Land te nat, wat doen jullie dan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elady

Land te nat, wat doen jullie dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 16:11

Hey

Wat doen jullie al het land te nat is? Ik wil ze nog even lekker op het land zetten zolang als het kan, maar vandaag was het aardig nat en bij het hek is het 1 en al modder (leuk die modderpootjes Boos! )
In de winter staan ze altijd in de bak met z'n viertjes, maar ben benieuwd wat jullie doen? Laten jullie ze binnen staan? Of komen ze net als bij ons zo veel mogelijk buiten (wandelen, rijden, in de paddock enz).
Ik vind het altijd zo zielig als ze een dagje binnen moeten staan Bloos Scheve mond

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 17:02

ze staan bij ons al twee weken in de bak, van 8.30 tot het donker wordt.
als het erg regent komen ze er wel uit, ze zijn niet van suiker en van regen worden ze heel mooi zacht!
dan staan ze ongeveer vier uurtjes in de bak.

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 17:06

Ik heb geen bak ter beschikking en mijn pony komt niet op stal tenzij het zo koud is dat de deuren dicht moeten ivm bevriezen van waterleidingen dan alleen 's nachts.
Verder staat hij dus gewoon in het natte land, ja is balen en het wordt flink kapot gelopen maar niks aan te doen (en van het voorjaar kwam tegen mijn verwachtingen in het gras gewoon weer op hoor)

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 17:24

Xara staat overdag in een paddock met al haar vriendinnen.

Kornelius

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 17:26

gewoon buiten tot het echt een grote waterplas is. Wel even de modderpootjes afspuiten voor het op stal zetten...

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 17:27

mijn paardjes staan overdag in de bak, wanneer de wei te nat is. Is in de herfst en winter de wei droog genoeg, gaan ze er alsnog een halve dag in.
Verder staan ze 's avonds en 's nachts op stal. (bovendeur los, tenzij de wind erop staat)

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 17:29

Die van mij staat alleen maar buiten.
Als het land echt te nat word dan word hij in een ander weiland gezet dat hoger ligt. Maar eigenlijk liggen alle weilanden hier goed, wel een paar natte stukken maar dat maakt niet uit.
Dus ik heb geluk.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 17:31

Gewoon in de paddock door de weeks maar in het weekend gewoon in de wei hoor. Dan maar wat minder mooi gras. Een paard hoort in de wei.

Svdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 17:32

Als het land te nat is staan ze bij mij in de bak (zoals vandaag dus). Alleen in de bak willen ze nooit lang staan. Na een paar uur staan ze echt bij het hek van hallo we willen naar binnen. Ze krijgen wel altijd kuil te eten in de bak.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 17:58

Bij ons staan ze 's avonds en 's nachts ook binnen.
Ik heb ze vandaag gewoon maar weer op het land gezet. Zolang het alleen bij het hek zo modderpoel is, kan het nog wel ffies. Ik denk dat ze binnenkort de bak ingaan.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 19:14

Bij ons staan ze nu overdag nog buiten en s nachts binnen.
Al zal dat ook niet zo lang meer duren, omdat ze het land al flink aan het kapot lopen zijn en we van de zomer weer lekkere grasjes willen Knipoog.

Bij ons worden ze dan 2 of 3 keer per dag even in de bak gezet en verder het rijden, wandelen enz.

Fannytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 19:17

bij ons staat ze overdag en snachts, altijd dus in de wei maar is bijna helemaal met bomen omringd dus word niet zo nat in de wei gelukkig.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 19:30

Ze staan bij ons op stal allemaal dag en nacht buiten. Alleen worden in de winterperiode 3 weiden niet gebruikt, de rest wordt gewoon stukgelopen. Haha! Groeit trouwens wel weer goed aan.

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 20:46

ik heb helaas zelf geen weiland bij mijn stal
nou heb ik een heel erge modder boel in mijn bak
want het ligt een beetje scheef
en krijg dus al het water van de weg in mijn bak heel erg leuk Boos!
maar bij mij staan ze echt zoveel mogelijk buiten
als hij binnen staat vind ik het niks voor hem
want als ik dan ze stal in wil dan wil hij gelijk naar buiten vliegen
dus denk dat hij zelf ook liever zoveel mogelijk buiten wil staan

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 22:04

Mijn paarden staan altijd op de weide. Als de 'mooie' wei te nat wordt, kunnen ze in de speelwei. Deze mogen ze kapotlopen en lekker in ravotten, want die is alleen voor als ze het andere land teveel kapot lopen.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 22:20

Gewoon buiten, binnenkort krijgt Ivanka een ander stuk erbij wat een stuk hoger ligt dan haar wei en waar het ook een stuk droger is

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 22:54

tjah, onze wei is standaard nat (en in het begin zak je zo tot ruim over je enkels weg in de modder) maar ach, we hebben maar 1 wei, dus dan maar natte voeten. ze gaan er gewoon 8 uur per dag in, af en toe wat extra spray tegen rotstraal in de hoeven, en ze hobbelen maar lekker verder.

toscana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 22:58

Bij ons is de voorkant van de wei er nat (moerasachtig) maar achter in de wei is het droger. De paarden gaan gewoon elke dag naar buiten en ze zoeken zelf de drogere plekken op om te grazen. Het is alleen lastig als je ze uit de wei gaat halen al glibberend en glijdend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 23:00

Gewoon lekker naar buiten
Ze moeten toch paard kunnen zijn en dat kunnen ze imo op stal of met wandelen waar ze moeten luisteren niet.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 23:02

Als het echt té nat was hielden we ze het grootste deel van de dag binnen, omdat onze weides niet zo heel groot zijn en met hoefijzers eronder nogal snel in een modderpoel veranderen. Wat ze op de stal doen waar ze nu staat weet ik niet.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 23:03

Mijne staat gewoon nog lekker in de wei..
Paar uurtjes maar; maar vind ik toch beter dan niks Lachen

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 23:23

lekker met z'n alle in de bak overdag en s'avonds op stal.

Quinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 23:32

Als het land echt te nat is staan ze in de bak aantal uurtjes per dag, als het land redelijk is, dan lekker de hele dag in het land en savonds zowiezo op stal....

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 20:41

Heb ze sinds dinsdag in de bak staan. Het land ging nu echt kapot.
Staan nu met 3 cementemmers in de bak met hooi, alleen heeft Jitske bedacht dag het leuker is om hem om te draaien en erop te gaan staan.
Een nieuw VD-talend *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 20:45

m´n bak is ook een modderpoeltje dus dah maakt niets uit...maar de mijne staan nog steeds dag en nacht op de wei..hebbe ze geen moeite mee