Roken op stal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Douni

Roken op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 13:42

Wat vinden jullie van roken op stal? Ikzelf rook ook, maar nooit op stal, veel te gevaarlijk met al dat stro en hooi.
Toch zie ik vaak genoeg mensen die gewoon roken terwijl de stal aan het opstrooien zijn... Verward

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 14:00

Roken op stal vind ik op eigen risico. Je kan wel zeggen dat je gaat op passen, maar je kan altijd wel eens een ongelukje hebben. En dan, dan vliegt de stal wel mooi in brand. Ikzelf zou dat nooit doen, je kan beter geen risico nemen. En mooi even buiten roken

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 14:10

Ik zie het mensen vaak genoeg doen. Ik hou er niet van, ik ben veelte bang voor brand Schijnheilig

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 14:12

Bij ons doen ze het alleen in de deuropening,
niet echt binnen in stal bij het hooi / stro..

En roken alleen als ze niet met hun paard bezig zijn,
roken terwijl je iets staat te doen met je paard vind ik niet kunnen !!

missrosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 14:16

Ik rook als een ketter. En rook ook gewoon op stal. Ik ga alleen niet het lot zitten tarten en naast de hooiopslag roken. Ik rook meestal in de zadelkamer en om de stal heen. Daar ligt her en der ook wel een strootje, maar geen hele hopen die achter mekaar door in de fik kunnen schieten. Ik pak ook nog wel eens wat op de wasplaats als Iwan daar staat terwijl ik een peuk rook, maar ga geen hele peuk staan roken bij zijn neus.

Edit: ow ja, wij hebben een buitenstalling.

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 14:23

In de buitenbak als ik aan het uitstappen, vooral na wedstrijden of zware trainingen wil ik nog weleens roken, ik let dan natuurlijk wel op dat de as enzo niet op mijn pony komt. Niets mag haar gebeuren.
Maar inderdaad in de stal roken is natuurlijk heel erg gevaarlijk, voor je het weet staan alle stallen in de fik en zie dan maar eens alle paarden eruit te krijgen.
Ik zou niet graag de dood van paarden op mijn geweten willen hebben, daar zou ik niet mee kunnen leven..

bogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 14:23

Rook niet bij de paarden meer wel in de kantine, bij de bak en de buitenstallen.

In de buurt van het hooi en stro zou ik het nooit doen

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 14:25

Ik rook zelf niet meer, maar toen ik nog rookte ,rookte ik ook gewoon in de kantine bij de bak of buiten. maar idd niet in de buurt van het hooi of stro. veelste gevaarlijk.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 14:29

Als je met paarden bezig bent, hoor je helemaal niet te roken. Wel eens een uitgebrande manege met verkoolde paarden gezien? Alle publieke stallen en maneges hebben bordjes verboden te roken. Dat moet van d verzekering. Houdt je eraan en ga niet stiekem in de zadelkamer zitten roken. Wat dacht je van de longen van de mensen die daarna dan hun zadel moeten pakken? Ik vindt een roker te paard helemaal een aanfluiting. Wat is daar het nut van. Wat is eigenlijk helemaal het nut van roken?

MissMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 14:35

Ik vind het ook niet kunnen dat mensen bij paarden roken in de kantine oke maar niet in de stallen ofzow en helemaal niet te paard.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 14:36

ben zelf ook een zware roker maar niet in de stal ! of op het paard
denk wel terdege na over WAAR ik rook

roken terwijl je opstrooit , hum wil de mogelijke gevolgen niet eens voor me zien
nee dank je mij veel te gevaarlijk

missrosa

Euh... ja, het nut van roken, daar heb je me wel tuk!!

De stal waar ik het over heb is bij de eigenaren thuis. Degene met wie ik Iwan verzorg (moeder van het meisje van wie hij is) rookt zelf ook, en aangezien we met zijn tweeën dus de zadelkamer gebruiken hoef ik me daar niet aan te storen. Op mijn paard kan ik niet roken, dan ben ik te schijterig dat ik brandende as op hem laat vallen.

Elders rook ik natuurlijk alleen waar het is toegestaan (over het algemeen alleen buiten en, indien aanwezig, in de kantine.

Steff_

Wij mogen niet op stal roken, en ook niet op het terrein Dat vind ik wel goed. Als je wil roken, dan moet je gewoon even in de auto roken bij ons Knipoog

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 14:38

Hee da´s een goeie. in de auto. Dan val je NIEMAND lastig. Maar ´t blijft slecht...

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 14:58

absoluut verboden bij ons op stal.. gelukkig maar... vind het geen veilig idee als mensen gewoon mogen roken in de buurt van mijn paard en t stro etc

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:01

Ik rook wel op stal, gewoon op het gangpad, ga niet opzettelijkbij de hooi/stro opslag staan.
Rook niet in de box of als ik met mn pony bezigben, maar tussendoor wil ik wel eens een sigaretje in de schuur opsteken

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:04

Bij ons mag niet bij de paarden binnenin gerookt worden.
Wel buiten, zoals bij de buitenbak etc.

Best wel logisch , heb er zelf een hekel aan roken bij de paarden

Fjordenmaniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 16:31

Bij ons op stal mag alleen nog voor de kantine gerookt worden. In de stallen en bij de opslag is dit niet gewenst cq verboden.
Als er iemand op stal zou roken zou ik er ook wat van zeggen.
missrosa schreef:
Ik rook meestal in de zadelkamer en om de stal heen.

He bah! Scheve mond blij dat dit bij mij op stal niet gebeurd.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 16:31

Op stal vind ik niet kunnen, in de buitenbak daarentegen wel.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 16:33

Bij ons mag het niet! Enkel roken in het café of op de parking! Als de manegebaas iemand ziet roken rond de paarden of rond stro, die wordt zo van het erf gegooid! Waarom hij zo direct reageert komt doordat er ooit een jongen in het strohok heeft staan roken en ja, dat is hij nooit vergeten...

Fjordenmaniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 16:35

Marliesje schreef:
in de buitenbak daarentegen wel.

En op je paard?
Ik rook niet, en vind het niet erg als mensen roken, maar niet in mijn gezicht. Maar ik vind roken op je paard echt zo raar staan.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 16:38

Ik zie wel eens bordjes verboden te roken hangen en dan staan de mensen nog te roken in de stal. Ik vind dat je beter buiten kan gaan staan waar er niets kan gebeuren vind het risico te groot.

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 16:47

Ik vind niet dat roken op eigen risico is, andermans paarden staan er ook. Bij ons op stal is het vanwege de verzekering verboden te roken op het terrein, met uitzondering van kantine en het terras ervoor.
Paarden blijven dieren en hoe betrouwbaar ook, ze kunnen altijd schrikken, dus veel te gevaarlijk!!!

Ktje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 16:55

Bij ons op stal mag je alleen roken in de kantine en er zijn soms toch nog mensen zo dom om naast de stro opslag te gaan staan roken. Sommige mensen denken gewoon niet na......Maarja dan zijn wij er gelukkig om hun op de vingers te tikken....

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:38

Bij ons op stal wordt er wel gerookt, we hebben een hele brede stalgang, waar geen strootje op de grond ligt. Ik rook zelf niet, en vind het best link, maar verder is de stal perfect, dus ja...