Dekens wassen, waar en hoe duur?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Inge_83

Dekens wassen, waar en hoe duur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 13:28

Weet iemand waar (in zeeland) ik mijn dekens kan laten wassen en hoe duur het ongeveer is?
Ik heb 3 (gevoerde) regendekens waarvan er 2 ook absoluut 100% waterdicht zijn ook in een stortbui die de hele dag duurt, dat wil ik graag zo houden.
Daarnaast nog een gewone staldeken 300 grams, een fleecedeken en een zomerdeken.
Ik heb afgelopen jaar een deken laten wassen bij een stomerij in middelburg en daar kostte het me €20,- en die konden me niet garanderen dat ie waterdicht bleef en hij was na t wassen dus niet meer waterdicht.
Ervaringen gevraagd dus.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 13:43

ja, ik heb vorig jaar net na de winter een paar dekens laten wassen,en die wren keurig,ze werden opgehald en teruggebracht(dan moesten het er wel meerdere zijn!
hij heeft me toen ook een paar buisseniskaartjes gegeven,maar ik heb net gezocht en ik kan ze dus nergens meer vinden!!
volgens mij was het in vlissingen,o.i.d!
hij adverteerde toen op prikbord van Zeelandnet.
er zijn overigens ook gewone wasserette's die het doen!

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 14:57

Wij hebben zelf een oude wasmachine voor dekjes en dekens..
En andere paardenspullen die gewassen moeten worden..

Deze staat op stal, is handig..

Ik heb geen idee hoeveel dat kost en waar dat kan,
maar toen wij die wasmachine nog niet hadden
deden wij het met de tuinslang en sop gewoon op de straat !!

Zelf schrobben.. Knipoog
Worden ze ook heel schoon van..

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 15:37

Dat deed ik andere jaren ook, het ergste was er dan vanaf.
Maar nu heb ik geen paard meer en wil ik de dekens netjes schoon opbergen voor mijn volgende paard (ik weet alleen niet wanneer dat zal zijn want ik moet eerst mijn spaarrekening aanvullen).
Ik heb de dekens nu ook thuis liggen en niet echt de ruimte om ze wijd uit te leggen om ze goed te schrobben (deed het anders altijd op stal).

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 15:39

Regendekens NIET laten stomen of gewoon wassen. Gewoon in een cement ton met water de ergste vuil laten weken, schoonborstelen, afspoelen en drogen. Goedkoper kan niet en zo blijft hij waterdicht. Staldekens worden ook eerst geweekt in die cementton en later gewassen in de wasmachine.