iets warms voor de benen???(in de stal)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chrissetje

iets warms voor de benen???(in de stal)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 10:37

ik was gisteren aan het rijden(31 oktober),en toen was beauty een beetje stijf in het begin. Schijnheilig
en toen zei mijn moeder gisteren:zouden ze niet van die dingen hebben die haar beentjes warm houden??(hopelijk is ze dan niet zo stijf Tong uitsteken )
ik wist het niet...dus ik dacht ik vraag het maar op bokt.

iemand een idee?? Haha!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 11:09

zou ik niet doen, als jouw pony wat stijf in t begin is, moet je haar dus langzaam laten opwarmen.
dus langer instappen en dat is beter dan wat warme dingen om de benen doen

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 11:13

oke,ik stap altijd heel lang in,maar ik vind het ook een beetje zielig als ze zo stijf is Bloos!:
maar ik bedoel dus wel warme dingen om te doen voor in de stal he(ik weet niet precies wat je bedoeld)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 11:26

Niet verstandig, kan namelijk te warm worden. Goed losstappen, maar ook goed uitstappen. Daarnaast is het aan te bevelen als ze ook naast het rijden uit de stal komt, en wat kan bewegen Lachen

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 11:31

oke dankje maya!
nu deze week lukt dat wel dat bewegen.. maar daarna komen er de ponyclubs rijden,en kunnen we bijna niks doen in de bak.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 11:33

Wat is lang? Als ze stijf is zal je zeker minimaal 15 minuten moeten instappen. Verder kan je ook wat aan de stal doen om tocht en kou vanuit de grond te voorkomen. Zorg voor een dik bed stro of zaagsel, dat scheelt al enorm. Als dat niet werkt, dan een deken op doen (of een dikkere, mits ze niet gaat zweten). In het ergste geval, als ook de benen echt heel koud aanvoelen op stal kan je denken aan stalbandages. Maar dat moet wel heel goed worden omgedaan, omdat bij slecht gebruik er meer schade ontstaat dan voordeel!

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 11:39

Ik had mijn pony s winters altijd stalbandages om. Maar wel alleen als ze geschoren was en het echt koud was.

Dat zou ik nu nog niet doen. Gewoon een goede deken om doen en iets langer loswerken.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 12:21

Eleonoor schreef:
Wat is lang? Als ze stijf is zal je zeker minimaal 15 minuten moeten instappen. Verder kan je ook wat aan de stal doen om tocht en kou vanuit de grond te voorkomen. Zorg voor een dik bed stro of zaagsel, dat scheelt al enorm. Als dat niet werkt, dan een deken op doen (of een dikkere, mits ze niet gaat zweten). In het ergste geval, als ook de benen echt heel koud aanvoelen op stal kan je denken aan stalbandages. Maar dat moet wel heel goed worden omgedaan, omdat bij slecht gebruik er meer schade ontstaat dan voordeel!

ik stap dik 15 minuten soms langer
de stal ligt altijd super dik met zaagsel,sommige mensen zeggen zelfs dat ik gek ben omdat ik er zoveel zaagsel in doe Verward Schijnheilig
ze heeft 2 dekentjes op,een half winterdeken en een fleece eronder.
maar dat warmt niet echt aan de benen,en ze is stijf aan haar beentjes Haha!

oja en stel dat ik nou bandages om doe...moet er dan zo'n doek onder?

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 12:27

Met stalbandages MOET je een doek onderdoen, sterker nog, een hele dikke pad moet eronder. Dit is iets wat je heel goed moet doen, anders heb je er echt schade aan!!!!! Te los kan verkeerd zijn omdat dan je pony erin kan verstrikken en te strak kan blisteren en andere blessures opleveren!! Je moet van de extra grote gewateerde onderlappen hebben, die op kleine dekbedjes lijken. Laat iemand die hiermee goede ervaringen heeft de eerste keren goed voordoen, ga niet zelf klussen hiermee.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 12:30

oke dankjewel!!
ik moet er nog wel even over nadenken;)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 12:54

stalbandages zou ik dus weglaten, je kunt wel de benen van te voren( voordat je gaat rijden ) behandelen met een spierenmiddeltje zodat die meteen wat soepler zijn.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 13:15

ja zon soort heb ik wel:thermo massage maar is dat wel voor de benen :S

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 13:22

Het is een idee om hier even een veearts bij te halen. Onze pony heeft spat en was dus ook altijd erg stijf, de eerste 5 minuten van het rijden iig. Hij kan dan even nakijken of hetgeen arthrose/ spat oid is. Dan heb je zekerheid

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 13:50

ik zou het best willen doen hoor maar het is alleen in de winter dat ze dat heeft/of als het koud is.
als het wat warmer is heeft ze er geen last van Haha!

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 13:52

beautylover schreef:
ik zou het best willen doen hoor maar het is alleen in de winter dat ze dat heeft/of als het koud is.
als het wat warmer is heeft ze er geen last van Haha!

Dat heeft okze pony dus ook, hoe kouder, hoe stijver. 30 graden is goed voor haar Haha!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 14:01

Van die mooie jaren 80 beenwarmers aandoen, hahaha

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 16:09

whahaha trek ie dat niet af?? Tong uitsteken

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 16:11

Inderdaad een goede warming up en cooling down, meer hoef je niet te doen.