australian stock sadle

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shetfan

australian stock sadle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 17:02

Wij gaan waarschijnlijk binnekort bij een pony kijken met een australian stock sadle. Ik weet wel ongeveer hoe zo'n zadel eruit ziet enzo, maar wie kan mij hier wat meer over vertellen; ben nieuwschierig Tong uitsteken.

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 18:37

niemand (wat zakt hij snel zeg:S)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 19:16

Afbeelding

zo ziet een Aussie eruit. Je kunt het vergelijken met een kruising tussen een gewoon zadel en een westernzadel. Er zitten 2 uitstulpsels aan de zijkanten, een "riem"gaat over het zitvlak, de stijgbeugels zijn westernbeugels, en er zit vaak zo''n westernknop op (soms ook niet hoor) Ook zijn de zweetbladen stukken langer dan bij een normaal zadel.

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 19:21

Hihi, zo dacht ik er ook over. Een kruising. Ik liep al steeds te roepen dat ik een kruising tussen een veelzeidigheidszadel en een westernzadel wilde. Ik dacht dat het niet bestond maar ik wee nu toch dat dit wel eens end in de buurt komt.

Oja, is een "aussie" voor je paard fijn. Ik hoor van nh-mensen zoveel negatiefs over gewone engelse zadels....

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 19:36

tjah, geen idee of het fijn is, het ligt er net zo op als een gewoon zaadel. Maar je kunt bv niet springen met een Aussie, is meer voor buitenritten etc. Dus voor de ontspanning bij je paard is het wel fijn. Ik vind het persoonlijk heerlijk zitten, zelfs fijner dan een westernzadel.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 19:40

ik ga as zaterdag zo'n zadel proberen , rij nu op een western(geen zadelmarkt ...) , ben benieuwd t schijnt echt heerlijk te zitten maar bijna net zo zwaar te wegen als mijn eigen fijne loodzware zadel ..

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 19:58

Je hebt ze met horn en zonder horn.
Afbeelding
Dit is de mijne.
De zadels zijn gemaakt zonder horn zijn schapendrijvers zadels is mij verteld, en die met horn zijn om koeien te drijven.
Het is inderdaad een kruising tussen een westernzadel en een engels zadel. Ze zitten heerlijk, maar zijn heel zwaar. De mijne is 15 kg. De kussens zijn bij de echte dure zadels gevuld met kamelenhaar.

gentille

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 20:02

ik heb gehoord dat ze juist helemaal niet zo fijn zitten,
wilde er toen eentje kopen, maar omdat mensen bij mij best negatief waren heb ik toch maar doorgespaard voor een westernzadel.

is die van jullie BTW van zadelmarkt? hoe is de kwaliteit van de stockzadels daar? (vriendin van me wil misschien eentje kopen)

Niessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 20:04

Ik heb ook een stockzadel... die van zadelmarkt... Voor een duinrit zit ie erg lekker, maar voor rijden in de bak rijdt ik toch liever met VZH zadel. Je kunt je hulpen dan net iets subtieler geven. Lachen

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 20:19

Ik heb ooit een heel uitgebreid verslag gedaan van de stockzadels van Zadelmarkt. De mijne komt daar vandaan en is de versie van 270 euro die ze nu niet meer hebben. Dit was echt kwalitatief de beste. De stockzadels zijn daar niet slecth, maar de afwerking is soms wat slordig. Bij mij was 1 singelstoot veel te breed voor de gesp. En je moet gewoon alles controleren, sommige zadels hebben slechte leerplekken of zijn scheef. De engelse zadels waren toen geen aanrader. Het is al een hele tijd geleden dat ik er was, hoe het nu is weet ik niet.
Als je er geen verstand van hebt, dan niet doen.
Vergelijk de kwaliteit zeker niet met een Stubben of ander A-merk.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 20:26

ik vind zulke zadels niet echt lekker zitten, die 2 dingen aan de voorkant vind ik verschrikkelijk, geef mij maar gewoon een westernzadel

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 21:23

waarom kan je er dan niet me springen? Komt dat door die uitsteeksels?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 21:31

jup, door die uitsteeksels blijf je mooi stil in het zadel zitten. Mijn zadel komt van een goede winkel vandaan, maar daar betaal je ook wel voor. (2de hands gekocht, gelijk een stuk goedkoper) ik heb eerst een suede zadelmarktzadel gehad, en toen deze, nou,het verschil was goed te merken!