ik wil een ander dressuurzadel gaan kopen rijd nu met een kieffer wien bevalt me goed maar wil een zadel met een iets diepere zit en wat knie wrong nu is mijn oog gevallen op een anky dressage wie heeft ervaring met zo een zadel dit zadel moet op meerdere paarden goed liggen een kieffer zadel, ligt op andere paarden over het algemeen goed is dat met dit zadel ook zo zowel positiefe als negatieve ervaringen aub
marijkedam
Geplaatst: 02-11-04 14:52
ik heb laatst in de winkel op een Anky zadel gezeten en op een Kieffer Salzgeber. Maar de Salzgeber heeft een veel diepere zit en hele dikke kniewrongen.
Volkoren
Geplaatst: 02-11-04 14:55
t nieuwe model schijnt anky zelf niet eens erg prettig te vinden. Is mij verteld, zij rijd nog met degene met 4kante achterkant.. t eerste ontwerp. Die hebben meerdere mensen bij mij op stal en bevalt m prima. Ik zelf vond m echter neit mooi, en heb dus de passier gg extra gekocht.. met extra diepe zit en veel kniewrong..
jorg
Geplaatst: 02-11-04 16:36
Toen ik een ander zadel zocht heb ik eerst op mijn zadel van mijn instructeur gereden een anky. Ik vond hem super en heb hem toen ook gekocht (mei 2004). Ik kreeg wel de tip van hem zorg dat je een oud model van fabrikant passoa neemt want die zijn beter. Zo gezegd zo gedaan. Ik ben super blij met het zadel, want je kunt je been eraf houden zonder te veel moeite (bij de kieffer en de passier zat ik te vast met mijn onderbeen ntegen het paard geplakt) Daarnaast ben je heel snel met het aantikken van je been. Je moet wel van jezelf balans hebben om goed te zitten. Het past op al mijn paarden geen enkel probleem! Hoop je hiermee geholpen te hebben
Anoniem
Geplaatst: 02-11-04 18:25
Mijn moede3r heeft er eentje, met zo'n vierkante lepel. Heb er vanmiddag nog een stukje mee gereden op Polleke en dat beviel eigenlijk prima.
#Ymke#
Geplaatst: 02-11-04 19:00
ik heb op de stal waar ik werkte gereden met een anky, die met de hoekige achterkant zeg maar... had voor mij iets meer kniewrong mogen hebben, maar vond de zit erg fijn..