Trailer trekken van oldtimer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mrijn

Trailer trekken van oldtimer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 16:25

Omdat mijn man helemaal wezenloos is van Amerikaanse oldtimers, probeert hij mij er nu ook een aan te smeren...

Wat ik mij afvraag is of het verstandig is om met zo'n auto nog een trailer te gaan trekken (vooropgesteld dat het mag en er dus ook een goede trekhaak onder zit).

Het zou gaan om een Chevrolet Pick-up stepside uit 1968 met een V8 motor erin.

Afbeelding

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 16:27

HET alternatief voor grijs rijden, lijkt me?

Ik ben wel nieuwsgierig naar de antwoorden (al denk ik dat je met een V8 al snel voldoende koppel hebt?) Haha!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 16:33

Waarom zou dat niet kunnen? Die amerikanen trekken ook trailers met hun pickups, al jaaaaaren. Kijk eventueel op de papieren wat hij zou mogen/kunnen.
Enne, hierbij ga ik er natuurlijk vanuit dat je gewoon een auto wilt hebben die het goed doet, ook zonder trailer.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 16:53

Denk dat dat ding makkelijk een trailer kan trekken, maar reken ajb het benzineverbruik ook mee. Ik denk dat je zo op 1 op 5 zit.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 09:00

Tessebes schreef:
Denk dat dat ding makkelijk een trailer kan trekken, maar reken ajb het benzineverbruik ook mee. Ik denk dat je zo op 1 op 5 zit.

Dat is het voordeel van een gastank! Mijn vorige auto liep 1 op 3, maar met gas is dat goed te doen.

IK denk dat dit echt een oplossing kan zijn voor het wegvallen van het grijs kenteken. Je moet alleen wel van opvallende auto's houden.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 09:02

Waratje schreef:
Waarom zou dat niet kunnen? Die amerikanen trekken ook trailers met hun pickups, al jaaaaaren. Kijk eventueel op de papieren wat hij zou mogen/kunnen.
Enne, hierbij ga ik er natuurlijk vanuit dat je gewoon een auto wilt hebben die het goed doet, ook zonder trailer.

Het gaat me om de leeftijd, deze auto is 36 jaar oud...

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 10:05

Aha... hij loopt op gas, nu snap ik het. Tja... een oldtimer blijft over het algemeen wel behelpen. Onderhoud kost ook wat en je kunt het meestal niet laten doen bij de garage om de hoek. Je moet er wel wat voor over hebben om oldtimer te rijden.

leonci

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 20:51

kan je auto die je hebt hem niet trekken (als je die nog hebt die zilveren?) je weet het natuurlijk nooit bij jou haha, maar het is wel een opvallende auto zeg, daar mag je mee gezien worden

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 21:49

Ik vindt hem helemaal top!
Maar staat het niet op de papieren dan, het trekvermogen?

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 09:29

leonci schreef:
kan je auto die je hebt hem niet trekken (als je die nog hebt die zilveren?) je weet het natuurlijk nooit bij jou haha, maar het is wel een opvallende auto zeg, daar mag je mee gezien worden

Helaas, de GMC Jimmy is overleden... Ik heb nu een ordi atra sport.

Mijn man is gister in belgië gaan kijken naar die stepside, maar in het echt was hij een stuk minder mooi en strak.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 10:06

Let je wel op de uitlaat: die oude gasbakken hebben hoog vuilelucht uitstoot, dat kan in je trailer gezogen worden!