Opgelicht?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SanetJarig

Opgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 09:36

Ik weet niet zeker of dit topic hier thuis hoort, maar goed...

Het volgende is gebeurd. Ik ben al een tijdje op zoek naar leren chaps of ook wel gaithers genoemd. En na veel zoeken had ik eindelijk de goede maat gevonden (ik heb nogal dunne kuiten en lange benen). In ieder geval, leuk winkeltje, hados heet het (Horse Articles Desirée Osterholt) via internet. Zag er allemaal heel erg betrouwbaar uit, en om nog meer geld te besparen (erug dom achteraf!!!) dacht ik, ik maak het geld over vantevoren. En dan wacht ik lief tot ik het heb.
2 weken gewacht, en er kwam nog niets. Dus ben ik gaan bellen met die mensen.. maar niemand nam op. Daartoe heb ik een vriendin van mij ook ingeschakeld, want er moest toch ergens in Nederland een telefoon overgaan. In de tussentijd heb ik het internet afgezocht naar mensen met ervaring of andere informatie over dit bedrijf, niets te vinden dus. Na een dag bellen had die vriendin van mij eindelijk iemand aan de telefoon.. Een of andere Anneke, die nog nooit van een paardenbedrijf gehoord had of van een Desirée. Ik heb later die dag nog eens gebeld en kreeg toen ook die Anneke aan de telefoon, en die zei dat ze nog maar net verhuisd was. Blijkbaar had ze dus het nummer van dat bedrijf gekregen (wat ik trouwens erg apart vind!!).
Maar goed, ik dacht, ik ga nog eens kijken of het bedrijf wel ingeschreven staat bij de KVK, en dat was dus zo. Helaas stond daar geen telefoonnummer bij. Dus weer verder zoeken.. Mijn broer heeft toen m.b.v. het internet de vorige eigenaren van het adres gevonden waar de winkel zich bevindt en heeft deze mensen gebeld. We kregen een vrouw aan de telefoon en die heeft ons het nummer van haar man gegeven. Die hebben we dus toen gebeld. Hij kon mij vertellen dat de vrouw van het bedrijf nogal in financiele problemen zat en inmiddels in een of andere varkensstal woonde (weet natuurlijk niet wat er allemaal van waar is). Maar ze was wel naar Polen geweest om chaps te halen, dus ze moet ze wel hebben....

In ieder geval.. mijn vraag nu, na bijna 3 weken en geen chaps en wel geld armer. Kent iemand dit bedrijf of woont iemand erbij in de buurt??.. Het bedrijf zit/zat in Oirschot bij Tilburg (en ik woon in Groningen, dus niet bepaald om te hoek...)
In ieder geval bedankt...

Sanet

OmarLinosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 11:18

volgens mij kan je tot een maand je geld terug laten halen via de bank. Zou dit maar snel doen voordat je je geld kwijt bent en geen product hebt gekregen.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 11:26

Ik denk niet dat dat kan hoor OmarLinosa, want dan zou je iets kunnen kopen, het ontvangen en dan het geld weer terug halen.
Sanet: Ik denk dat je idd opgelicht bent. Wel vind ik het een beetje vreemd dat je, zonder contact te hebben met de winkel het geld al overgemaakt hebt.
Wat is de internetsite (mag ook via PB) dan zal ik een als ''nieuwe'' klant proberen contact maken.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 11:33

OmarLinosa schreef:
volgens mij kan je tot een maand je geld terug laten halen via de bank. Zou dit maar snel doen voordat je je geld kwijt bent en geen product hebt gekregen.

Dat kan alleen bij automatische incasso.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 13:10

Je zou er in ieder geval toch aangifte van kunnen doen.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 13:38

Heb je wel een bevestiging van je bestelling gehad? Of iets op papier dat je spullen hebt gekocht? Zonder dit maak je nl weinig kans bij de politie.

SanetJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 14:31

Ja, ik heb een orderbevestiging gekregen... gelijk via de mail. Daarna heb ik het geld overgemaakt.
Tsja, en dat het niet slim is, dat weet ik nu ook wel. Maar ik kan er niet zoveel meer aan doen. Erg jammer is het wel...
Maar niemand die daar in de buurt woont??

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 15:33

die orderbevestiging wordt automatisch gegenereerd via de website dus hoeft niet iemand aanwezig te zijn. Lesje ook voor anderen!
Succes met zoeken naar iemand die in de buurt woont en even voor je wil langsgaan!

Britney

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 15:39

Ik kom zelf van oorsprong uit Tilburg, ken de omgeving ook goed maar ik heb nog nooit van dit bedrijf gehoord. Waar in Oirschot zit het??? Misschien kan ik helpen??

Tdekker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 15:42

Aangifte doen want je word er zo ingeluisd er zijn helaas meer oneerlijke mensen dan je denkt!

SanetJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 15:48

Britney schreef:
Ik kom zelf van oorsprong uit Tilburg, ken de omgeving ook goed maar ik heb nog nooit van dit bedrijf gehoord. Waar in Oirschot zit het??? Misschien kan ik helpen??

Adres ed te vinden op www.hados.nl.
Maar ik ben er al achter dat er inmiddels iemand anders op het adres woont... dus of dat iets opschiet ??
Ik baal behoorlijk... mja..

SanetJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 15:49

Hoe zou ik dan aangifte moeten doen? En waar? In die gemeente?

EmMetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 16:11

Zou gewoon naar je eigen politie gaan. Mijn ervaring is dat die lui toch niks doen en anders zonde van het afreizen naar Oirschot. Je kunt dan aan de politie vragen wat je verder nog moet doen.

Website ziet er overigens wel netjes uit. Je zou dus niet verwachten dat je belazerd wordt.

SanetJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 16:13

EmMetjes schreef:
Zou gewoon naar je eigen politie gaan. Mijn ervaring is dat die lui toch niks doen en anders zonde van het afreizen naar Oirschot. Je kunt dan aan de politie vragen wat je verder nog moet doen.

Website ziet er overigens wel netjes uit. Je zou dus niet verwachten dat je belazerd wordt.

Fijn dankjewel... dat wou ik even horen... *LOL*
Maar goed.. nog steeds geen leren chaps Huilen

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 16:17

Margreet schreef:
Dat kan alleen bij automatische incasso.

nee hoor kan altijd! hoeft niet bij automatische incasso zijn als het maar binnen 1 maand is.

SanetJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 16:22

De postbank zegt: (en daar zit ik bij, dus voor mij van toepassing)

Hoe boek ik een eenmalige overschrijving terug?

Het is helaas niet mogelijk om een correct uitgevoerde eenmalige overschrijving terug te boeken. Degene die uw overschrijving heeft ontvangen, moet zelf dit bedrag terugschrijven naar uw rekening. Als u zeker weet dat uw overschrijving niet naar het goede rekeningnummer is gegaan en u heeft het bedrag niet terug ontvangen, dan kunt u Postbank eventueel inschakelen als bemiddelaar. U moet hiervoor het volgende doen:
Ga na naar welk rekeningnummer het geld is overgemaakt
Schrijf een brief aan de Postbank Klantenservice waarin u uitlegt wat er precies is gebeurd
Voeg een kopie van de afrekening bij met daarop de overschrijving
Stuur dit naar (zonder postzegel):
Postbank N.V.
Afdeling Klantenservice
Antwoordnummer 2
6800 PB Arnhem
Postbank zal contact opnemen met degene die uw overschrijving heeft ontvangen en hem/haar verzoeken het geld terug te schrijven naar uw rekening. Postbank kan deze persoon helaas niet dwingen het bedrag terug te geven.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 16:25

Sanet schreef:
De postbank zegt: (en daar zit ik bij, dus voor mij van toepassing)

Hoe boek ik een eenmalige overschrijving terug?

Het is helaas niet mogelijk om een correct uitgevoerde eenmalige overschrijving terug te boeken. Degene die uw overschrijving heeft ontvangen, moet zelf dit bedrag terugschrijven naar uw rekening. Als u zeker weet dat uw overschrijving niet naar het goede rekeningnummer is gegaan en u heeft het bedrag niet terug ontvangen, dan kunt u Postbank eventueel inschakelen als bemiddelaar. U moet hiervoor het volgende doen:
Ga na naar welk rekeningnummer het geld is overgemaakt
Schrijf een brief aan de Postbank Klantenservice waarin u uitlegt wat er precies is gebeurd
Voeg een kopie van de afrekening bij met daarop de overschrijving
Stuur dit naar (zonder postzegel):
Postbank N.V.
Afdeling Klantenservice
Antwoordnummer 2
6800 PB Arnhem
Postbank zal contact opnemen met degene die uw overschrijving heeft ontvangen en hem/haar verzoeken het geld terug te schrijven naar uw rekening. Postbank kan deze persoon helaas niet dwingen het bedrag terug te geven.

maar als je er niks van zegt en je gaat naar een postkantoor en je zegt dat je bent op gelicht en je geld gewoon terug wilt laten storten doen ze dat wel(uit eigen ervaring)

SanetJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 16:29

Ik hoop heel erg stiekem dat het nog gewoon komt.. ik heb op 13 oktober de bestelling geplaatst.. dat is nu ruim 2 weken terug. Maar als ik te lang wacht, dan kan ik ook niets meer beginnen... morgen maar naar het postkantoor dan :S

bogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 17:19

Belletje naar de bank doen. Het hele verhaal even uitleggen en de betaling laten terugdraaien.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 18:00

Bij de postbank kan dat niet altijd, ook uit eigen ervaring.
Maar proberen kan geen kwaad natuurlijk.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 19:43

nou lijkt me niet normaal als je dat terug kunt laten zetten. Dus als ik mijn spullen verkoop, het netjes op stuur, en die mensen hun spullen ontvangen en dan zielig gaan zeggen dat ze zijn opgelicht en het geld terug gestort krijgen? ik dus mijn spullen en geld kwijt? Weet wel zeker dat zoiets niet kan. Het is wel minder voor jou natuurlijk want hier heb je niks aan, maar wel wel zeker dat je het niet terug kun laten storten

Vinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 19:51

pubelia schreef:
nee hoor kan altijd! hoeft niet bij automatische incasso zijn als het maar binnen 1 maand is.

Dit kan niet! Alleen automatische incasso's kunnen terug gehaald worden. Gewone overboekingen worden door een bank niet terug gehaald. Je kan alleen je geld terug krijgen in overleg met degene naar wie je het gestort hebt, deze persoon moet dan opdracht geven het bedrag terug te storten.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 20:22

Vinka schreef:
Dit kan niet! Alleen automatische incasso's kunnen terug gehaald worden. Gewone overboekingen worden door een bank niet terug gehaald. Je kan alleen je geld terug krijgen in overleg met degene naar wie je het gestort hebt, deze persoon moet dan opdracht geven het bedrag terug te storten.

waarom is het dan bij mij wel gelukt??

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 20:30

ga het maar vragen bij je bank. Dat is dan geen gewone overschrijving geweest. Ze MOGEN het van de bank niet terug schrijven. Als je een beetje logies nadenkt is dat ook wel normaal

SanetJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 20:42

Nou ja, ik heb net maar weer eens een mailtje gestuurd...
Ik hoop zo dat ze gewoon die dingen nog opsturen...
En anders maar contact opnemen met de consumentenbond ofzo (daar zijn mijn pappie en mammie lid van).. misschien dat die wat kunnen doen Verward