Wat doen jullie met je pony met vuurwerk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anders_Amigo

Wat doen jullie met je pony met vuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 20:55

Wat doen jullie met jullie pony / paarde als het savonds vuurwerk is?
Ik laat meestal mijn shetlander gewoon in de weide maar ik heb nu een pony erbij en is het verstandigste om gewoon in de weide te laten?

En hoe doen jullie het als het vuurwerk er is met je pony?

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 20:56

Euhm, volgens mij is het nog niet helemaal zover...
Ik zet mijn pony en paard gewoon samen binnen, wat hooi, radio aan, niks aan de hand!

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 20:56

Tobi en Punky staan in de weide,en ninla op stal....
Toob staat al 3 jaar in de weide met oud en nieuw,en tot nu toe nog niks ernstigs...

Matthanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 20:58

wij zetten ze altijd gewoon op stal met wat extra hooi.. en ze zijn dan wel iets drukker maar ze breken echt niet de boel af hoor! ze blijven op zich wel rustig.. maar ze zoeken wel waar dat lawaai nou toch weg komt zeg maar Knipoog

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 20:58

staan ze in stal of weide en ik er naast , Ohhhh wat mooi
en staan ze vrolijk mee te kijken de eerste paar minuten en dan draaien ze zich om van weet niet wat jij doet maar ik slaap rustig verder
dit jaar weer een nieuwe erbij waarvan ik noig niet weet hoe die reageert dus zal wel weer naast het hek staan (of ze staan dan nog in pension
ver weg van het mega lawwai op stal - is dan net na de verhuizing...)

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 21:01

De mijne kan vanuit zn stalletje alleen de knallen horen daar word in de straat toch nix afgestoken!

loeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 21:02

S'aonds als ik ga rijden in de bak zijn er ook al knallen..
(dichtbij een woonwijk) Dan moet ik soms wel extra opletten.

Met oud en nieuw staan ze uiteraard allemaal binnen licht aan Radio aan en extra hooi

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 21:02

staat gewoon in stal, waar hij staat woont bijna niemand, en de mensen die er wonen steken niks af.. Hij gaat gewoon lekker genieten Haha!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 21:11

de paarden staan op stal en ik denk dat de staleigenaar wel even langs loopt zodra het zover is Lachen

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 21:18

als het met nieuwjaar vuurwerk is staan mijn 2 paarden gewoon op stal zoals altijd. Vorig jaar zijn ze niet wild geworden en ik verwacht dit jaar dus ook niet. Maar ze staan aan huis dus ik ga gewoon iets na middernacht altijd even kijken als ze nog leven en dan geef ik wat hooi bij zodat ze wat afgeleid zijn Haha!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 21:20

Radio staat harder, lampen aan en ze hebben een lading hooi. gaat al jaren goed, terwijl er toch een paar zeikerds tussen staan, en het tegen een woonwijk ligt.

toscana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 21:20

Gewoon niets opstal 's nachts en overdag buiten. Vorig jaar waren ze overdag karbietbussen aan het afschieten en de paarden maalden er niet om.

Vivande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 21:28

In stal, licht aan, muziekje aan, lekkere plak hooi en na 12en even bij dr kijken.. Lachen

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 22:13

Bij ons op het buurtje wordt best wat afgestoken..
Wij lossen het zo op: paarden de hele dag naar buiten en om 17.00 naar binnen, dan krijgen ze weinig hooi.
Om 23.45 krijgen ze een hele lading hooi (ze zijn dan echt hongerig) en het licht is ook aan dan, ook doen we de radio aan.
M'n schoonvader loopt vaak even binnen om te checken of alles in orde is....
Voorheen voerden we gewoon en werkte het voeren niet rond twaalfen, omdat ze gewwon weg geen trek meer hadden en ze werden dan erg onrustig, maar deze manier werkt erg goed!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 22:24

heb ik ff geluk dat mijn manege midden in het bos zit en ik daar geen last van heb Haha!

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 22:36

bij ons in het dorp is het altijd nogal extreem met vuurwerk, en in de kerstvakantie rij ik dan ook niet. Ik rij altijd buiten, en dat gaat dan niet vanwege het vuurwerk.
en voor de rest staan ze wel gewoon in de wei en op stal

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 22:48

mijn paard geef gelukkig niks om die knallen
hij staat gewoon binnen en als ik rond 12uur dan nog ff ga kijken
staat hij gewoon rustig( alsof er niks vreemds is) in zijn stal

Fjordenmaniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:04

De pony's van de manege kwamen altijd op oudjaarsmiddag op stal en gingen nieuwjaarsdag weer naar buiten. DE Fjorden stonden zo wie zo in de winter op stal.
Bij ons op stal houdt de stalbaas een oogje in het zeil tijdens het vuurwerk maar meestal zijn ze vrij rustig.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:08

Bij ons krijgen ze in de avond extra hooi (normaal krijgen ze kuil..) en dan komt er nog iemand langs om te kijken of alles nog goed gaat die heeft ook altijd van dat verdovende spul bij zich, zodat sommige paarden dat krijgen als ze heel erg gek gaan doen!

schapendoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 18:00

daar is Aron echt super makkelijk in, hij geeft er totaal niks om. we rijden ook nog gewoon 's middags ookal moeten we door het dorp heen waar ze al aan het afsteken zijn.
een paar jaar geleden vonden een stel pubers (waarvan er ééntje ook paardreed, echt zo laf) het grappig om van achteren rotjes naar Aron en mij te gaan gooien. wat ze echter niet wisten, was dat Aron daar totaal niet bang voor is, dat was juist het mooie, en wij stapten gewoon aan de lange teugel verder, haha, net goed Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 18:13

De mijne staan buiten en op stal...altijd zo geweest en nooit iets erstra´s gekerge van hooi ofzo....maar dit jaar wel..want ik woon voort bij ze en ik kan het natuurlijk niet laten om vuurwerk af testeken Haha!

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 18:25

uhm...nix anders dan normaal Haha!
Ze staan s'nachts zoieso altijd binnen, de eigenaar van de stal zal misschien een keer gaan kijken ofzo maar ik deed er nooit iets extra's aan, alleen ff gaan kijken als ik thuis was.