Zadels te klein te lange benen!!!!!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jazzebel

Zadels te klein te lange benen!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 15:38

Hallo,

Vandaag is de zadelmaker geweest voor het paard van mijn vriend.
Nou is het punt dat ongeveer elk zadel op haar past maar mijn vriend past er niet op!!
Hij heeft veel te lange benen. Er was 1 zadel waar hij wel op paste en dat was een zadel van Kieffer (Bavaria II)
Wie heeft dit nog meer en met wat voor zadels rijden jullie?Ik wil namelijk nog even verder kijken voordat ik besluit om 1200 euro aan dat zadel uit tegeven!
We willen graag volgend jaar endurance gaan rijden, zijn er in die richting zadels die geschikt zijn voor mijn vriend?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 16:07

endurance zadels zijn heel anders gebouwd. Ga die eens testen zou ik zeggen. Wat dacht je van een australisch zadel. Allemaal hele lange zweetbladen. Weet alleen niet of ze die daar bij jullie hebben. Je kunt ook een tweedehands zadel zoeken van het type waar je vriend wel op kan. Dan hoeft het niet zo duur te zijn. succes.

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 16:19

Misschien moet je nog even een andere zadelmaker langs laten komen met andere merken, zodat je die ook kunt proberen.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 16:28

Ik heb een ijslanderzadel op mijn draver liggen. Die heeft ook behoorlijk lange zweetbladen

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 16:44

Ik heb een kentauer met verlengde zweetbladen. Nadeel wat wel voor jou kan zijn is dat ze al snel TE lang worden.

Nog een zadelmaker laten komen als is het maar voor het idee.