meteen gestopt met rijden ( met alles wat met paarden te maken had )
de val gebeurde in galop en het was best wel een harde val, ong. 3 maanden later had ik een verzorg shetje en ik durfde der eerst Helemaal niet op te rijden ( gelukkig mogt dat toen ook niet, hij had een peesblesure ) en ik heb dus eerst een sterke band met hem gemaakt.. na 2 a 3 wk. later ben ik er opgestapt en heb ik wat gedraaft/gestapt.. ik durfde niet te galopperen.. toen ging ik met m`n vriendin naar buiten en zei ik tegen haar ik wil 1 heel klein stukje galoperen.. en dat heb ik gedaan.. alles ging goed. ik ben 1 wk later met hem gestopt en heb nu een halfinger en tinker als verzorgen en ben niet meer bang Schijnheilig ( nouja heel af en toe nog Tong uitsteken )

Maar mijn tips zijn dus..
Maak kleine stapjes ( dus eerst goed poetsen dan erop en stap/draf en daarna een galopje.. )

Succes..

kusjes

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 21:43

www.nvvr.info dit jaar hadden we een angst-word-moed weekend in Kootwijkerbroek. Wegens succes komend voorjaar in de herhaling. Houdt onze site in de gaten. Let wel: leden gaan voor *hint hint*

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 21:57

ikke schreef:
www.nvvr.info dit jaar hadden we een angst-word-moed weekend in Kootwijkerbroek. Wegens succes komend voorjaar in de herhaling. Houdt onze site in de gaten. Let wel: leden gaan voor *hint hint*

Ehm het meisje is 11 Knipoog
Denk niet dat ze van haar ouders naar zoiets toe mag in der eentje.

Brasko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 22:33

misschien moet je eerst kijken waar je angst vandaan komt, waar ben je bang voor. Als je dat weet kan je dat met hele kleine stapjes oefenen, om meer moed te krijgen, niet gelijk overdrijven, maar rustig aan. Vraag of iemand je helpt, bijvoorbeeld naast je blijven lopen, het paard vasthouden, enz.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 23:38

Ineke2 schreef:
Ehm het meisje is 11 Knipoog
Denk niet dat ze van haar ouders naar zoiets toe mag in der eentje.

Wij eten geen kleine meisjes hoor. Ook geen ouders, overigens.
Het is een punt of ze vertrouwen wil en kan hebben in "vreemden", maar dat kan ik natuurlijk niet invullen.......

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 23:52

ikke schreef:
Het is een punt of ze vertrouwen wil en kan hebben in "vreemden", maar dat kan ik natuurlijk niet invullen.......

Het punt is meer dat ze niet zou mogen van der ouders en dat de ouders niet mee zouden gaan (want die zijn zelf bang voor paarden)...aangezien IK degene ben die haar naar de les brengt en weer thuis breng.

Ze is een paar keer van een pony afgevallen en vind het maar eng als hij hard gaat of niet luistert met sturen. Maarja ze is een beetje te lief en daar maken die slimme pony's graag gebruik van Knipoog

Gelukkig zit ze nu op een héle brave Lachen

duivelintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 02:17

ik ken je angst, als je meer wil weten of je verhaal kwijt wil, stuur dan even een pb berichtje. dna vertel ik je ook mijn verhaal en hoe ik eroverheen (voor een groot gedeelte dan) ben gekomen.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 10:14

gewoon veel mee bezig zijn:borstelen,knuffelen,uhm desnoods wandelen als ze dat durft...

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 11:33

Citaat:
gewoon veel mee bezig zijn:borstelen,knuffelen,uhm desnoods wandelen als ze dat durft...

Inderdaad, begin gewoon met vertrouwen terug winnen in de omgang met paarden. Ik denk dat haast iedere ruiter wel angst kent. Probeer alles gewoon weer rustig opnieuw op te bouwen en doe niks overhaast. Ga bv. eerst een lekker borstelen, wandelen etc. Daarna kun je bv. weer eens aan de longeerlijn rijden en het zo verder uitbouwen. Het komt vanzelf wel weer goed Knipoog

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 11:51

Misschien op een heel rustig braaf paardje te rijden die jij vertrouwd...of aan de longeerlijn rijden...

lilalona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 13:29

hay ik denk dat het je ook goed helpt als je vertrouwen heb in de mensen die je willen en kunne helpen en als je op een pony kan rijden die heel rustig en braaf is! misschien kan je het voorelkaar krijgen dat je meerdere keren achter elkaar op dezelfde pony mag rijden waardoor je elkaar leert kennen en op elkaar kunt vertrouwen. en ik denk dat als je veel tijd met het paardje doorbrengt dat het ook al anders word! Lovers als je bijvoorbeelt als je niet hoeft te rijden toch even langs gaat om hem/haar te poetsen en te verwennen! Schijnheilig zo leer je elkaar erg goed kennen en ik vind dat als je je paard verzorgt dat je een veel betere band krijg dan dat je rijd! ik vind verzorgen veeeel belangrijker dan rijden omdat je elkaar daardoor gewoon erg goed leert kennen!

heel veel succes OK dan! en niet opgeven he!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 16:03

lilalona schreef:
hay ik denk dat het je ook goed helpt als je vertrouwen heb in de mensen die je willen en kunne helpen en als je op een pony kan rijden die heel rustig en braaf is! misschien kan je het voorelkaar krijgen dat je meerdere keren achter elkaar op dezelfde pony mag rijden waardoor je elkaar leert kennen en op elkaar kunt vertrouwen.

Dat mag ze nu ook, de manege eigenaar heeft haar op 1 van de allerbraafsten gezet en daar mag ze voorlopig op blijven rijden

Tussendoor komen om te poetsen kan helaas niet, haar ouders kunnen haar niet halen en brengen. Alleen mag ze nog niet en ik heb echt geen tijd om haar regelmatig vaker dan 1x per week te halen en brengen.

_Mayo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 18:08

ik heb het ook maar weet waar het vandaan komt, ik ben bang voor een onverwachtse beweging, en heb een keer op een niet zo een lief paard gereden bij mijn 5e les. nu rij ik op rustige paarden en geef zelf aan als ik er klaar voor ben om verder te gaan.

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 18:16

lekker realexd en consequint zitten, let goed op je ademhaling, als je het durft, eens een voltetje, en probeer zo veel mogelijk alleen te rijden Lachen Als je het neit meer vertrouwt, parkeer je hem gewoon achter een andere pony

evelon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 19:59

toen ik voor de eerste keer viel, viel ik heel hard op mijn rug Huilen (en dat deed dus heel erg pijn) en sindsdien ben ik bang dat ik weer zo hard val Nagelbijten / Gniffelen Ik probeer dat niet te zijn maar echt lukken doet het niet.