zoals jullie misschien wel weten ben ik in het trotse bezit van een 3 jarige ruin. Helaas is het een grote angsthaas, er hoeft maar iets te gebeuren en hij is compleet over z'n toeren, het vervelende is juist dat er altijd wel iets gebeurd, de bak ligt namelijk op een vrij druk kruispunt
Doordat hij zo achterlijk doet wordt ik zelf ook gespannen, oftewel, we komen als we niet opletten in zo'n vicieuze cirkel
Gaat dit schrikkerige er nog af, of zal dit gewoon een stukje ervaring zijn wat hij moet krijgen, of is dit gewoon zijn karakter
Ik hoop het eerste
Wat denken jullie?
Hij bokt niet ofzo, hij schrikt echt, volgens mij is het ook geen geklier
.

Inmiddels is hij 7, ouder en wijzer en loopt met succes sgw's (al dook ik laatst weer eens in het gras omdat er in de crosstraining een boomstam op de grond lag
) Volhouden dus. 
Ik ga nu steeds een stapje verder, ik moet vertrouwen krijgen in hem en hij in mij, stappen gaat super, de hele bak door en lekker ontspannen en Sim komt lekker over de rug naar beneden, hij begint mijn hand echt op te zoeken. De draf doen we nu alleen even op de grote volte bij E en B, langzaam aan kan ik het weer gaan uitbouwen als het goed gaat, we komen er wel (al duurt het een eeuwgheid
:D