Wat vinden jullie van dit paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Wat vinden jullie van dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 16:00

Hier is het paard, een prachtige hengst, goed verzorgd, schitterend tuig, zeer elegante ruiter, die constant een glimlach op zijn gezicht heeft. Het paard hinnikt, stampvoet en wil aan het werk.Een paard dat op onzichtbare hulpen dingen uitvoert als pirouttes, passage, piaffe en levades. Hij kan ook een lang stuk totaal zijwaarts, in een achterwaartse boog als het moet. Hij is nergens bang van, geeft nooit rare bokken en luistert naar de lichte hulpen van de ruiter die de teugels in een hand heeft. Het paarde neemt ook wel eens zelf initiatief als het nodig is.
Wat vindt je van zo´n paard?

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 16:08

wwhaha die mocht bij mij wel eens langskomen Knipoog

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 16:10

Ik heb persoonlijk veel liever een merrie, eentje met een beetje "ondeugend' karakter, dit paard is dus niks voor mij.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 16:15

Ik zou me doodvervelen op zo'n paard, er moet wel een beetje uitdaging in het rijden zitten maar ja, gelukkig bestaan dit soort paarden alleen in verhaaltjes Haha!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 16:21

Het lijkt mij een 'penny'paard Tong uitsteken
nee hoor, grapje Haha! Het LIJKT een droompaard, (vandaar het 'penny'stempel) maar misschien toch wat saai.
Ik hou van een paard wat lief is, voor mij, maar wel karakter heeft. Wederzijds respect. Maar dat kun je met zo'n droompaard natuurlijk ook hebben.

frieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:22

als je zelf niet veel rijervaring hebt is het natuurlijk een uitstekend en geschikt paard voor jou!!
MAAR..je kan hem op die manier ook totaal verprutsen natuurlijk, dit zou met goede en consequente begeleiding allemaal wel meevallen.
gr esther

gyzmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:23

PENNY !!

Een paard moet van mij karakter hebben. Als het klakkeloos alles doet waar ik om vraag als een sloom volghondje zou de lol er snel af zijn.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 18:13

tsja ik heb er ook liever een mat wat streken... ik ga ook eerder voor een echte merrie Haha!
Maar het klinkt echt als een perfect leer-of overstap paard

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 18:17

Niks voor mij, iets te saai als ie alles al kan! Ik leer liever zelf nog iets dan dat het beestje alles direct kan!

myquitte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 18:20

Schijnheilig t is misschien wel een fijn paard voor beginners ofzo, maar dit paard heeft geen eigen wil, het dier doet alles voor de baas, zet geen stap verkeerd, maar er zit geen leven in , je kan geen lol hebben met dit paard, en dat is toch ook belangrijk.....het zou beter zijn geweest als dit paard een levendig dier zou zijn en waar je lol mee kan hebben en ook streken heeft, maar dat hij wel grenzen weet te trekken tussen nu is het werken en een speeluurtje is.....dat is een veel leuker paard!!!!!!!!! Pling

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 22:32

Zou jij zo´n paard wel eens willen proberen? Gewoon om te showen? Of om te voelen hoe dat is, zo´n paard dat op lichte hulpen reageert?

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 22:33

Misschien leuk er eens op te zitten voor het gevoel, maar meer niet... bah zo'n machine!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 22:36

voor 1x misschien leuk voor je ego, verder niet Haha!

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 22:39

Het lijkt me op zich wel heel fijn om zo'n paard te hebben, maar dan moet hij wel , als ik hem al een tijd zou hebben, wel aan mij gehecht raken, en mij herkennen. Dat hij zijn eigen baasje wel wat leuker vind dan de rest, met andere woorden, dat je wel een band met hem krijgt. Nogal penny-achtig Haha! . Voor mij is het dan wel een droompaard. En ik zou hem zeker eens willen proberen ( als hij zou bestaan Knipoog )!
Maar misschien zou het na verloop van tijd wel wat saai zijn, als hij altijd overal op dezelfde manier op reageerd.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 22:40

ik durf rustig te beweren dat ze bestaan. Ik ken er een hele hoop. We hebben hier dus niet over een fantasiepaard... en de band met hun baasje is zo hecht, dat ze niet eten als hij op vakantie gaat! Ze hinniken hem tegemoed zodra ze zijn voetstappen horen bij de stal...

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 22:43

Gaaaap
uitdaging zit er dus niet in...

in het begin wel leuk.. maar na een tijdje gaat het vreselijk vervelen..

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 22:46

Het is wel een hengst! en je moet kunenn rijden,want denk maar niet dat hij doet wat je wil als je niet kunt rijden. De ruiters hebben bijna telepathisch contact. Ze hoeven niks te doen. Maar jij wel hoor. Je rijdt op een krachtige hengst die echt niks vanzelf doet, alleen super gehoorzaam is. Omdat hij dat wil. hij heeft immers een goede band met zijn baas.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 22:51

Ik zou het wel een heel makkelijk paard vinden...te makkelijk en te braaf. Een beetje pit mag er wel in zitten.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 22:54

Waarom denken jullie toch dat er geen pit in zit? õmdat hij zijn werk braaf doet. Willen jullie dan bv dressuurpaarden die maar een beetje door de bak lopen te bokken? Springpaarden die het publiek in springen? Wat vinden jullie dan pit?

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 22:55

Lusitana schreef:
Zou jij zo´n paard wel eens willen proberen? Gewoon om te showen? Of om te voelen hoe dat is, zo´n paard dat op lichte hulpen reageert?

Nou, ik wel hoor! Lijkt me toch fantastisch om eventjes het 'Anky' gevoel te mogen proeven?
Kom maar op met dat paard! Haha!

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 23:34

Lijkt me heerlijk zo'n telepatische band met een paard te hebben dat ie voor mij door het vuur gaat. Ik denk en het paard doet. Vroeger toen ik nog in de verdedigingshondensport aktief was had ik een hondje dat deed wat ik dacht. Dit was een zijn met je dier. Ik heb hier ontzettend van genoten. Het heeft mij ook ontzettend veel pijn gedaan om dit dier te moeten verliezen.

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 23:39

Bestaan zulke paarden?!
Nou, geef mij maar eentje met wat meer karakter!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 23:43

Wat is dan meer karakter?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 23:44

Lusitana schreef:
Hier is het paard, een prachtige hengst, goed verzorgd, schitterend tuig, zeer elegante ruiter, die constant een glimlach op zijn gezicht heeft. Het paard hinnikt, stampvoet en wil aan het werk.Een paard dat op onzichtbare hulpen dingen uitvoert als pirouttes, passage, piaffe en levades. Hij kan ook een lang stuk totaal zijwaarts, in een achterwaartse boog als het moet. Hij is nergens bang van, geeft nooit rare bokken en luistert naar de lichte hulpen van de ruiter die de teugels in een hand heeft. Het paarde neemt ook wel eens zelf initiatief als het nodig is.
Wat vindt je van zo´n paard?

ik zou het gewledig vinden zo'n paard *LOL*
dit omdat ik er veel van kan leren, kan aanvoelen hoe alle figuren en bewegingen gaan. mijn zit en houding en alles kan aan mij nog eens kan verbeteren.... Lachen

dit zou ik bijvoorbeeld nodig kunnen hebben voor stel, ik koop een jong paard dat ik met behulp van, in ga rijden.. als ik nog nooit de passage heb gedaan weet ik niet hoe dit aanvoelt en dat geld eigenlijk ook voor de rest van de bewegingen Lachen

boontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 23:52

Volgens mij worden zulke paarden niet geboren maar gemaakt door een goede opvoeding!
Door een eerlijke en conseqente opvoeding zijn ze zo bereidt om voor de mens te werken. In handen van een onkundige ruiter zou het niet zo een paard geworden zijn maar 1 met wat jullie karakter noemen Haha!