Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
, t heeft geen nut om de pezen van je paard op te laten lopen met een temperatuur van rond de 40 graden dan verziek je na een tijd ook je paard zen benen lijkt mij
, het is leuk voor een keertje, maar dagelijks.. zou ik toch kiezen voor peesbeschermers of iets dergelijks, en als je iets wilt voor rondom het been is er ook zat te krijgen hoor.... 
das toch een rijtechnisch probleem lijkt mij.. wat je niet oplsot met bandages...??? t gaat om het been van je pony.. wat er aan de binnenkant gebeurd kan jij tog niet veranderen door er een lap stof omheen te wikelen......
. maarja wat je zegt uitproberen kan geen kwaad denk ik.. in dit geval dan......
OrissE_GipsY"]
jaah ik vind dus ook dat het er netter uitziet dan peesbeschermers, maar ik vind dus ook dat bandages eigenlijk onzin zijn![]()
[/quote]
Hierboven zet ik net neer dat ze beter beschermen omddat je zo rondom het been inpakt.
[quote="OrissE_GipsY"]
, t heeft geen nut om de pezen van je paard op te laten lopen met een temperatuur van rond de 40 graden dan verziek je na een tijd ook je paard zen benen lijkt mij,
[/quote]
Mijn 3e punt:[quote="Sjuimpje"]
de temperatuur onder een bandage met GOEDE onderlap is lager als bij een neopreen gevoerde peesbeschermer.
[/quote]
[quote="OrissE_GipsY schreef:het is leuk voor een keertje, maar dagelijks.. zou ik toch kiezen voor peesbeschermers of iets dergelijks, en als je iets wilt voor rondom het been is er ook zat te krijgen hoor....
Lenn schreef:Ik bandageer eigenlijk nooit tot zeer zelden maar ik heb even een paar (waarschijnlijk domme) vragen:
Wij hebben 's zomers best een zware bak:
- Kan je de pezen dan ondersteunen door te bandageren?
- Verslappen pezen door bandages?
- Heeft het nut om benen die heet zijn geworden onder bandages/peesbeschermers even af te spuiten? (ik las ergens dat koelen pas nut heeft bij 10 min. per been)
Desiree schreef:Ik vind bandages waardeloos om de volgende redenen:
- de pezen worden zwakker omdat ze gewend raken aan ondersteuning
Citaat:- maar weinigen kunnen goed bandageren, waardoor de meesten die bandageren meer kwaad dan goed aanrichten
Citaat:- peesbeschermers zijn hard en beschermen de benen beter tegen stoten dan de zachte bandages.
Citaat:Bandages zijn gewoon voor mensen die van kleurtjes houden bij hun schabrakje.