Korando als trekker

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Korando als trekker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 22:25

Iemand ervaring met de SSSSangYongggggg Korando als trailer-trekker?
Er wordt hier, in Spanje, op het moment enórm mee gestunt en de auto is daarmee aantrekkelijk geworden. Een proefritje is echter al snel bevredigend, dus... Wie rijdt er mee of heeft er mee gereden?
Vast bedankt.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 22:29

Ilindra heeft er eentje, die is er volgens mij dik tevreden mee Tong uitsteken

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 22:58

Zal haar een pb sturen OK dan!

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 23:12

M'n instructrice heeft er 1, bevalt haar prima!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 23:41

Mijn trailer weegt leeg al zo'n 1000kg en tel daar ongeveer 1500 kg aan paard bij op.
Dat trekt hij dus heel makkelijk, in Nederland is hij gekeurd op 3500kg.
Ik kom er heel makkelijk de snelweg mee op maar echt in de heuvels/bergen heb ik natuurlijk nooit gereden (verschil Hoog Soeren/Apeldoorn is maar 80 meter over 5 km).
Met het terrein (bos & hei)hier heeft hij geen enkel probleem.

Ik gebruik hem thuis ook als "tractor" om de weilanden te slepen.
Ik heb hem nu 3 jaar en bevalt me nog steeds prima, ik vind de prijs/kwaliteit verhouding van deze wagens heel erg goed.
Ook het onderhoud valt alles mee, we hebben er nu 150.000 km mee gereden.
Hiervoor hebben we een Pajero gehad en deze is een heel stuk goedkoper, zowel in aanschaf als in onderhoud.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 10:52

Klinkt erg sterk Inlindra

In ons bergdorpje zit een garage die onder de vlag van de dealer in Málaga werkt; kan dus op 1500 meter terecht en da's ook nooit weg.
Net even langsgewipt onderweg terug van de crêche en de wegklapschuifstoel is wel een handige truc zeg OK dan! Scheelt een hoop gewring om de achterbank te bereiken.

Er is nu een feria in Málaga en daar staan alle modellen met alle mogelijk aanbiedingen, ook de cabrio; hier een stúk bruikbaarder.
We kijken of we de planning om kunnen gooien en dan even langs Málaga gaan. Nú eerst de geiten melken.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 11:27

Als ik in Spanje zou wonen, dan wist ik het wel, ik ging gewoon voor de Santana PS 10.
Het is dat hier in NL die wagens niet te betalen zijn voor de belasting, maar het blijft toch een soort van Land Rover, maar dan iets betaalbaarder en zeker niet slechter. Ook onderdelen zijn iets lastiger te krijgen, helaas..

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 11:29

Ken 2 mensen die er een hebben, en die zijn er dik tevreden over!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 12:09

Wel, heb nog een 3½ liter zescilinder diesel Santana Cazorla voor je in de aanbieding: is een soort Stage One en komt met Laro-aanhanger

Een Santana is een prima bak, maar ook een Defender is geen echt lekker handelbaar ding of wel
Wij zoeken één auto, vooral voor alle dag die óók nog een paardenkar kan trekken. Ons 4x4 Kangootje is helemaal top, maar er mag niet genoeg achter. Trekt is best, maar het mag gewoon niet dus dan houdt het op.

labe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 12:11

Beresterk, trekt een trailer op z'n sloffen, net als de Musso. Zelf rijden wij Landrover Freelander en Discovery, ook beresterk, je voelt nauwelijks dat er een trailer plus paard achterhangt. Ik heb ook nogal eens door modderige weilanden met aanhanger vol mest gecrosst, geen enkel probleem!

Tip: het zal voor jou waarschijnlijk lastig worden vanuit Spanje, maar momenteel is er in Nederland een enorm aanbod in 4x4 auto's op grijs kenteken ivm de wijziging per 1 januari 2005. Scheelt een bom duiten, zeker als jij niet van plan bent om "mensen te vervoeren" (zit geen achterbank in), maar hoe dat zit met importen plus bijkomende kosten weet ik dus niet. Misschien loont het de moeite om eens te informeren.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 13:16

Mijn schoonouders hebben er een gehad, reden daarvoor mercedes en vonden het een geweldige auto. Toen ze hem een tijdje hadden, kwamen de beperkingen echter ook naar boven, met twee parden ahcter zijn kont kwam hij tohc niet altijd even makkelijk weg als ze wel gewild hadden en op het autostrand had de Korando er ook echt veel moeite mee.
Inmiddels hebben ze hem (na 2,5 jaar oid) ingeruild tegen een Kia Sorento en nu vinden ze achteraf die Korando helemaal een pokkeding, met te weinig trekkracht. De sorento is echt veel beter.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 13:48

jep wij hebben er een!!! en hij moet weekelijks 2 paarden trekken..no problem!!

marije: er zit toch een mercedesmotor in!! bij ons wel tenminste!! best ding! met vele vermogen!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 14:44

Wij hebben de Musso van Ssang Young gehad. Een super auto volgens mijn ouders(en ik ben er ook nog altijd helemaal weg van). Helaas hebben ze hem verkocht vlak voordat ik m'n rijbewijs gehaald heb.

Mijn vader is nu weer terug bij Mercedes(heeft hiervoor ook altijd Mercedes gereden), maar niet meer laag zitten. We rijden nu ML, en dat rijd wel super Lachen. Ik ben laatst met noodweer(onweer, wintstoten, stortbuien) en een 1,5 paards trailer het hele land door geweest en de combinatie gaf geen kik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 16:18

Marije_jiplover schreef:
Inmiddels hebben ze hem (na 2,5 jaar oid) ingeruild tegen een Kia Sorento en nu vinden ze achteraf die Korando helemaal een pokkeding, met te weinig trekkracht. De sorento is echt veel beter.

Wat voor motor hadden ze er dan in liggen?
Er zit nl. nogal een verschil tussen een 2.2 benzine of een 2.9 diesel met turbo Knipoog
Ik heb dus de 2.9 TD en die trekt perfect een XL Ifor Williams met 2 zware Gelderse paarden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 17:46

In Spanje is geen BPM, dus 'grijs' is niet nodig: zijn allemaal zonder OK dan!
Wegenbelasting gaat hier ook niet op gewicht en brandstofopslag is er evenmin.
Musso en Korando hebben dezelfde 2,9 5-cilinder uit de oude 300-serie van Mercedes. Hadden we ongeblazen in de oude 300T OK dan!
De Musso is groter en zwaarder; meer ruimte binnen en neemt die buiten dus ook in. Ik denk dat we aan de Korando 99% van de tijd voldoende hebben en dan is die een stúk hanteerbaarder.
Wat ík een prettig voordeel vind is dat ze ook met automaat leverbaar zijn; als het éven kan en niet net weer ongunstig uitvalt met de prijs gaan we het liefts voor de Korando in basisuitvoering maar met automaat.

Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 11:48

Wij hebben ook een 2.9 TD Korando, een automaat. Helemaal geweldig!! Trekt de trailer zonder probleem, evt. inhalen op de snelweg gaat ook zonder probleem.

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 11:58

Wat is het verbruik van de Korando (diesel)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 09:19

En......... heb je al een beslissing genomen?