Nieuw zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lailapri

Nieuw zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 15:38

In de toekomst wil ik een nieuw zadel voor timo kopen, een dressuur van minimaal gemiddelde kwaliteit, dus geen zadelmarkt, en hij moet van leer zijn.
verdere eisen:
passen op een fjord
zachte zit hebben
niet binnen 5 jaar af.
Welk merk of welk zadel zouden jullie kiezen of hebben jullie goede ervaringen mee?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 15:41

Kieffer. Welk type hangt een beetje van jezelf af. Maar die hebben dus een zachte zit en veel zadelboom breedtes. Maar voor een Fjord zal het nog niet meevallen... Weinig schoft, rondgeribt en korte rug... Laat je goed adviseren... goed dat je dit topic bent begonnen.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 15:44

ik zou ook voor kieffer gaan,meestal past het op alle soorten paarden

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 15:49

ja aangezien het toch nog geen haast heeft kan ik nog rustig wat info verzamelen voor ik echt ga zoeken
keek net in de divoza catalogus, maar ze hebben een kiefer frysk als ik het goedschrijf, misschien is datook wat voor een fjord of zie ik dat verkeerd

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 18:13

Voor mij moet een zadel minimaal aan twee eisen voldoen:
1) Een verstelbare boom
2) Lucht met verschillende compartimenten.
Er zijn maar weinig zadels die dit hebben, ik weet in ieder geval dat een wintec en een baites een verstelbare boom hebben. Baites is leer..
Lucht zie ik graag omdat je dat perfect naar de symmetrie van je paard aan kunt passen, maar dat kan ook met een Korrector.. (luchtpad onder je zadel)