Wat mag mee met stro?.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

UrbanL

Wat mag mee met stro?.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 11:02

Leys staat nu op zaagsel ik durf stro niet meer aan na de koliekoperatie.

Nu weet ik dat zaagsel niet mee mag met stro.
Maar wat mag er wel mee met stro en wat mag je bv wel gebruiken als mest voor je tuin of weiland?. Vlas?.
Zit er ook nog verschil in de diverse merken?.

Mijn paard is een viespeuk met zaagsel (hij draait veel in stal) zal dit beter worden met bv vlas?.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 11:23

Vlas bijv. meestal wel. Moet je even vragen bij degene die de mest ophaalt. Over het algemeen is dat geen probleem omdat het juist heel goed composteert.
Kijk even met de zoekfunctie (en op marktplaats staan ook wel sites). Daar las ik ook iets over een product (va 9,95) dat kan je op de bodem doen en dan blijft je stal veel droger. Misschien is dat (weet de naam niet meer, sorry!).

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 11:32

Vlas en koolzaadstro (Rapsodie) composteert razendsnel, en de meeste mestboeren doen daar niet moeilijk over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 11:40

promptertje"]
Vlas en koolzaadstro (Rapsodie) composteert razendsnel, en de meeste mestboeren doen daar niet moeilijk over.
[/quote]

Inderdaad, daarnaast is het ook nog eens veel fijnere bodembedekking dan houtkrullen (vind ik).

[quote="Prisca schreef:
Mijn paard is een viespeuk met zaagsel (hij draait veel in stal) zal dit beter worden met bv vlas?.

Dat zal niet heel veel beter worden, maar een echt natte zooi zal het met vlas ook weer niet worden.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 12:48

Ik heb nu nog weinig keuze qua bedekking van mijn stal maar over een tijdje wel. Vlas lijkt mij idd wel een fijne oplossing maar ja nu maar eens de prijzen gaan vergelijken Haha!.

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 13:03

Mijn paard heeft op stroo, zaagsel, vlas en hennep gestaan en alles wordt heel erg smerig
Met hennep heb ik wel de beste ervaringen omdat je er een potstal van maakt uitmesten was een makkie Lachen