2e zadel erbij kopen voor springen/buitenrit??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elady

2e zadel erbij kopen voor springen/buitenrit??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 17:38

Hey

Ik zit erover na te denken om een tweede zadel aan te schaffen.
Ik heb nu een dressuurzadel waarmee ik dresuur (joh.. Haha! ), spring en buiten rij.

Ik merk dat als ik spring en een buitenritje maak ik minder gemakkelijk zit in mijn dressuurzadel Scheve mond . Lady is nogal dribbelig buiten en ik heb dan een hele losse zit in mijn zadel. Voor het springen vind ik het fijner om met een vzh-zadel te gebruiken, daar heb ik meer grip met mijn benen ect. Ik heb overigens altijd een slag in mijn beugel bij mijn dressuurzadel als ik ga springen, maar vind ik eigenlijk gewoon zonde.

Kortom, ik wil er een vzh-zadel bij Haha! Maar vinden jullie dat handig? En hebben jullie ook een 2e zadel voor springen/buitenrit enz enz Verward

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 18:02

2 zadels kan nooit veel kwaad. bij mijn eigen paarden heb ik maar 1 zadel voor 2 paarden en voor mijn verzorg pony's heb ik te veel zadels en gebruik er maar 1.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 18:05

Ja hoor, gewoon een veelzijdigheids en/of springzadel erbij komen. Je wordt in elk zadel toch weer in een ander soort positie "gedwongen". ik reed ook wel buiten op een dressuurzadel, maar het toch niet je van het.
Probber eerst eens een zadel van iemand om te kijken of het wel bevalt.

MvdB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 18:22

Ik heb er een VZzadel bijgekocht om mee te springen, maar buitenrijden doe ik met mijn dressuurzadel. Ook de endurance heb ik met mijn dressuurzadel gestart. Ik vind een dressuurzadel gewoon veel fijner zitten.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 18:25

Ik heb ook een 2e zadel voor sprongetjes/buitenritten en gewoon als reserve.
Bevalt me heel goed! Ik heb als dressuurzadel een wat duurder merkzadel en een springzadel van Dijkman (vrij goedkoop dus)

Mijn springzadel laat ik altijd op stal liggen en mijn dresuurzadel neem ik mee naar huis. Mijn bijrijdster rijdt dan met het springzadel.

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 18:32

ik heb zelf een dressuurzadel en een veelzijdigheidszadel.
een kieffer dressuur, en wintec veelzijdigheid.
maar ik rijd eigenlijk altijd buiten, (1 keer in de week les) en zelf rij ik meestal op me dressuurzadel omdat ik die lekkerder vind rijden, maar voor springen gebruik ik wel mijn veelzijdigheidszadel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 18:35

Heb nu op het moment geen paard maar vind het wel erg fijn voor een paard twee zadels te hebben. Rij over het algemeen het liefst met dressuurzadel en dan een veelzijdigheids erbij voor springen en buitenrijden (al kan dat net zo goed of beter met mn dressuurzadel)

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 19:20

Sinds kort heb ik ook twee zadels, gelukkig past het allemaal ook nog eens in mijn kast. Ik ben er erg blij mee want met springen zit ik liever op een ander zadel dan dressuur.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 19:22

Zou er ook 2 nemen. Dressuurzadel is speciefiek voor dressuur en zoals je zelf zegt als je dan springt of buitenrit maakt voel je zelf dat je minder stevig zit. Dus jah, je hebt je eigen antwoord al gegeven Lachen

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 19:24

ik heb ook een tijdje van stubben een spring/vzh zadel gehad,lekker zadel was het wel.
was ook voor te springen en buiten te rijden.
en me dressuurzadel voor het dressuurrijden.

maar ik rij nooit buiten en springen ook heel soms,dus heb ik het verkocht anders lag het maar wat en is zonde ervan.
en soms als ik spring gaat goed met me dressuurzadel Lachen

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 20:01

Ik heb er ook 2, een wintec dressuur, en een pessoa springzadel. Bevalt me super! Op het dressuurzadel zit ik wat netter (niet lekkerder trouwens), maar ik kan er echt niet normaal mee springen of lekker mee buitenrijden, daarom heb ik een paar weken geleden de Pessoa er 2ehands bij gekocht.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 20:07

Je moet je er lekker bij voelen en als dat niet zo is, zou ik gewoon voor een vzh gaan!
Ik doe zelf alles met me dressuurzadel en vind het allemaal goed zitten gelukkig! Ik spring 1 keer in de week in de les en dat is best wel fanatiek..

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 20:59

Lijkt me inderdaad wel handig, en een 2ehands zadeltje hoeft niet eens zo duur te zijn denk ik.
Ikzelf heb er ook 2, een dressuur en een springzadel.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 21:02

Bedankt voor jullie reacties OK dan!

Mijn vriendin belde net dat ze nog een vzh zadel heeft liggen die ik eventueel kan overkopen voor 100,-. Hij is nu 3 jaar oud. Deze prijs is dan toch redelijk? Ze heeft er 2 jaar mee gereden en hij ziet er nog onwijs mooi uit

Oohh....mijn moeder wordt gek als ze mijn plannen hoort Haha!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 21:28

Als je het kan betalen zeker doen! Tweedehands zadeltje hoeft ook de hele wereld niet te kosten

Ik vind het waardeloos om met een dressuurzadel naar buiten te moeten en springen is met zo'n ding helemaal een drama...Bloos
Ik zit veel te vast in een dressuurzadel en als je je beugels op springmaat heb zit je met je knieën voor de wrong. Voor mij geen dressuurzadel als ik niet aan het dressuren ben Knipoog

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 22:13

Ik heb er ook 2. 1 dressuurzadel voor dressuur in de bak en 1 springzadel voor mn buitenritten en springen.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 22:17

Ik heb ook een dressuur- en een springzadel. Met buitenrijden gebruik ik wel m'n dressuurzadel omdat die prettiger is voor mijn achterwerk. Mijn springzadel is een oude Stübben, oerdegelijk maar kei- en keihard! Die gebruik ik dus echt alleen voor het springen, dat uurtje springles in de week gaat er prima mee. Springen op een dressuurzadel vind ik echt beroerd, dat doe ik niet meer.

Nog een voordeel van 2 zadels is dat je niet gelijk omhoog zit als 1 van de 2 eens een keer weg moet voor reparatie ofzo, maar dat is gewoon pure luxe natuurlijk.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 22:32

ik heb hetzelfde als Margreet, een dressuurzadel (ainsly) en een springzadel van Stubben. Als ik makkelijk wil zitten pak ik altijd mijn dressuurzadel en de stubben gebruik ik alleen als ik ga springen 2 keer per week ongeveer. Ik kan Absoluut niet springen op mijn dressuurzadel dus ik ben wel blij dat ik twee zadels heb. Bitenritten en gewoon trainen doe ik op mijn dressuurzadel.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 00:07

ik heb er ook 2 en bevalt mij echt super. Als je het geld hebt zou ik het doen

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 00:27

Ik zit met hetzelfde. Ik heb twee zadels, een dressuur en een spring. ideaal, maar het springzadel past nu alleen niet meer op dit paard.. beetje balen, want nu moet ik dus ook alles op mijn dressuur doen. Springen op een dressuurzadel gaat echt voor geen meter (ik irriteer me er iig dood aan). Eigenlijk wil ik mijn springzadel dus verkopen en een andere terugkopen (als ik het geld heb).. Maar ik spring nu niet zo heel erg veel meer.. Voor strand en buitenritjes is het daarentegen wel weer fijn..

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 11:22

Hey

Ik ga vandaag het zadel van mijn vriendin passen, dus ik hoop heel erg dat hij past Haha! . Hellup, dan heb ik 2 zadels, nu heb ik dus echt alles dubbel of in drie, vier, vijf-voud Bloos Bloos Haha!

Ik ga het zadel denk ik maar een keertje uitproberen op het strand als hij past. ZOu ook goed zijn voor d'r mok en schimmel Boos!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 11:27

ik vind springen met een dressuurzadel een crime, dus een zadel erbij zou ik zeker doen heb er zelf drie voor 2 paarden Bloos!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 12:14

Lielle, wij hebben er bij elkaar 3 voor 1 paard Bloos!

Ik duim voor je dat hij past elady en dat je er dan veel plezier van hebt!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 12:17

mijn moeder heeft er ook nog 3 Bloos! en ik overweeg een 2e springzadel maar dat durf ik niet hardop te zeggen.