Je "ziet" niet dat 't problemen geeft, maar bij bandageren kan de temperatuur in de pees oplopen tot over de 40 graden, zonder enige ventilatie. Waarom is lichaamstemperatuur (koorts) boven de 40 a 41 graden gevaarlijk? Omdat o.a. je lichaamseigen eiwitten dan gaan degenereren! De eiwitten waaruit de pees is opgebouwd kunnen daar niet tegen, die breken dan stukje bij beetje af. (Daar is onderzoek naar gedaan, ik verzin dit dus niet.) Doe je dat gedurende langere tijd, dan worden de pezen steeds wat zwakker. Op den duur gaat dat problemen geven. Qua ondersteuning schijnt het ook niet zoveel voor te stellen, zijn ook 'ns proeven mee gedaan. En qua veiligheid en bescherming kun je beter met peesbeschermers of pijpkousen van huidvriendelijk, ademend materiaal rijden zegt men. Heb 'ns zo'n grapjas in paniek zien raken van een losgeraakte bandage nadat ie em vanuit een bokkensprong had geraakt..... Geen leuk gezicht.
Als je flink gaat trainen en je rijdt alleen maar met bandages voor de show, laat ze er dan wat mij betreft gewoon af, verzin een ander showelement als je mooi wilt wezen of zorg voor goede onderlappen van ademend materiaal.
Fleece staat bekend om z'n warmte, maar geleid ook goed vocht, en daarmee dus warmte. Ik weet echt niet wat beter of slechter is. Misschien een leuke test voor de Bit???? Is wel een idee, zouden we 'ns aan kunnen dragen

De fleecebandages hier in de plaatselijke ruiterwinkel heten trouwens stalbandages.....
Groetjes
Yvonne