Paard gek alleen op stal.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

YOYO

Paard gek alleen op stal.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 23:34

één van mijn twee paarden wordt helemaal gek als hij alleen achter blijft als ik de ander ga rijden.
Hij brult aan één stuk door en loopt te tijgeren in zijn box tot het een rotzooi is. Als hij denkt dat hij iets ziet of hoort gaat hij ook op zijn achterbenen staan en stoot dan zijn hoofd.
Als ik dan terug kom is hij drijfnat van het zweet en heb ik een grote klerezooi aan doorelkaar getrapte mest in de box.
Een shetlander erbij of ernaast zetten is geen optie, die ziet hij helemaal niet!

Wat kan ik hieraan doen? Ik wil toch graag met die andere kunnen rijden.

Murre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 23:41

wat naar Scheve mond ! misschien kun je een bixbal voor hem kopen zodat hij wat te doen heeft als je met een ander paard wegbent Lachen

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 23:49

Heb je ze altijd samen staan?
Misschien kan je hem een beetje wennen aan alleen zijn door ze soms te splitsen, dus 1 in de wei en 1 in de bak.
Eerst zodat ze elkaar wel kunnen zien, maar niet bij elkaar kunnen komen, en dan de afstand en de tijd steeds een stukje opbouwen.
Zo heb ik het gedaan toen mijn pensionklant had aangekondigd om weg te gaan, en ik behalve een geitje even geen gezelschap had.
Hij vond het nog niet fijn, maar raakte niet meer zo over de kook toen dat andere paard weg ging.
Succes.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 00:07

Ik voel met je mee. wij hebben 2 paarden thuis staan. Als mijn man alleen met zijn merrie weggaat, is mijn ruin over de rooie. Dit is al 2 jaar lang zo. Je hoeft hem niet te "troosten" of iets want hij ziet je niet staan en loopt finaal over je heen. Zelfs als je merrie even voor de stal staat(zoals vandaag , de da kwam enten en chippen), gaat ie compleet over de rooie. Onze padock ligt op 10 meter afstand en is te zien vanuit de box. Maar als we de paarden erin zetten moet je gewoon met twee paarden tegelijk gaan, anders gaat de ruin uit zijn dak.
Het mooie is wel dat ik gewoon alleen met de ruin op stap kan(buiten rit of in de trailer laden). Dan is er niets aan de hand. Als we bijna thuis zijn, is ie wel wat opgewonden en roeperig maar verder niets.
Ik heb geen hoop meer dat het over gaat, helaas. Lachen

Carola_de_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 11:57

Zou je geen shet bij hem in de box kunnen zetten? Iemand bij ons op stal doet dat ook en dat gaat prima.

Svdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 13:13

Ik heb dat ook met de ruin. Al zet ik maar even de merrie in het land dan is hij meteen helemaal over de rooie en gaat steigeren, trappen tegen de box e.d. Zolang ik erbij blijf staan is hij rustig maar zodra ik ook wegga breekt hij echt de stal af. En als we de shetlander (ook een ruin) laten staan intresseerd hem ook niks. Hij heeft het echt alleen bij de merrie.
En inderdaad als hij zelf alleen weggaat en de merrie achterlaat is er niks aan de hand en maakt hij zich helemaal niet druk.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 13:40

Mijn engelse vrienin heeft dat met een ruintje en die doet het dus al twintig jaar... Hij is wel rustiger nu, het blijft bij stampen, schrapen en hinniken.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 13:58

Wat een tutten he, die ruinen. Haha!

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 14:14

Die van mij houdt het dan gelukkig alleen bij hinneken..
En zich beetje druk maken..

Maar die staat dan buiten.. (wei of paddock)
dus kan lekker rennen !!

Heb je niet toevallig ook die mogelijkheid..?

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 14:15

een vriendin van mij heeft ook een merrie en een ruin, en ze moeten altijd samen vervoerd worden. Als mijn vriendin een wedstrijd rijdt met de ruin en die op de manege moet worden gestald, dan gaat de merrie altijd mee in de trailer omdat ze anders flipt. En hier gaat het dus over beide, ze kunnen niet meer zonder elkaar. Vooral de merrie roept als ze even van elkaar worden gesplist
als de ruin op wedstrijd gaat, maar niet op de manege moet worden gestald, dan gaat de merrie mee in de trailer gewoon als mascot

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 14:27

ideetje : mits je de mogelijkheid hebt :spiegel tegenover zijn stal plaatsen , dan heeft tie er een vriendje bij die NOOIT weggaat en altijd kan zien schijnt te helpen

YOYO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-04 23:13

Een spiegel helpt niks, maar ik laat hem tegenwoordig in de paddock en dat gaat prima.
Hij roept nog wel erg hard, maar doet niet zo achterlijk als in de stal.
Ik was bang dat hij zou proberen over het hek te gaan, maar dat doet hij niet, hij rent niet eens.

Bedankt voor de tips