Christ lamsvelonderlegger en ankydekje onder zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dancer

Christ lamsvelonderlegger en ankydekje onder zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 20:21

Ik heb mijn lamsvel onderlegger onder mijn dressuurzadel met een ankydekje. Ik heb alleen het idee dat ik dan het Anky dekje op de schoft omhoog moet trekken Verward Hoe doen jullie dit? Laten jullie het dekje plat liggen? Wat doen jullie met het klitteband, vast maken of er af halen? Ik heb ook het idee dat ik met de onderlegger mijn zadel verder naar achteren leg. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik krijg bijna de neiging om hem niet meer te gebruiken maar ja dat is natuurlijk wel zonde Bloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 20:24

LIjkt me wat te veel van het goeie een dikke pad én een lamsvelonderlegger. Ik zou 1 van de 2 weglaten want zo blijft er van de pasvorm van je zadel niks meer over.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 20:44

2 is inderdaad een beetje teveel van het goede. De kussens van je zadel worden zo weggedrukt, waardoor je problemen gaat krijgen. Gebruik dus of het ankypad of het lamsvel.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 21:03

iid eerst en vooral vraag ik me af waarom je die lamsvelonderlegger hebt. Een ankypad is al voldoende en ik denk dat je elk zadeldek bij de schoft omhoog moet trekken.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 21:05

Ik heb het wel allebei, altijd.. Maar bij mij is er genoeg ruimte, hij ligt ook met deze dikke dingen perfect.
Maar je moet idd alle dekjes bij de schoft omhoog trekken, omdat ze anders te plat liggen.

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 23:05

Er is bij mijn zadel ook ruimte genoeg maar ik krijg het dekje niet meer omhoog als de onderlegger er op ligt. Als ik het dekje omhoog trek, trek ik de onderlegger mee omhoog! Heb jij daar geen last van?
Ik zie trouwens heel veel mensen met en een Ankypad en een onderlegger. Bijv. Edward Gal, Tommie Visser, etc.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 10:41

Mhh 2 is idd teveel van het goede de hele pasvorm van je zadel verdwijnt.

Vind toch altijd al dat due dressuurruiters teveel onder hun zadel leggen. Prima dat ze adviseren maar dan hoeft het nog geen reden te zijn om het te doen bah hekel aan al die meelopers "omdat Edward het doe is het goed bah*. Ik wil de rug van mijn paard voelen lijkt mij door die matrassen dat je daar niets meer van voelt.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 16:08

Prisca schreef:
Mhh 2 is idd teveel van het goede de hele pasvorm van je zadel verdwijnt.

Vind toch altijd al dat due dressuurruiters teveel onder hun zadel leggen. Prima dat ze adviseren maar dan hoeft het nog geen reden te zijn om het te doen bah hekel aan al die meelopers "omdat Edward het doe is het goed bah*. Ik wil de rug van mijn paard voelen lijkt mij door die matrassen dat je daar niets meer van voelt.

helemaal mee eens, bij mij een gewoon dekje eronder. ik kan me niet echt voorstellen dat je paard er ook gemakkelijk mee loopt, ik weet mensen die er nog een geltje bijprutsen omdat hun zadel anders niet past ( dan denk ik toch dat die nog meer gaat knellen Scheve mond ) ik denk gewoon dat het een rage is van ankypads en bontonderleggers. maar om ze nu samen te combineren

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:18

Verward
Die Anky pad is zo dik nog niet,
niet te vergelijken met een Poly, Horseware of BR pad
Iig moet je ten alle tijd de schoft vrij houden, doe jet dit niet dan is de kans groot dat de schoft open schuurt.

(Ik sloop trouwens altijd de klittebandjes van de onderleggers af.)

gyzmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:21

Als je de onderlegger direct op de rug gebruikt (waar de dingen voor bedoeld zijn, er niet ertussen zoals zoveel mensen doen - stel je voor dat 'ie vies word) dan heb je geen problemen om het dekje in de kamer van je zadel te trekken.

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 18:13

Citaat:
(Ik sloop trouwens altijd de klittebandjes van de onderleggers af.)

Dat was ook mijn plan Haha!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 18:50

Kan me niet voorstellen dat als je een echte zadelmaker laat komen, dat die vindt dat je zadel nog goed ligt met en een bontonderlegger en een Ankypad! Beide dingen zijn zelf al zo dik (naar mijn mening te dik)
Als je ze dan toch wilt gebruiken, zou ik de Anky pad gebruiken zonder onderlegger, of de onderlegger met een dun dekje.