veilig of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

veilig of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 18:11

hoihoi,
aangezien er van de winter waarschijnlijk weer muizen zitten in de zadelkamer en niet al het vergif ze tegenhoud..
vreten ze alleen dekens aan of ook meer? mijn dekens liggen al erg hoog zodat ze er niet bij kunnen en mijn zadel hangt in de zadelkamer op een steun met hoes erover, zo kunnen ze het toch niet aanvreten? aangezien ik net n nieuw zadel heb (kunststof) en ik er errug zuinig op ben! iemand tips of iemand ervaring? Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 18:30

Dekens zou ik liever ergens over ophangen, als ze ergens liggen kunnen ze er juist wel van vreten Knipoog Van mijn zadel die over een hanger hing hebben ze ook nooit aan gevreten...

Je moet een beetje kijken naar hoe het ligt, muizen zijn zeer slim en behendig, en kunnen komen waar je denkt dat ze niet kunnen komen.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 18:37

Idd, bij ons hadden muizen ook dekens aangevreten die helemaal boven op lagen, ze zijn erg slim. Kun je ze niet mee naar huis nemen en in de schuur leggen? Volgens mij is je zadel wel redelijk veilig, je hebt neem ik aan wel een zadelhoes erover heen??

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 18:39

Ik heb m'n dekens in een voerton liggen,in me tuinkast en die staat op stal Knipoog [zo 1 van kunstof] daar hangt m'n zadel ook in en heb er echt nergens last van

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 18:45

muizen kunnen recht tegen de muur op klimmen dus gewoon hoog leggen werkt niet !

vind de tip van tobilover wel een goede , in een afgesloten voerton

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 19:00

Door hout vreten ze heen... ik spreek helaas uit ervaring, dus wel een ton van stevig plastic.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 19:12

vroeger hadden we er ook altijd last van, en natuurlijk beten ze de dure zweetdekens kapot, en niet de goedkope zomerdekens! hele nesten met jonge muizen zaten erin (ieeh bah!!) we hebben ze nu op de planken liggen,en zorgen ervoor dat er zo min mogelijk voer open en bloot in de zadelkamer ligt (de kat er af en toe inlaten doet ook wonderen natuurlijk)

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 19:16

Idd uitkijken met voer. Ik heb wel eens gehoord maar of het waar is weet ik niet, dat je verroeste hoefijzers her en der in de zadel kamer moet neer leggen. Daar kunnen ze niet tegen. Heb het zelf nog nooit uitgeprobeerd, maar misschien werkt het?!?!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 19:18

Vroeger had ik ook altijd zo een onwijze last van muizen. Sinds dat ik geverfd heb heb ik helemaal niets meer Verward Heb dus helaas geen echte tips voor je. Wat bij mij altijd hielp was een beetje hooi in mijn zadelkamertje leggen. Dan blijven ze daaran knagen en kwamen ze niet verder. Maar misschien was dat puur toeval.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 19:20

ze vinden geverfd hout niet zo lekker en dat is hard dus knagen ze daar minder snel doorheen
katten of kippen doen wonderen (ja kippen vangen ook muizen maar die schijten ook je boeltje onder )

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 19:24

Ze eten aan alles en ze kunnen overal komen.
Dus ik zou ze in een ton of afsluitbare tas doen ofzo.

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 19:27

Mijn zak met snoepjes hebben ze opgegeten >;)..

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 22:48

Muizen kunnen op de raarste plekken komen. Schud geregeld je dekens uit. Zorg dat er geen voer op de grond ligt, of op een plaats ligt waar ze makkelijk bij kunnen komen.
En zet muizenvergif neer vul het ook steeds aan. Als er geen ander voer voor de muizen beschikbaar is eten ze echt wel het vergif op. Ze moeten gewoon niet iets tegen komen wat lekkerder is.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 21:06

aha oke dan thanks voor de tips weer, dus voor mn zadel hoef ik niet zo bang te zijn? ja er zit een hoes omheen! mijn dekens laat ik voorlopig veel thuis hangen!!