paard 24/7 op het land, welke deken heb jij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Poohbeer

paard 24/7 op het land, welke deken heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 20:15

Mijn paard staat 24/7 op het land. Met een regendeken. Alleen haar borst gaat kapot van de metalen sluiting vooraan. Een borstberschermer, maakt ook niet uit. Nu kan ik wel een deken kopen met een soort riemsluiting van voren, maar daar ben ik nog geen sterke deken van tegengekomen.

Welke deken heb jij en wat zijn jouw ervaringen???

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 20:29

Wat voor merk deken heb jij er nu zelf opliggen ?

Mijn pony staat ook 24/7 buiten, in dat opzicht dat ze overdag op het weiland staat en 's nachts in een uitloopstal met tegels ervoor (ze staat meestal dan buiten). Ik heb zelf een harry's horse regendeken en een HH onderdeken eronder voor de warmte. Beide dekens bevallen goed.

Aangezien de HH riemsluitingen van voren heeft en klittenband waardoor het linkervoordeel over het rechtervoordeel heen blijft zitten, kan ze ook geen plekken op haar borst krijgen van de sluitingen.

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 20:35

Ik heb nu een Bucas, maar ook met de pagony sluitingen heeft ze er last van. De Weatherbeeta ging goed, maar die is niet bestand tegen haar kuddegenoten Haha!

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 20:40

Hoe dat met de HH en kuddegenoten gaat weet ik niet precies. Ze staat wel met drie ponys en een paard in de wei, maar ik heb ze nog niet aan haar deken zien happen of trekken ofzo (kan natuurlijk wel gebeurd zijn zonder dat ik er weet van heb Knipoog ).

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 20:52

Ik heb ook een Bucas, maar die heeft ze niet altijd om, alleen als 't inderdaad flink regent en er wordt nog meer voorspeld. Ze heeft 'n schuilstalletje met afdak, waar ze nooit in staat behalve met voeren, en ik zie het haar nooit koud hebben. Dat ze die deken nodig heeft zit vooral tussen mijn oren, ik heb em nieuw gekocht en dit jaar heeft ze hem nog niet gedragen Knipoog

Groetjes
Yvonne