hulp gevraagd bij keuze cursus.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alikesflame

hulp gevraagd bij keuze cursus.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 23:17

Ik ben mij aan het orienteren voor een cursus lesgeven. het welbekende ORUN cursus.
Dar las ik dat je voor fase 1 minimaal L1+1 dressuur moet zijn en B+1 springen. Nu is mijn probleem niet het dressuur (nu B+8) maar meer het springen. Je kan ook het springen laten vallen, maar als je dan fase 2 en 3 wil doen heb je geen keus meer en moet je in de dressuurrichting.

Als ik de cursus ga doen word dat pas volgend jaar, want ben nu bezig met hoefsmid. tegen die tijd ben ik wel L1. Wat zouden jullie doen. Wil graag toch wel veelzijdig doen dus ook allroun/springen erbij. Zal ik dan nu eerst de L1+1 halen en hard op springen gaan trainen incl les. Zodat ik een b-parcoursje minimaal kan afleggen. ik zelf ben ook niet zo held. En mijn paard en ik moeten nog veel leren. Zij is geen geboren springer net als mij, maar we komen nu wel makkelijk over een oxer van 85 cm (weet het moet nog hoger) Alleen moet ik nog leren in de goede galop uit te komen en een parcourtje te rijden en nog super veel aan mijn houding doen.
Of zou ik verder gaan in de dressuur en dan geen kans verder in het springen te kunnen? Ik denk dat als ik hard train wel een b-parcoursje zou moeten kunnen rijden. Het duurt sowieso nog een jaar.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 23:27

Ik zou het iig proberen met springen. Vooral omdat je nu al zegt je niet tot de dressuur te willen beperken. Als het niet lukt, heb je het tenminste geprobeerd!

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 23:37

ja dat is zo, maar stel het mislukt (ben ik een ervaring rijker) maar loop ik toch een stuk dressuur achter had dan misschien in het L2 of zelfs M1 gezeten en dan kan je daar weer mee verder (2e en 3e fase) Ik denk dat ik het zelf moeilijk vind om dressuur en springwedstrijden te combineren. oke ik heb maar 1 wp in de B nodig, maar wie weet hoe vaak ik daar wel niet voor moet starten? Ik ga in elk geval nu wel trainen. op springen sowieso 1 keer per week.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 23:39

Heb je springles of niet? Ik denk dat een instructeur je wel snel kan vertellen of het wat wordt of niet. Het dressuren blijf je toch doen naast het springen, dus je kan in principe wel blijven starten, maar iets minder vaak. Bijvoorbeeld 1x per maand springen en 1x per maand dressuur.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 23:45

ja ik heb springles bij de rijvereniging, daar rijden we meestal met zijn 3en en 1tje springt niet graag en de ander heeft een net zadelmak paard. Dus echt hoog springen we dan niet. wel meer technische dingetjes. Hij zei al een keer tegen mij spring je geen wedstrijden, maar ik vind dat ik daar nu nog niet aan toe ben, want krappe wendingen zitten er gewoon nog niet in en een paar losse hindernissen is wel wat anders dan een parcours. als je in mijn onderschrift de bovenst link aanklikt zie je een aantal springfoto's van mij met mijn paard en dat is nou niet echt denderend.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 23:46

Oh ja en idd dan doe ik dat gewoon om de beurd ik zie dan wel hoe het gaat wil het niet ga ik denk gewoon even door met springen en pak dressuur dan op. Ga zeker ook even aan mijn instructeur voorleggen wat hij er van vind.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 00:35

Kun je het niet gewoon combineren? Je traint 1x in de week spingen zeg je. Als je zelf voelt dat je klaar bent voor een springwedstrijdje schrijf je je toch eens in. Is het niks, geen probleem, train je lekker nog even verder. Wat is nou 1 winstpunt? Ondertussen blijf je nog gewoon dressuren. Moet kunnen toch?

MissMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 13:45

Ik heb ook de 1e fase orun gedaan het heet nu anders de KNHS basisinstructeursopleiding.

Ik heb nooit officiëlle wedstrijden gestart en toch mocht ik de opleiding doen, gewoon niks gezegt. Maar het aparte was dat ik niet de enigste was. Er staat echt duidelijk dat je winstpunten moet hebben en wedstrijdervaring. Ik denk dat er wel 8 andere mensen waren die niet eens wedstrijdkleding hadden en dat moesten gaan lenen om het examen te doen.

Veel succes

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 14:24

wat heb je nu gedaan de eerste fase (kandidaat instructeur) of basisinstructeur? bij basisinstructeur hoef je niet gestart te zijn.

MissMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 14:30

Ja ik heb de basis opleiding gedaan. Maar ik heb het net nog ff gelezen en er staat echt dat je winstpunten moet hebben in de L1 dressuur en B springen.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 14:34

dat is voor Fase 1 maar voor de basis instructeur alleen op b/L niveau het liefst leservaring. iki had het nl. gedownload. misschien is het nu veranderd?

MissMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 14:35

Volgens mij is het dan veranderd.