Mijn paard ga ik aanstaande zondag weer scheren, net zoals elk jaar, want het is weer een beertje geworden! Mijn paard zit echt heeel dik in zijn haar, geloof me! Maar nu is het zo dat hij het scheren zelf niet zo leuk vind, hij wordt vaak heel wild en gaat steigeren en bokken, dat is gewoon niet leuk meer en echt gevaarlijk! Nu gaf ik andere jaren een beetje sedalin, dat is een kalmerend middel voor paarden, en dat hielp erg goed! Alleen nu heb ik gehoord dat dit niet meer te koop is! Weet iemand hier iets van en weet iemand een andere oplossing?
simongek
Geplaatst: 03-11-04 11:24
In de meeste ruitersportzaken hebben ze wel een vervangend middel.
Ik ga voor zaterdag een spuit tranquigel(weet niet precies de naam) of zo kopen.
Werkt hetzelfde als sedalin en ik ga mijn paard ook scheren dus vandaar.
Kyona
Geplaatst: 03-11-04 11:24
Zou even informeren; sommige dierenartsen of ruitersportzaken hebben het nog wel en anders een vervangende pasta die hetzelfde werkt, maar anders heet. Suc6!
Naomi21
Geplaatst: 03-11-04 11:54
Uhm Sedalin is nog gewoon verkrijgbaar bij de Boerenbond hier, ik gebruik t als mn paardje de trailer op moet.
Lielle
Geplaatst: 03-11-04 11:56
tranquigel werkt ook, je hebt alleen de dubbele hoeveelheid nodig (en dus het dubbele geld )
naomi, welke boerenbond is dat? Dan ga ik er een paar halen.
Quinty
Geplaatst: 03-11-04 12:26
Laat je wel goed informeren welk middel geschikt is voor het scheren. Want heb zelf een keer mn paard geschoren met een kalmerend middel, alleen dat ging niet zo goed, ze begon als een gek te zweten, als gevolg dat ik niet meer verder kon scheren. Met daar weer het gevolg van dat ik een winter lang met een half geschoren paard heb gereden....
Naomi21
Geplaatst: 03-11-04 13:46
Lielle schreef:
tranquigel werkt ook, je hebt alleen de dubbele hoeveelheid nodig (en dus het dubbele geld )
naomi, welke boerenbond is dat? Dan ga ik er een paar halen.
Bij de BB in Aarle rixtel (weet je waar dat is? ) vorige week stonden er nog een aantal tubes in het rek
Lielle
Geplaatst: 03-11-04 14:23
nee, maar dat kan ik vast wel vinden
Naomi21
Geplaatst: 03-11-04 20:37
omgeving Eindhoven in ieder geval! (maar iets dichter bij Helmond -ja, noemt ze nog zo'n gat )
Y_DG
Geplaatst: 03-11-04 21:32
bij ons in Belgie is het nog steeds te koop Heb vandaag mijn tube uitgeleend voor een paard dat geschoren moest worden
Lusitana
Geplaatst: 03-11-04 22:22
eh, toch ook even nagaan waarom je paard zo gek doet... laat je je messen te heet worden? da´s natuurlijk niet lekker tegen je velletje. Of zijn ze niet scherp genoeg? Lopen de messen vast ik het haar? De meeste paarden schrikken namelijk even van het geluid maar ervaren het verder als normaal tot zelfs redelijk prettig. alleen bij de oren kan het een groot probleem zijn en dan willen oorproppen wel eens wat helpen. Dus verdoven mag best, maar probeer er ook achter te komen waarom hij zo wild wordt...want het is niet logish.
marlo
Geplaatst: 04-11-04 00:04
de DA kwam toevallig langs voor een stalgenootje en toen vroegen we even advies over scheren en verdoven met welk middel enz. en omdat het idd niet meer verkrijgbaar is kregen we allebei een spuit van hem die hij in de kofferbak had liggen het heet SEDASAN GEL, van het merk anisane, is beetje zelfde als sedalin weet niet wat het kost (rekening krijgen we nog)
Lielle
Geplaatst: 04-11-04 09:30
Aarle Rixtel ken ik wel, alleen de BB daar niet Als oud-NKB-er is De Hoefslag met familie Verbakel een begrip
Kwaidie
Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-04 09:33
Bedankt allemaal! Ik heb al wat gehaald! Het valt me trouwens nog mee dat er zoveel zijn die een kalmerend middel gebruiken bij het scheren!
En waarom mijn paard zo gek doet? Het is gewoon een aansteller bij sommige dingen, als ik hem een wormkuur wil geven dan gaat tie ook al steigeren en met z'n hoofd de lucht in, na een tijdje kan ik pas de wormkuur geven, ik moet dan wachten en alsmaar zeggen dat tie braaf is en dan vind hij het na een tijdje goed! Manen trekken lukt mij bijvoorbeeld ook niet, dan steigert en trapt tie ook heel erg, dus die knip in nu met een uitdunschaar, want ik heb het er niet voor over om constant met hem te moeten vechten! Verder is Kwaidie echt een schatje hoor, hij is laat gecastreerd misschien dat het daardoor komt! Als hij met scheren ff zo'n kamerend middel heeft vind hij het wel goed en dat is echt de enige keer in het jaar dat ik het geef!
Bedankt allemaal, vanaf zondag is mijn paard geen beertje meer!!!