Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:gemideldben je ong. 150 a 200 euro per maand kwijt aan kosten
Citaat:Aanschaf: 200 euro
Halsters: 30 euro
Hoofdstellen: 30 euro
Zadeltje: 30 euro
Deken: 25 euro
Peesbeschermers: 15 euro
Molton: 5 euro
Bandages: 5 euro
Sjabrakje: 5 euro
Longeersingel: 20 euro
Bitje: 10 euro
Wormenkuren: 18 euro
Chippen+paspoort: 20 euro
Dierenartskosten: 100 euro
Biks: 12 euro
Likit: 6 euro
Hoefsmid: 20 euro
Vitaminestoot: 6 euro
Is zonder de aanschaf al 327 euro, in 5 maanden tijd
en dan heb je ook nog de andere spullen, die eenmalig zijn; tuig etc. en altijd wat opzij zetten voor de DA. 
pricilia schreef:Ik wil graag een shetlander, maar dan moet ik eerst van me ouders alle prijzen opschijven! wie kan mij ermee helpen? of een site geven waar ze opstaan ofzo.
Ik moet prijzen hebben van:
Hoefsmid (per jaar) 15-20 euro per keer voor alleen bekappen, zo'n 4-6 keer per jaar
Dierenarts (per jaar) Zowiezo enting elk jaar, andere kosten moet je ook in de gaten houden, die kunnen hoog oplopen als je pony iets ernstigs krijgt, is niet per jaar te berekenen
Voer (per jaar) Weinig tot liever geen krachtvoer, wel hooi, in de zomer gras en eventueel bijvoeren met hooi
De shet komt dan in een (veel) groen weiland, waar het draad nog moet vervangen en er is veel beschutting...
Weet niet hoe groot je land is maar een shet in een te vol land is niet goed, in het voorjaar is het gras erg vet en shetten kunnen gauw hoefbevangenworden ( van teveel eiwitten in het gras ) Je moet opletten dat je shet niet teveel en tevet gras binnenkrijgt.
Daarbij komt, als je je shet het hele jaar op hetzelde stuk land wil houden je dat goed moet onderhouden, 1 jaar wil misschien nog wel maar je kan hem/haar niet jarenachterelkaar op hetzelfde land zetten, daar wordt hetland niet beter en/of voedzamer op.
Mocht je land erg groot zijn, zou ik het opdelen in stukken en je pony steeds verweiden, zo blijft het land in betere conditie en je pony ook.
Alvast bedankt Pricilia
pricilia schreef:thnx....
Ik ben niet van plan om veel met mijn shetje te doen (wil haar meer voor het plezier) en ik vind het wel leuk een dik vagtje (vooral als het lief staat)
Pricilia

stef schreef:shet zowiezo niet in een volle wei zetten......
patsur schreef:precieze prijzen kan ik je niet geven, maar iig 2x per jaar inentingen van de dierenarts, iedere 6 weken wormenkuur, voer, hooi, stro, dekens, hoofdstel, zadel, smid iedere 6-8 weken, kosten om paard ergens neer te zetten, verzekeringen, overige kosten voor dekjes etc. Leg iedere maand wat geld apart voor evt dierenartskosten en laat het beestje klinisch en rontgenologisch keuren voordat je de deal sluit. Je weet nooit of het paardje een verborgen gebrek heeft!