N.a.v. mijn andere topic, of ik een Shetland veulen in de wei kan zetten heel de winter, plaats ik dit topic. Het zit namelijk zo, ik heb nu een volwassen Shetlandpony die heel de winter buiten staat. Er is geen beschutting op het weiland. Ik weet dat dit eigenlijk echt nodig is, maar er is geen toestemming om een container of stalletje te plaatsen. Misschien na lang overleg met de gemeente...??
Waarschijnlijk maken ze geen bezwaar als de beschutting makkelijk weggehaald kan worden.. Een container kan totaal niet makkelijk weggehaald worden, en kost nogal veel, zowel de container als het plaatsen (en het weghalen).
Weet iemand een goedkope oplossing om de pony's toch van beschutting te kunnen voorzien? En natuurlijk iets dat snel weggehaald kan worden?
ellepel
Geplaatst: 02-11-04 22:58
koop drie schuttingen, plaats ze zo dat de pony erbij kan schuilen dat hij uit de wind staat. of zo'n hokje die je wel ziet waar kalfjes instaan. kun je zo weghalen
prompter
Geplaatst: 02-11-04 23:06
Onderdaad, zo'n kalverhokje. Je kunt ook palen door stapels strobalen heen slaan, dan heb je ook een tijdelijke schuilmogelijkheid.