Vorig jaar april is Jewel erbij gekomen.
Omdat ze eigenlijk niet op stal hoeft,dikke wintervacht enz. liet ik haar vorig jaar winter 's nachts gewoon buiten.
Ze liep zich echter zó aan te stellen dat ik haar later toch maar bij Wiets in de box heb gezet.Wietse is een welsh-B ruin van 1.28 en Jewel een klein A-tje van 1.13,merrie.
Op zich ging dat vorig jaar winter prima,ze konden ook heel goed met elkaar overweg.
Nu heb ik ze afgelopen vrijdag samen binnen gehad,omdat Mayday ziek was.Mayday is mijn oudere merrie van 21 en kan absoluut niet alleen op stal,die breekt de hele boel af,vandaar dat ik de anderen er ook bijgezet had.Jewel en Wietse kunnen niet zo goed meer samen,misschien omdat Jewel ouder wordt?Ze is nu 2,5.Ze had verschijdene bijtplekken en stond een beetje zielig alleen in de hoek.
Kan ik er toch beter een schot tussen plaatsen?Voor de rust van allebei.
We hebben een box van 3x3 dus dan krijgen ze allebei een soort stand van 3x1,5.Moet voldoende zijn lijkt me,en bovendien,afhankelijk van het weer staan ze binnen.
Wat vinden jullie?
mijn ponys staan ook samen in een stal van 3x5 en ze kunnen altijd op een stukje blub zeg maar. dus als amber weer een humeur heeft, is grietje toch veilig.
.