Ben nu bezig me paard te scheren en heb dus eerst vanmorgen het scheerapparaat opgehaald bij me buren. Hij had m ff helemaal schoongemaakt en er nieuwe messen opgezet. Ben begonnen met zijn benen, dit ging prima. Daarna door met zijn achterhand en hier ging het minder. Ik wou lange halen gaandoen zeg maar, maar na een klein stukje liep ie als het ware vast in zijn haar. Oke dacht, iets minder hard duwen misschien en dit ging wel ff beter. Op een gegeven moment echter kreeg ik er geen pluk haar meer vanaf. Geprobeerd om minder hard te duwen, apparaat platter leggen of juist steiler op. Aangedraaid, strakker en losser geprobeerd. 2 x uit elkaar gehaald en helemaal schoongemaakt, maar werd er niet beter op.
Kunnen de messen nu al stomp zijn???????
Me buurman komt zo wel ff langs om te kijken, maar kan nog ff duren en wou graag weer verder.
Dus wie weet wat het kan zijn?!?!
Anoniem
Geplaatst: 02-11-04 13:11
Ja, wij ahdden dat ook bij een shet, dat die messen er halverwege mee op hielden, maar dan zijn ze al wel enigzins stomp toen je begon (maar dat merk je op de benen meestal iets minder)
YvonneS
Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-04 13:12
Ze waren net geslepen! Dan moet je er toch makkelijk een heel paard mee kunnen doen???
Anoniem
Geplaatst: 02-11-04 13:17
YvonneS schreef:
Ze waren net geslepen! Dan moet je er toch makkelijk een heel paard mee kunnen doen???
NOrmaal wel , misschein heeft je paard een ongebruikelijk stugge vacht
Diva
Geplaatst: 02-11-04 13:19
Misschien wat olie erop??
Lusitana
Geplaatst: 02-11-04 13:21
Borstel je wel telkens na een paar halen de haren van de messen? Ik heb eens een pony die ongelooflijk dik in de vacht zat geschoren met niet eens zulke scherpe messen en het ging prima. Goed vlak tegen de huid blijven hoor, je moet niet het oppervlakkige haar pakken! waarom scheer je trouwens de benen?
Barb
Geplaatst: 02-11-04 13:25
even olien
YvonneS
Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-04 15:28
Ik heb het apparaat 2 x uit elkaar gehaald, alles schoongeborsteld en telkens olie erop. Strak gedraaid en losser geprobeerd.
Me buurman kwam met de oplossing. Hij had een nieuw setje messen mee en hij ging weer als een tierelier. De enige oplossing die hij kon bedenken is dat het ondermes een gebruikte was en het bovenmes een die net geslepen was.
Me paard is weer zo glad als een biljartbal, zet straks de foto's bij ITP.