Hij is zo fris gewoon, elke keer als ik naar de club rijd (zo'n 10 min stappen) verschiet hij onderweg overal van,
en een rustige stap zit er ook niet echt in
. Ook vervelend is dat de weg naar de club langs het industrieterrein ligt en er dus veel vrachtwagens langskomen, en ik ben voort zo bang elke keer dat hij er een keer voor springt ofzo als hij weer eens wegspringt. En zeker nu het weer vroeg donker word en ik de heen en terug weg in het donker moet rijden vind ik het maar niks op straat..Als ik dan eindelijk bij de club ben, schiet hij elke paar minuten wel weer een keer weg. Ten eerste het rijd niet fijn want ik word elke keer weer 'onderbroken' maar het ergste vind ik, dat er zo elke keer een klein stukje van het vertrouwen weg gaat. Want ik zit er nu ook telkens op met de gedachte 'hij zal dalijk wel weer wegspringen', dus ik zit er lang niet meer zo zeker op, wat ik echt jammer vind, want het rijd veel prettiger als je gewoon lekker je ding kan doen en niet constant in je achterhoofd hebt zitten dat hij dalijk misschien wel weer schrikt.
Het is niet zo dat ik bang van hem ben, maar het vertrouwen is wel afgenomen, en ik ben bang dat het zolang doorgaat totdat ik dus wel bang van hem word, en dat wil ik graag voorkomen.
Maar hoe kan ik dat het beste aanpakken? Want een echte oorzaak weet ik ook niet, hij is nu wel hengstig misschien dat het daaraan ligt? Hij staat iets minder op de wei, en als het heel slecht weer is staat hij binnen, maar de laatste tijd hebben wij hier niet echt super slecht weer gehad. Misschien iets lichamelijks? (daar heb ik dus geen verstand van, en aangezien ik er zelf altijd opzit weet ik niet hoe hij loopt) Of moet ik maar 'wachten' tot het over gaat?
Wat kan ik het beste doen??

) krijgt gewoon minder beweging!