Perfect, Talent of geen van beide?!?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Welke laars zou jij kiezen?

Cavallo Talent
10 (23%)
Petrie Perfect
26 (60%)
Geen van beide, maar een ander merk: zie mijn reactie
7 (16%)

Totaal aantal stemmen: 43

Pantykous

Perfect, Talent of geen van beide?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 15:31

Ik weet niet welke laarzen ik moet kopen! Volgende week zijn bij de ruitershop in harmelen enkele modellen in de aanbieding, maar ik weet niet of dit fijne laarzen zijn Verward
Stem maar wat jij vind, en motiveer je keuze ook alsjeblieft Lachen

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 15:40

petrie perfect!!! super fijn!!! zitten lekker en ook goede laarzen!!!

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 15:50

Op dit prijsniveau zijn de verschillen van de rijlaarsmerken niet zo heel erg groot. Ga goed na wat je met je laarzen wilt gaan doen... veel dragen, trainen, lopen of alleen met wedstrijden... Een coating laag over je laars maakt 'm goedkoper en wat kwetsbaarder. Hetzelfde geldt voor de manier waarop de zool aan de laars is vastgemaakt. Als je uiteindelijk kiest voor een model, laat je dan nog goed helpen en adviseren in de betere ruitersportzaak

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 16:46

Geen van beide, coatinglaagje schijnt snel lelijk te worden.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 13:34

aha, ok. De prijs maakt me niet uit, hiervoor heb ik königs gehad, dus dan zit je zowieso in een hoger prijssegment, maar deze laarzen gaan alleen voor wedstrijden gebruikt worden. Daarom dacht ik dat het misschien niet nodig was om weer dure laarzen te kopen Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 13:37

idd ook geen van beide, die coating is echt 10 x niks !

qua kwaliteit - prijs verhouding blijf ik bij de petri's !!
ik ben begonnen op mijn 15e met mijn eerste petri's, die zijn 8 jaar meegegaan !!! 9 wel aantal keer laten verzolen. maar in die tijd heb ik ook de deurne opleiding gedaan ! dus kwaliteit is zeer hoog!
nu heb ik uiteraard nieuwe gekocht , ik heb hoge zwarte dressuurlaarzen van petri, model weet ik zo niet, maar iig zonder kunststof erin, kostten me destijds 200 euro, was een aanbieding!
en ik heb a 450 euro petri's op maat gemaakt van kalfsleder, met bordeauxrode jachtkap erop voor het crossen en springen
ben over beide zeer tevreden .

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 13:46

Ik kies voor de Petri, omdat mijn lomp model grote voeten niet in een Cavallo passen. Cavallo's zijn voor fijne voeten zei de verkoopster ook nog.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 13:47

Als het toch alleen voor de wedstrijden is, zou ik voor de Petrie Anky Grand Prix gaan Haha! Is alleen wel ff duurder.
Of Petrie Worldcup.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 14:03

Ik heb Euroriding laarzen, die zaten bij mij veel lekkerder en stonden mooier dan Petries. En ik heb ze inmiddels al weer 5 jaar, maar wil echt geen anderen, als ik nieuwe nodig heb, wil ik weer deze.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 14:37

Scum schreef:
Ik kies voor de Petri, omdat mijn lomp model grote voeten niet in een Cavallo passen. Cavallo's zijn voor fijne voeten zei de verkoopster ook nog.

Alweer zo'n vaag verhaal.... alle topmerken maken de laarzen gewoon zoals jij ze hebben wilt... en of dat nu kleine of grote platte voeten zijn... Dus ook bij Cavallo kun je verschillende leestmaten krijgen...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 15:00

Ik heb ze gepast en mijn voet ging er niet in. Dat is voor mij niet vaag, maar heel duidelijk. Verward

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 16:20

Eigenlijk de Petrie Elite, maar andere laarzen van Petrie zijn ook goed Tong uitsteken
Ik heb zelf ook Petries en ik vind ze zalig!!

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 16:27

Ik heb ook Petrie en zien er nog perfect uit!!
Over die coating, een vriendin en ik hebben precies dezelfde, alleen zij heeft die van haar 3 jaar eerder gekocht. Na enkele weken had ik aan de binnenkant van mijn schacht al verkleuring van slijtage, die vriendin had dat nog steeds niet. Kan je natuurlijk het een en ander aan wegpoetsen, maar niet voorkomen of helemaal wegwerken. Bij de winkel gave ze aan dat het komt, omdat ze enkele jaren geleden, uit milieu-oogpunt, het materiaal van de coating hebben veranderd, waardoor dit kan. De oude was dus mss beter, maar voor het milieu dus zeker niet...

gyzmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 16:48

Ik heb zelf ook Petrie's en ben daar zeer tevreden over. De coating is bij mij nog in perfecte staat en ik heb ze altijd aan, en ook de hele tijd op stal, dus niet alleen met rijden.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 16:54

Scum schreef:
Ik heb ze gepast en mijn voet ging er niet in. Dat is voor mij niet vaag, maar heel duidelijk. Verward

Gaat er niet om of je ze in de winkel past, maar of ze ook op maat gemaakt kunnen worden... De modellen die in de winkel staan zijn uiteraard in de normale leesten uitgevoerd, soms maakt het niet uit of je een ander model leest nodig hebt (wat prijs betreft).

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 17:00

Phynix schreef:
Ik heb ook Petrie en zien er nog perfect uit!!
Over die coating, een vriendin en ik hebben precies dezelfde, alleen zij heeft die van haar 3 jaar eerder gekocht. Na enkele weken had ik aan de binnenkant van mijn schacht al verkleuring van slijtage, die vriendin had dat nog steeds niet. Kan je natuurlijk het een en ander aan wegpoetsen, maar niet voorkomen of helemaal wegwerken. Bij de winkel gave ze aan dat het komt, omdat ze enkele jaren geleden, uit milieu-oogpunt, het materiaal van de coating hebben veranderd, waardoor dit kan. De oude was dus mss beter, maar voor het milieu dus zeker niet...

Dat komt niet door de coating, maar door de verf, hebben andere petries-merken ook.

Melanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 17:06

geen van beide, k heb laarzen met coating en het ziet er na een tijd niet erg mooi uit is nu helemaal wit aan de binnenkant.
nu heb ik nieuwe gekocht petrie standaard kost iets meer maar je hebt er langer plezier van en ik vind ze fijner.
Alleen nu nog niet (inlopen is echt een ramp)

missrosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 20:19

Ik ben ook aan het rondkijken en twijfel tussen de Petrie Perfect en de Standaard.
Wat is, afgezien van de coating (ik rijd geen wedstrijden), het verschil in kwaliteit.
Kan iemand inschatten hoe lang de Perfect en hoelang de Standaard mee gaat als je vijf dagen in de week rijdt?

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 20:47

Ik heb de Petrie Elite's. Erg fijne laarzen, met de rest heb ik geen ervaring persoonlijk.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 20:53

De perfect is een mooie laars voor het geld. Daar zou ik dan voor gaan. Wat betreft het lelijkworden, dat valt wel mee. ken mensen die al wel zo'n 5 jaar zulke laarzen met coating (de perfect) een aantal keren per maand op wedstrijden gebruiken.

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 08:42

Ik wil nooit meer laarzen met coating!!

Ik heb een paar laarzen met coating gehad, en ze gaan gewoon zoveel sneller kapot, terwijl ik ze niet eens heel vaak droeg, maar bijna alleen met wedstrijden. Ik moet er wel bij zeggen dat het niet de laarzen waren die jij hier noemt, maar ze zijn wel vergelijkbaar. Een vriendin had dezelfde laarzen, en hetzelfde probleem! Binnen twee jaar de gaten erin! Boos!

Ik spaar dus voortaan gewoon nog even door voor een beter paar laarzen!

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 11:21

ik heb ook de petrie met coating laag gehad. ik heb er toch echt 6 jaar plezier van gehad. reed er bijna dagelijks mee. heb ze 1 keer laten verzolen en toen ik ze 4 jaar had, een lapje leer over de versleten plekken in laten zetten (aan de kant waar je been tegen het paard aan ligt) bij mij zijn ze nooit verkleurd, ze zijn nog steeds mooi zwart. ik was er ook altijd super zuinig op. maakte ze iedere weer schoon en gingen ook iedere week in de zwarte schoenpoets. en na het rijden altijd braaf op spanners gezet. het is dat m'n kuit te dik werd en ze dus begonnen te knellen. anders had ik er nu nog op rond gehobbend. ja, je kan nu wel zien dat ze al heel wat jaartjes mee gaan, maar ze zijn nog steeds netjes.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 11:57

ik heb ook laarzen met coating (Equin), die ik dus gebruik voor het dagelijkse werk en de crossen. Die zien er na twee jaar intensief gebruik nog prima uit, alleen heb ik de hak laatst kapot getrokken.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 12:32

Ik heb ook de Petrie Elite en geniet er al ruim 2 jaar van zonder enige ellende. Ik rij er wel alleen maar mee (dagelijks dus wel) en mest er niet mee uit ofzo, maar dat moet je met geen een leren laars doen omdat de urine het leer aantast.
Petrie zit heerlijk als ze eenmaal ingelopen zijn, maar omdat ze vooral rundleer gebruiken (wat van nature nogal stug is in vergelijking met kalfsleer), heeft het inrijden wel pijn gedaan. Nu heb ik ze ook wel redelijk hoog op laten snijden, dus dat zorgt er ook voor dat het in het begin (voor het zakken) niet echt lekker zit.
Kortom, ik ben zeer tevreden met mijn laarsjes! OK dan!

Voor de Petrie Perfect geldt eigenlijk hetzelfde verhaal; ik heb ze alleen niet zo lang gehad omdat mijn kuiten te dik werden en ik een dressuurboog wilde. Nu rijdt een meisje bij mij op stal met deze laarzen en ze zien er nog steeds tip top uit!

missrosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 13:02

Jeetje, wat een tegenstrijdige verhalen. Bij de ene vallen de gaten er in en bij de ander zijn ze na zes jaar nog super!