Deken probleempje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DEESenJAMBO

Deken probleempje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 23:02

Jambo heeft deze winter voor t eerst een deken op. Hij staat nu nog onder een denk ik 150/200 gramms maar die is niet waterdicht. En aangezien hij veel op de wei staat moet hij wel een waterdichte hebben. Nu heb ik een hele mooie gezien van Harry's horse.
Maar die is maar 150 grams. Nu is mijn vraag: Is dat warm genoeg voor deze winter? (Hij zit wel al wat dikker in zijn vacht.)

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 23:47

eerst zat ik daar ook mee... ik had waarsch de zelfde gezien als jou van hh van 150 gram..
ik ben toch maar voor een andere gegaan van HH horse van 300 gram...
je kan het opzich wel opdoen maar mij werd verteld dat de haren dan gewoon verder gaan als het koud is zeg maar omdat het dan niet zo veel warmte bied als een adnere deken..
maar het kan wel

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 23:49

Een 150 grams vind ik voor nu als je paard veel op stal staat, als je paard nu veel buiten staat zou ik toch wel 250 op doen. Voor echt in de winter vind ik dat zeker te weinig. Mijn paard word in de winter niet buiten gezet (ja een half uurtje tijdens uitmesten) en heeft dan een 300 grams op, meer heeft hij nog nooit op gehad. Maar als hij in de winter een paar uur buiten zou staan zou ik er denk ik wel 400 gram op doen. Het is natuurlijk ook afhankelijk van wat jij wil, vind je het niet erg dat je paard een dikkere vacht krijgt en lang moet uitstappen of wil je hem kort in de vacht houden (dan ben je nu al te laat ben ik bang)?

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 00:05

Tja ik zweer bij Rambo (maar die zijn wel redelijk duur), die zijn altijd waterdicht. Nu nog een 200 grams en straks; als het nog kouder wordt, een 360 grams met hals.