wanneer kan je je paard het beste scheren? Die van mij komt weer flink in de haren te zitten. Ik heb hem nog nooit geschoren en misschiend dat ik dat wil laten doen (als ik iemand kan vinden die dit goed kan) Hij zal het wel super eng vinden!!!!
Maar wanneer kan je je paard het beste scheren?
simongek
Geplaatst: 02-11-04 15:47
Mijn paard wordt zaterdag geschoren. Ik wil niet te lang wachten want ik wil dat het nog niet zo erg koud is. Dan is de overgang niet te groot.
Hij krijgt een half uur van te voren wel een spuit met tranquigel.
Fjordenmaniak
Geplaatst: 02-11-04 16:12
Mijn Fjordje is ook afgelopen zondag geschoren, om dezelfde reden als Simongek, ik wilde niet wachten tot het erg koud word, dan is de overgang zo groot. Je kunt eventueel van te voren al kijken hoe hij op een scheeraparaat reageert, en wat simongek aangeeft een ontspanner geven, dat kun je bij de DA halen, sedalin is er niet meer. Maar bij de DA hebben ze wel iets voor katten en dat werkt ook bij paarden. Tipje: geef maar de helft tot 3/4 van de spuit een half uur voor je begint dan heb je nog een beetje over voor als je bij het hoofd in de buurt komt en hij toch wat onrustiger wordt.
Hillebill
Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-04 16:14
Dan moet ik eerst nog op zoek naar iemand die dit kan. Ik kan geen eens zijn staart recht afknippen hahaha laat staan scheren.
Fjordenmaniak
Geplaatst: 02-11-04 16:22
Het is zo wie zo handig als je met z'n 2e bent met scheren, om zo ook bij de elleboog goed te kunnen scheren. Geen stalgenootje die toevallig kan scheren?
Concorde
Geplaatst: 02-11-04 17:36
Ik heb de mijne vorige week zaterdag geschoren, toen was het ook nog niet zo koud en ze had het echt constant veel te warm met die dikke vacht.
Hillebill
Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-04 09:35
Nee niemand bij mij op de manege kan scheren, ik moet dus op zoek gaan.