Wie heeft zin om mij te helpen???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

horsegekko

Wie heeft zin om mij te helpen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 01:31

HEEY mensjes ik ben jantina en ben 13 jaar
ik weeg 47 kilo en ben 165 weet iemand wat voor pony bij mij past qua gewicht en lengte??? Verward

ik hoop dat iemand het weet *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* Haha!

[edit]Caps lock uit titel verwijderd,Jantien[/edit]

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 01:37

Weet je wel zeker dat je 13 bent....?? Jouw berichtje is namelijk om 00.31 geplaatst, en dan horen 13jarigen toch wel in hun bed te liggen?? Of ben ik nu ouderwets?? Haha!

Wat voor pony past bij jou? Wel een wat grotere, D of E pony.
Fjord, Haflinger.... Niet omdat je te zwaar zou zijn, maar meer ivm je lengte.

bibi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 08:30

Een leuke grote pony, maar misschien een klein paardje die zijn ook wel te vinden.
Met je gewicht zo ik zelf niet voor een haflinger of Fjord kiezen, die zijn vaak erg strek, suc6

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 08:35

Ik zou als ik jou was zeker niet meer naar een D-pony kijken, daar ben jij met je lengte nu al snel vanaf gegroeid.

Ik zou als ik jou was naar een leuke E-pony gaan kijken.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 08:49

hihi, ik ben 1.78 mtr en rij ook d pony hoor:P alleen is dat een sterke fjord dus dan kan het hihi.

maar idd voor het mooie zeker een E pony, of zelfs een leuk paardje

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 10:15

ik ben net zo groot als jou dus Tong uitsteken
volgens mij zijn er bijna van de meeste rassen wel een D-pony te vinden

Oomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 10:50

haha een grote dikke welch Schijnheilig , en anders zou ik ook maar naar een leuk paardje gaan kijken van 1.60zoiets dan heb je er later ook nog wat aan, veel succes ermee en leuk dat j een eigen paardje mag hoor...

xx naomi

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 11:28

ik zelf ben 1.64 en weeg toevallig ook 47 kilo (ben wel bijna 18).
maar ik rijd nog steeds op een pony van 1.47 meter, daarnaast rijd ik ook nog af en toe een E van 1.57 meter.

het is denk ik maar net wat je ermee wilt gaan doen, ik heb bijvoorbeeld ook op een welsh van 1.30 gereden, het beestje kan mij nog prima houden alleen rijd ik hem niet meer Lachen

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:03

Het ligt er maar net aan wat je leuk vind natuurlijk. Als je graag ver wilt komen in de wedstrijdsport moet je een beetje een sportpaardje zoeken. Houd je niet zo van grote paarden en vind je recreatief rijden leuker dan zou ik gewoon zoeken naar een wat kleiner stevig paardje.
Het belagrijkste is dat het klikt natuurlijk. Ik zou gewoon eens naar verschillende pony's/paarden gaan kijken. Een new-forest, kwpn'er, welshe, haflinger, tinker. Dan kijken wat jij het fijnst vind.

(oja, alle mensen die wél wedstrijd rijden met een fjord: ik wil niet zeggen dat dit niet kan, maar over het elgemeen wordt de fjord bijv. meer als recreatiepaardje gezien Knipoog )

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 14:03

beautylover schreef:
ik ben net zo groot als jou dus Tong uitsteken
volgens mij zijn er bijna van de meeste rassen wel een D-pony te vinden

dacht het niet hoor Knipoog

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 14:48

kijk uit naar een pony waar je op slag verliefd op bent. Wat een gezeur over hoogtes. Als het een rond lijf heeft, past het altijd. Volwassenen die op kleine paarden rijden (western)of hele lange mensen worden toch ook niet nagewezen? Ik ben 1.65 en rijdt op alles wat vier benen en hoeven heeft. Ook wel eens op een ezel en dat kan me verder niks schelen hoe het staat. Ook wel eens op een schaap en een koe gezeten. Ook een aparte ervaring. Maar als je wat in de pardensport wilt, natuurlijk niet handig...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 14:50

Lusitana schreef:
Ik ben 1.65 en rijdt op alles wat vier benen heeft. Ook wel eens op een ezel en dat kan me verder niks schelen hoe het staat.

Juist! Je moet niet kijken naar het plaatje, maar naar hoe het klikt. Hoewel ik zelf nooit zou beginnen aan een paard van 1.80m met mijn 1.65m. Ik wil er ook nog op kunnen zonder opstapje...Lips are sealed

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 14:56

Je moet kijken of het klikt en ook naar wat je zelf wilt. Wil je echt verder komen in de sport zou ik niet voor een te kleine pony gaan, ik denk namelijk dat je nog wel een stuk zal groeien.
Ik zelf ban 1.63m. Ik rijd het paard van mijn schoonzusje (1.75m) en een D-pony (1.48m) en het kan allebei. Met het paard heb ik een beetje moeite met opstappen, maar hij blijft braaf staan dus dat gaat goed.

Maar als jij echt verder wilt in de sport zou ik voor een E-pony gaan of een klein paard. Anders moet je misschien als snel afscheid nemen van je lieverd en ik neem aan dat je dat ook niet wilt.

Succes met het zoeken naar een paardje.

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 14:59

De lengte maakt op zich niet zoveel uit. Ik zou goed rondkijken naar paarden en pony's waarvan het karakter je aanstaat. Ik zou niet een te kleine pony nemen, want je groeit nog en het is jammer als je er na een jaar al uit bent gegroeid.
Als je wedstrijden wilt rijden, moet je gaan kijken naar pony's/paarden die al wedstrijdervaring(het beste is een goeie leerpony/paard). Ik weet niet wat je rij-ervaring is, maar ik zou niet als eerste pony een onbeleerde pony nemen, dan komen er meestal problemen. Tenzij je een goede instructeur vind, wat ALTIJD belangrijk is.
Probeer verschillende rassen uit, zodat je een beetje richting hebt wat je van een paard wilt en wat jou het meest aanspreekt.

Veel succes met het zoeken van je pony/paard!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:03

Ik zou een grote (e-)pony of een klein paard kiezen.
Een beetje luxe type.

Heb ik ook gedaan (1.64 en 47 kilo), en we zijn een leuk stel om te zien, mijn pony en ik (vind ik dan..). Ik heb een E-Pony van 1.53

horsegekko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 18:09

iedereen heel erg bedankt OK dan! OK dan!
superthx

siccootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 18:30

e-ponytje

duivelintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 01:22

je hebt al een heleboel tips gekregen zie ik.
nu heb ik een paar vraagjs voor jou.
wat zijn jouw wensen qua paard / pony en wat voor doel heb je voor ogen.
wat wensen betreft:
- wat voor soort paarden / pony's vind je leuk (dus is er een ras of meerdere rassen wat jou antrekt (en wat totaal niet).
- wat voor eigenschappen zoek je (moet hij bijv. superbraaf zijn of mag hij wat pittiger)
- wat zoek je absuluut niet in een paard / pony
- etc.
doel:
- wat wil je gaan doen met het dier.

als je hier een lijstje van maakt dan kan je vna daaruit gaan kijken voor een paard / pony.
voorbeeldje: je wil alleen recreatiefrijden in dat geval kan vanaf de welshcob, fjord, half al hele leuke paarden te vinden zijn.
wil je echter sportgerichtr gaan rijden dna zal je daar rekening mee moeten houden bij het zoeken naar een geschikt paard

p.s. dit is geen aanval op de dressuurder onder ons met fjorden etc, want dat vind ik alleen maar gweldig.

denk alleen da ttopicstarter eerst even goed moet nadeken wat ze precies zoekt in een paard / pony en daarna verder kan kijken.

ik geef je alleen een tip, dus neit aanvallend bedoeld

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 09:28

Ik ben 1.64 en ik heb ook een haf van 1.42..
Gaat prima hoor OK dan!