Ongebroken bit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aramat

Ongebroken bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 11:23

Omdat mn paard een hangend rooster heeft en hij er waarschijnlijk met rijden last van heeft wil ik een ongebroken bit proberen. Een dubbelgebroken loopt hij nog niet lekker op..
Maar nu zie ik zoveel verschillende bitten staan!
T liefst wil ik t eerst een keer proberen voordat ik weer veel geld uitgeef aan een bit waar ie niet lekker mee loopt.
Zou ik zoiets kunnen proberen?
Afbeelding
Rubber bit buigbaar
Prijsgunstig bit. Handig om te proberen hoe uw paard op rubber reageert.
€ 4.70

Deze lijkt me het fijnste omdat t een bustrens is, maar er staat bij ontlast de lagen, terwijl het juist het gehemelte moet ontlasten..
Afbeelding
Stang bus RVS
Stang met busafwerking. Ontlast de lagen.
€ 21.54

Dan nog t happymouth bit, nadeel is weer dat het geen bustrens is.. Maar dit is wel een fijn bit toch?
Afbeelding
Happy Mouth bit trens
Bit met appelsmaak. Iets scherpe inwerking.
€ 21.54

In de divoza en hypo gids staan nog meer bitten, ik weet dus echt niet wat ik moet kiezen? Kan ik die 1e kopen om uit te proberen? En dan met bitringen? Een watertrens met bitringen heeft toch verder geen vervelend effect ofzo?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 12:07

ik zou persoonlijk de ongebroken bustrens proberen. Ik rijd Pablo (ook laag verhemelte) al jaren op een ongebroken watertrens, naar volle tevredenheid.
De happy mouth is ook prima, ik houd ook meer van een watertrens zelf.

en die sukkels bij Divoza moeten eens leren dat zo'n bit een trens is en geen stang.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 12:08

overigens heeft Jumper01 er net wat vragen over gesteld.

Pendrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 12:11

Ik zou niet voor het rubberen bit kiezen. Rubber is nl. erg stroef als het nat is. Een ongebroken watertrens klinkt voor jouw paard prima.