in mei heeft hij voor de 2 x op een vrachtwagen gestaan. En sinds hij bij mij is heeft hij 4 keer op de trailer gestaan. 1 x heen en terug een reis van bijna 2 uur, niks aan de hand. En 1 keer naar de dierenarts waar hij onder nacose is geweest, heen weg braaf er op, terug weg niet meer
na een minuut of 10 liep hij er op en het was nog geen 5 min rijden dus was er zo weer van af maar ik ben bang dat hij dit een nare ervaring met de trailer heeft gevonden. vandaag alles geprobeerd (behalve er in slaan dan, ik wil dat het op een rustige manier gebeurt) Met een bak voer voor zn snuffert met een longeerlijn om zijn kont
(waar hij dus door omhoog kwam want hij kan er niet tegen als iets aan zijn kont zit als hij onrustig word) Met een bak voer er voor gaat hij met zijn voorbenen tot boven aan de klep en zijn achterbenen laat hij er voor staan, af en toe 1 voetje en dan schiet ie weer terug achteruit. Als we een klap op zn kont geven en het wat harder aan pakken komt hij omhoog
Ik denk zelf dat hij het dak eng vind. Hij loopt braaf met zijn voorbenen erop maar zodra die achterbenen moeten doet hij zijn hoofd omhoog en deze komt dan tegen het dak en dan stuift hij achteruit.
Het was een 1 paards trailer en de vorige keren heeft hij op een 2 paards trailer gestaan (ook naar de dieren arts waarbij hij terug niet meer er in wilde) Morgen gaan we het proberen met een 2 paards trailer met een pony die er zo inloopt en dan deze ernaast zetten.
Heeft iemand nog andere suggesties?
Alles wat te maken heeft met aan zijn kont zitten heeft geen nut want daardoor gaat hij nog verder bij de trailer vandaan en komt hij omhoog dus dat is geen oplossing
Hij zou vandaag verhuizen naar een andere stal dus maanden lang oefenen zit er ook niet echt in. Ik wilde er onder de man naar toe gaan met een makke pony ervoor maar is ook niet echt een goed idee met zo'n groen dier.
Wie weet er een goede oplossing? want ik werd er een beetje wanhopig van.
Binnen een kwartier stond hij er op. Ik heb het gewoon samen met mijn vader gedaan verder niemand er bij (gister met 4 man) Ik had al van gister mee gekregen dat hoe onrustiger wij deden (heb beetje opjutte zeg maar) hoe minder ver hij de klep op ging. Ik heb hem eerst lekker even een half uurtje gereden toen heeft mijn vader de trailer klaar gezet (met de klep tegen de muur aan aan de kant waar hij er steeds naast ging staan) Tussen schot op zij gezet, stang voor los gemaakt bak biks er bij
Het ging dit keer heel goed, ik hoop de volgende keer ook weer