gisteren iets raars meegemaakt voor het rijden...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chrissetje

gisteren iets raars meegemaakt voor het rijden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 18:32

normaal voor dat ik ga rijden rek ik haar beentjes een beetje uit zodat er geen velletje tussen de singel zit.

nou gisteren was het echt eng..:ik rekte haar rechterbeen een beetje de 1e keer ging goed,maar de 2e keer toen ik dat deed ging ze omlaag en het leek net of ze zelf haar 2 voorbenen aan het strekken was,dit was echt eng gisteren.
want het leek net of ze ging vallen(gewoon vooruit) en toen schoof ze verder totdat haar voorbenen zowat recht lagen(het is nogalmoeilijk uit te leggen).ik was gisteren nogal geschrokken..

wie o wie weet wat het is,of waarom ze dit deed?

oja,met rijden en opstappen hadden we geen problemen.

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 19:28

Het lijkt volgens mij op wat mijn pony zeer geregeld doet als ik het zadel erop heb gelegd: ze laat zich helemaal naar achter zakken (bijna op haar kont) en strekt haar voorbenen helemaal voor zich uit met haar hoofd naar de grond. De eerste keer schrok ik ervan, maar daarna heb ik het gewoon maar beschouwd als een soort ochtendgymnastiek / rek en strek oefening. Net zoiets als dat je zelf 's ochtends doet als je opstaat Haha! (helemaal uitrekken dus).

Iemand anders bij mij op stal zei ook dat het juist erg goed was, ze rekt zelf haar rugspieren en het geeft ook aan dat de pony erg elastisch is.
Dat klopt op zich wel, ze krabt ook met haar achterhoef achter haar oor *LOL* en kan zeer lekker alle kanten op rollen na het rijden.

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 19:32

Was ze zich niet gewoon aan het uitrekken? Sommige paarden doen dat. Dan verplaatsen ze hun gewicht helemaal naar achteren met de kont omhoog en dan strekken ze de voorbenen naar voren, of ze strekken om de beurt de achterbenen in de lucht... Heb dit wel vaker gezien. Heel geestig gezicht Clown .

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 19:36

Het zou kunnen zijn dat je singel iets te strak heeft gezeten waardoor je paard even zonder zuurstof is komen te zitten.
Mijn paard is een keer achterover gevallen omdat ik zijn singel te strak aangetrokken had Bloos!
Hij stond eerst helemaal vastgenageld aan de grond (heel eng, alsof hij iets zag waardoor hij zo schrok dat hij zich niet meer kon bewegen), daarna ging hij als het ware op z'n kont zitten, om vervolgens achterover te kieperen.

Maar het kan natuurlijk ook goed zijn dat ze gewoon een rek- en strekoefening heeft gedaan en dat er verder helemaal niets aan de hand is.

Misschien even in de gaten houden of ze het vaker doet, en of je er een vast patroon in kunt herkennen.
Voorlopig zou ik me niet zoveel zorgen maken Knipoog

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 19:41

ja mijn paardje doet het ook! ff lekker dr voorbenen strekken Lachen ik zou me er geen zorgen over maken hoor.... behalve als ze echt om gaat vallen natuurlijk!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 20:06

Ja, gewoon even rekken. Niks aan de hand.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 20:25

goh ik ben blij dat het niks ernstigs is,ik had niet gedacht dat sommige van jullie dit ook meegemaakt hadden Haha! heel bedankt voor de berichtjes!

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 20:28

Oscar schreef:
Het zou kunnen zijn dat je singel iets te strak heeft gezeten waardoor je paard even zonder zuurstof is komen te zitten.
Mijn paard is een keer achterover gevallen omdat ik zijn singel te strak aangetrokken had Bloos!
Hij stond eerst helemaal vastgenageld aan de grond (heel eng, alsof hij iets zag waardoor hij zo schrok dat hij zich niet meer kon bewegen), daarna ging hij als het ware op z'n kont zitten, om vervolgens achterover te kieperen.

Maar het kan natuurlijk ook goed zijn dat ze gewoon een rek- en strekoefening heeft gedaan en dat er verder helemaal niets aan de hand is.

Misschien even in de gaten houden of ze het vaker doet, en of je er een vast patroon in kunt herkennen.

nou de singel zat niet echt strak,ze viel niet achterover ofzo,maar voorover als ik het zo moet noemen Haha!
volgens mij was ze ook gewoon aan het strekken hoor Knipoog raar paard Bloos
Voorlopig zou ik me niet zoveel zorgen maken Knipoog