Wie rijdt er nu sinds 1 oktober met cap?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elady

Wie rijdt er nu sinds 1 oktober met cap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 17:11

Sinds 1 oktober heeft de verzekering besloten om mensen te gaan verplichten om met cap te rijden. Op de manege bij ons in de buurt (oranje hoeve) waar ik sinds zaterdag weg ben, is het helemaal verplicht om een cap te dragen, zowel voor les als pensioenklanten (ik ben niet weggegaan voor de cap hoor Lachen )

Ik reed altijd al met cap op de manege maar op Lady werd het steeds minder, vooral in de zomer Bloos . Maar met buitenritjes en springen weer wel.
Nu rij ik altijd met cap, maar vind het niet lekker zitten (waarschijnlijk moet ik er gewoon even doorheen Haha! ).

Wie van jullie rijdt er nu met cap, en dan vooral buiten? Of is het zichzelf aan het aanleren?

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 17:13

Dat is afhankelijk van je verzekering.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 17:16

Ik heb altijd met cap gereden.. heb een hele tijd terug een verzorgpony gehad, toen er keihard vanaf gemieterd terwijl ik geen cap op had, op mijn hoofd... 3 weken hoofdpijn gehad (wel naar dokter geweest, alleen paar hersencellen armer... verder gelukkig niets aan de hand).
Sindsdien rij ik altijd met cap, 40 graden of niet, binnen of buiten..

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 17:18

Ik rij altijd met cap, al jaren voor 1 oktober dit jaar.
Niet omdat het verplicht is... maar omdat ik geen hersenbeschadiging of uiterlijke en innerlijke littekens wil overhouden op mn hoofd als gevolg van een val

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 17:21

Ik heb altijd al met cap gereden.. Ben er dus helemaal doorheen..

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 17:23

Welke verzekering stelt welke voorwaarden?

Zie de topics over dressuurhoeden vs helm voor meer opheldering over dit hardnekkige misverstand dat een verzekeringsmaatschappij dit soort eisen stelt.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 17:23

Reed vroeger nooit met cap totdat het lessen zo lekker gaat en mijn paardje daardoor nog stoerder werd, en als hij dan zijn zin niet kreeg ging lopen klieren, ik toch maar besloot om vanaf dat moment met cap te gaan rijden. Rij nu toch wel ontspannender. Moet er niet aan denken dat er wat gebeurd. Heb altijd nog een gezin om voor te zorgen....

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 17:38

Heej ..
Ik rijd altijd met cap ...Dat moet ook waar ik rijd..maar ik hep zelf ook drie verzorgpaardjes en daar mag ik het zelf wetetn ..maar tog doe ik het ..

jij zegt dat het eigeljk niet fijn zit maar daaar moet je ook door heen ..en je hebt dus ook caps die je verstelbaar kunt mken ..dus je kunt het zo instellen ..dat je er helemaal geen last meer van hebt..

Succes verder Groetjes Jolien

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 17:42

Citaat:
jij zegt dat het eigeljk niet fijn zit maar daaar moet je ook door heen ..en je hebt dus ook caps die je verstelbaar kunt mken ..dus je kunt het zo instellen ..dat je er helemaal geen last meer van hebt..
ik denk dat het eerder gemakzucht is dan dat ik er echt aan moet wennen.
In de bak denk ik al snel; pfff.ffies niet, maar stel dat er wat gebeurt, dat kan ook in de bak gebeuren. Nu ligt mijn cap voorin mijn kast, dus ik kan hem niet vergeten

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 17:42

Bij ons is het al zo'n 3 jaar verplicht, en dan bedoel ik ook de veiligheidscap. Ik rijdt ook altijd met cap, moet tenslotte het goede voorbeeld geven Haha!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 17:44

elady schreef:
zowel voor les als pensioenklanten

Dus vanaf 65+ Clown

Geinig taalfoutje..

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 17:46

Ik rijd nooit met een cap alleen maar op wedstrijden. Ik ben er ooit eens afgevallen en toen had ik mijn hele hoofd kapot door mijn cap, terwijl deze wel goed zat en ook nog eens was voorzien van zo'n tuigje. Sinds dien vind ik het veiliger zonder dat ding

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 18:02

Citaat:
Dus vanaf 65+

Geinig taalfoutje..

hahah. jahh, Haha! Haha! Haha! Haha!
pensionklanten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 18:03

SANEX schreef:
Ik rij altijd met cap, al jaren voor 1 oktober dit jaar.
Niet omdat het verplicht is... maar omdat ik geen hersenbeschadiging of uiterlijke en innerlijke littekens wil overhouden op mn hoofd als gevolg van een val

Dat hadden mijn woorden kunnen zijn.

bogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 18:06

Ik rijd altijd met cap, maar sinds ik een elke dag rijd heb ik wel een andere cap gekocht die beter pas (niet zo'n verstelbare).

Ik had eerst wel een verstelbare maar daar kreeg ik hoofdpijn van met mijn cap die ik nu heb niet meer, In de zomer wil ik nog wel eens mijn oude cap (niet goedgekeurde dragen) maar dat moet ik eigenlijk afleren.

Haha!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 18:06

Ik rij altijd al met een veiligheidscap, onafhankelijk van wat voor datum of verzekering dan ook.
Je kunt echter nog zoveel meer beschadigen dan alleen je hoofd...

Ik vraag me af wanneer de bodyproctector verplicht wordt en er ook voor op het paard een soort HANS-systeem voor je nek komt, zoals ze nu al in de Formule-1 hebben.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 18:08

ik geef nu zo'n 5 jaar rijlessen bij mij thuis,maar zonder cap komen m'n leerlingen NIET op m'n paarden, ook niet om bv even uit te stappen. Voor mijzelf.. ehm.. 90% van de tijd rij ik met cap, en heeel af en toe zonder, maar dan alleen als ik rustig dressuur rij, met springen ALTIJD met cap (hoewel dat dressuur natuurlijk geen excuus is, daar kan ook van alles gebeuren)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 18:16

Ik wist het niet eens... (rij ik ook nooit)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 18:18

Sinds de veiligheidscaps er zijn rij ik er consequent mee. Voordien kreeg ik koppijn van caps, en droeg ik ze nooit.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 18:18

Ik draag altijd een cap, altijd gedaan ook.
(vandaag nog een nieuwe gekocht) Haha!

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 18:20

Ik heb in mijn hele leven denk ik 10x zonder cap gereden. 1x op Emeraldo, cap lag thuis, 1x met hoedje, en de rest als reserve op bijvoorbeeld kermis ritjes toen ik een jaar of 4 was.

Op de manege waar ik vroeger reed toen ik nog geen eigen pony had, was het al verplicht om met cap te rijden.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 18:23

Karin schreef:
Dat hadden mijn woorden kunnen zijn.

Je mag ze met me delen Karin Knipoog

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 18:26

Margreet schreef:
Ik rij altijd al met een veiligheidscap, onafhankelijk van wat voor datum of verzekering dan ook.
Je kunt echter nog zoveel meer beschadigen dan alleen je hoofd...

Ik vraag me af wanneer de bodyproctector verplicht wordt en er ook voor op het paard een soort HANS-systeem voor je nek komt, zoals ze nu al in de Formule-1 hebben.

Me too...

In het BIT van deze maand zag ik een rugbeschermer...das ook nieuw. Ik weet niet wat ik daar van moet denken...je kan niet alles tegelijk, en een bodyprotector en zo'n rug ding

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 18:28

Ik rij ook altijd met cap.
Soms voor de foto niet , maar ik vind het verschrikkelijke dingen!
Krijg er altijd barstende hoofdpijn van!
Maar ja het is voor je eigen veilligheid Scheve mond

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 18:29

lowara schreef:
ik geef nu zo'n 5 jaar rijlessen bij mij thuis,maar zonder cap komen m'n leerlingen NIET op m'n paarden, ook niet om bv even uit te stappen. Voor mijzelf.. ehm.. 90% van de tijd rij ik met cap, en heeel af en toe zonder, maar dan alleen als ik rustig dressuur rij, met springen ALTIJD met cap (hoewel dat dressuur natuurlijk geen excuus is, daar kan ook van alles gebeuren)

Vind ik wel goed dat je in elk geval niemand zonder cap op je paarden laat, het is toch jouw verantwoordelijkheid. En dat je het zelf doet moet je helemaal zelf weten, is toch je eigen risico