Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) dan loop je er terug uit, en dan er weer terug in. Oefen dat een paar keer per dag tot hij er geen problemen meer mee heeft. Belangrijk is dat dit alles zonder dwang gebeurt!!
het hielp allemaal niets. Ze probeerde ook van alles om er niet in te hoeven, opzij voor de laadklep, op de laadklep en dan bijna boven er opzij weer vanaf, achteruit lopen, steigeren, helemaal gek werden we ervan. Vaak helpt ook met voeren of iets lekkers lokken, maar ulisse hoefde dus niets meer.
. En dan laden met z'n 2-en, vooral geen hulp van allerlei mensen met goede bedoelingen. Longeerlijn achter de kont langs, en deze aanspannen, dus druk van achteren. Vooral niet trekken aan het halster!Solleke schreef:[Longeerlijn achter de kont langs, en deze aanspannen, dus druk van achteren. Vooral niet trekken aan het halster!
Ik zou toch proberen te vermijden een longeerlijn achter haar kont te spannen, want dan gaat ze er mss wel in, maar het gebeurt toch onder dwang, en dus niet omdat ze het niet meer eng vindt, het echte probleem is dan niet opgelost.
Groetjes
[/quote]
en dan vooral bij jonge paarden en veulens. (Beetje vaag sommige mensen verwachten dat het paard na 2 jaar op het land te hebben gestaan moeiteloos mee lopen te trailer in. Dit is niet voor jou bedoeld hoor maar dat moest ik effe kwijt.) Ik zou het ook rusitg aan doen en proberen om meer vertrouwen er in te krijgen. Het kan best zijn dat het door de elektriciteit gebeurd is. Maris heeft ooit zn neus eens gestoten aan het schrik draad en het heeft een tijd geduurd voor ik hem weer normaal het land in kreeg.. Ik zou idd ook meer licht proberen te maken in de trailer.. Wie weet helpt dat?!

Solleke schreef:[Longeerlijn achter de kont langs, en deze aanspannen, dus druk van achteren. Vooral niet trekken aan het halster!
Ik zou toch proberen te vermijden een longeerlijn achter haar kont te spannen, want dan gaat ze er mss wel in, maar het gebeurt toch onder dwang, en dus niet omdat ze het niet meer eng vindt, het echte probleem is dan niet opgelost.
Groetjes
[/quote]
. Wie zegt dat het paard het eng vind?
Ik zeg niet van niet, maar jullie gaan er meteen vanuit van wel! Solleke schreef:[Longeerlijn achter de kont langs, en deze aanspannen, dus druk van achteren. Vooral niet trekken aan het halster!
[/quote]
. Als je een paard er vlotjes inkrijgt met een lijn achter zijn kont langs, dan merkt hij als hij eenmaal binnen is vanzelf wel dat hij niet opgegeten wordt. En de meesten gaan er met een lijn achterlangs toch aardig snel in (als je het goed doet). Het is juist het uren rotzooien voor de trailer, wat paarden lastiger en lastiger maakt.
gaat zo er in....
marasay schreef:Goed nieuws ik heb hem weer in de stal gekregen, hij krijgt daar nu z'n eten.
In het begin had hij de grootste twijfels zou ik in de stal gaan of niet??
Maar z'n eten kon hij niet weerstaan en stapvoets heb ik hem in z'n stal gekregen, gisteren twijfelde hij weer maar een keer hij binnenstond heb ik hem echt op zijn gemak kunnen stellen.
Hopelijk is het trailer probleem hiermee ook opgelost, al zou dat te mooi zijn om waar te zijn! Dat is afwachten tot zaterdag wanneer we naar de les gaan!
Bedankt voor jullie tips!
Wennie
Odessa1 schreef:Nou zeg, het heeft anders prima gewerkt, ze loopt nu helemaal vanzelf zonder wat dan ook er in![]()
. Wie zegt dat het paard het eng vind?
Ik zeg niet van niet, maar jullie gaan er meteen vanuit van wel!