vraagje, leren rijlaarzen.. Is dit goede koop?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

vraagje, leren rijlaarzen.. Is dit goede koop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 14:55

Ik kwam op de site van ruitershop het witte paard, dat is hier redelijk dichtbij. Ze hadden leren rijlaarzen van het merk RECTILIGNE. Maar nu de prijs: 75 euro met rits en met veter 95 euro. Super goedkoop dus...
Goedkoop genoeg om er wat achter te zoeken. Is deze prijs omdat de laarzen slecht zijn? Want het is wel een aanbieding bij hun en de normale prijs staat er niet bij.
Met de zoekfunctie ontdekte ik al dat dit merk al best goedkoop is, maar 75 euro vindik wel heel erg goedkoop... Moet ik hier wat achter zoeken?
Van de andere kant.. 75 euro.. daar kank geen bult aan vallen als ik over anderhalf jaar tot 2 jaar nieuwe moet kopen.. Heb nu altijd rubberen en mijn benen stilhouden vindik echt onmogelijk...
Is deze aanbieding aan te raden of af te raden?

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 15:16

Ik zou gewoon even langs gaan en wat meer informatie vragen!
Het merk laarzen is idd niet zo duur, dus ik denk niet dat je er iets achter hoeft te zoeken!
En het is natuurlijk een ruitersportzaak en die hebben toch meestal wel hun naam hoog te houden, dus waarom zouden ze je belazeren!?!

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 16:39

Heb wel eens laarzen van dat merk gezien en vond ze er gewoon goed uitzien - niet slecht van kwaliteit ofzo. Misschien hebben ze een grotere partij op de kop kunnen tikken of is het bijv. bruin ipv zwart. Zou er langsgaan, op je gemakje kijken en goed voor laten lichten over de juiste maat!

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 17:02

Zo lekker goedkoop!! Ik wil ook leren rijlaarzen.. het is jammer dat het zo ver weg is, anders had ik zeker even gaan kijken, misschien is het wel wat!!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 17:04

Rectiligne niet duur Verward Het paar dat ik graag zou willen hebben kosten nieuw rond de 400,- euro, vind ik niet zo goedkoop.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 17:20

Aimee schreef:
Rectiligne niet duur Verward Het paar dat ik graag zou willen hebben kosten
nieuw rond de 400,- euro, vind ik niet zo goedkoop.

dat zijn waarschijnelijk de hoog ingesneden modellen
maar snap van jou prijs dus helemaal niks want hier zijn ze zonder veter €160 en met veter €185 ,dus ik zou er wel wat achter zoeken ja!!
moest er geen 1 voor de prijzen?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 17:24

Nimmedor schreef:
dat zijn waarschijnelijk de hoog ingesneden modellen
maar snap van jou prijs dus helemaal niks want hier zijn ze zonder veter €160 en met veter €185 ,dus ik zou er wel wat achter zoeken ja!!
moest er geen 1 voor de prijzen?

Hoog ingesneden is niet wat een laars zoveel duurder maakt, materiaal wel. Misschien ligt het eraan dat ik alleen kalfsleren laarzen wil, dit zullen zeker rundleren zijn en die van 160,- ook.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 17:38

De goedkoopste modellen zijn zo'n 130 euro normaal. Dit is met rits, venetoleer (leer met coating). Ik heb ze ooit in perfecte toestand van een bokker overgenomen.
Hele soepele laars, de kwaliteit was voor mij zodanig dat ze met redelijk intensief gebruik na een half jaar zo slap waren dat ze afzakten, rits bleef niet dicht, en de binnenkant ging kapot.
Voor wedstrijden en manegeruiters is het een echte aanrader. Voor dagelijks gebruik niet.

De duurdere rectilignes zijn overigens hele mooie laarzen, ook kwalitatief een stuk beter.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 21:50

Wat ik over Rectiligne heb gehoord, is dat de ritsen snel kapot gaan.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 09:36

germie schreef:
De goedkoopste modellen zijn zo'n 130 euro normaal. Dit is met rits, venetoleer (leer met coating). Ik heb ze ooit in perfecte toestand van een bokker overgenomen.
Hele soepele laars, de kwaliteit was voor mij zodanig dat ze met redelijk intensief gebruik na een half jaar zo slap waren dat ze afzakten, rits bleef niet dicht, en de binnenkant ging kapot.
Voor wedstrijden en manegeruiters is het een echte aanrader. Voor dagelijks gebruik niet.

De duurdere rectilignes zijn overigens hele mooie laarzen, ook kwalitatief een stuk beter.

je kunt ook speciale leer aan de binnenkant nemen is wel ietsje duurder, maar dan kun je je de laarzen dagelijks gebruiken, zonder dat ze naar een half jaar versleten zijn. en ieder keer dat je ze genbruikt, moet je ze shoonmaken, is beter voor het leer en de rits. Lachen Knipoog

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 09:40

ik heb ook van rectilinge maar ik ben er niet tevreden over....
vorig jaar (had ik net mijn laarzen een half jaar aan) begonnen mijn laarzen te schilferen.
toen hadden ze me andere laarzen gegeven van rectilinge...
en na 3 maanden weer hetzelfde gezeik!

mijn moeder was dus echt kwaad zoveel geld voor die prul laarzen!
en nu zit er dan een ander voetstuk aan van beter leer en nu heb ik er nog geen problemen mee gehad...maar volgens mij begint het alweer Boos!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 11:21

beautylover schreef:
ik heb ook van rectilinge maar ik ben er niet tevreden over....
vorig jaar (had ik net mijn laarzen een half jaar aan) begonnen mijn laarzen te schilferen.
toen hadden ze me andere laarzen gegeven van rectilinge...
en na 3 maanden weer hetzelfde gezeik!

mijn moeder was dus echt kwaad zoveel geld voor die prul laarzen!
en nu zit er dan een ander voetstuk aan van beter leer en nu heb ik er nog geen problemen mee gehad...maar volgens mij begint het alweer Boos!

waar begint het te schilferen

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 11:25

van onder op het voetdeel,en ietsje hoger

en toch kom ik nooit in de modder/water

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 15:02

Een vriend van me heeft zowel leren chaps als rijschoenen van dit merk. Geen laarzen dus, maar wel enigzins vergelijkbaar.
Het is echt prachtig spul, blijft ook goed. Hij is er zelf ook erg tevreden over.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 20:55

vinci schreef:
je kunt ook speciale leer aan de binnenkant nemen is wel ietsje duurder, maar dan kun je je de laarzen dagelijks gebruiken, zonder dat ze naar een half jaar versleten zijn. en ieder keer dat je ze genbruikt, moet je ze shoonmaken, is beter voor het leer en de rits. Lachen Knipoog

De duurdere varianten van Rectiligne zijn gewoon beter dan de goedkope.
Zelf heb ik nu de Derby Softjumper in bestelling staan.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 21:02

recteligne staat er niet bekend om dat ze jaren meegaan bij intensief gebruik, wat in het geval van een merk als petri of cavallo wel het geval is.

het is een mooie laars om mee te beginnen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 22:04

Het is ook vooral om mee te beginnen. En na overleg met mijn ouders is er inderdaad de gedachte uitgekomen: als ze over 2 jaar kapot zij, heb ik er geen grote som geld aan uitgegeven. Als ik dan vind dat de laarzen lekker zitten, dan kan ik betere kopen, zo niet kan ik weer rubberen nemen.

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 23:31

Ik heb sinds kort handgemaakte rijlaarzen bij Van Huet gekocht. Het zijn ook laarzen met een rits en elastiek erin en in vergelijking met soortgelijke laarzen van andere merken niet zo heel duur: 140 euro. Aangezien ik nogal lange benen heb zijn de standaardlaarzen te kort voor mij, dus dit was een uitkomst. Ik ben er heel tevreden over en ze zitten zo lekker dat ik het jammer vind om ze uit te doen..!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 23:49

Ik heb ff op de site gekeken, de reden dat ze zo goedkoop zijn , is dat ze nog maar in beperkte maten (niet maat 38) verkrijgbaar zijn, vandaar denk ik.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:58

secricible schreef:
Het is ook vooral om mee te beginnen. En na overleg met mijn ouders is er inderdaad de gedachte uitgekomen: als ze over 2 jaar kapot zij, heb ik er geen grote som geld aan uitgegeven. Als ik dan vind dat de laarzen lekker zitten, dan kan ik betere kopen, zo niet kan ik weer rubberen nemen.

Ik denk dat je er wel 2 jaar mee doet als je niet al te intensief rijdt. Ik gebruikte ze 4-5 keer per week, en reed vaak 2 paarden.
Ter vergelijking: de Aigle Ecuyer had ik ook in een half jaar versleten, en die zijn net zo duur. Hier ging bij mij de binnenvoering al binnen een paar maanden kapot. Na een half jaar begon de rand boven te scheuren.
Ik vond op zich de rectilignes beter dan de Aigle rijlaarzen. EEnmaal leer = altijd leer. Succes met je keuze.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 16:11

ik denk dat ze wel oke zijn om 2 jaar er mee te rijden als het niet te actief is.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 21:10

Ik rijd ongeveer 5/6 keer in de week (6x met wedstrijd erbij) en aan de reacties te zien, heb ik er dan niet zo lang plezier van

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 21:37

Ik heb ook Rectiligne lederen rijlaarzen, maar die waren €210 mét (elastische) veters en rits. Ze zijn allesinds wel aan te raden, ik heb ze niet echt lang moeten inlopen en ze zitten geweldig Lachen

Ronacino

Re: vraagje, leren rijlaarzen.. Is dit goede koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 13:18

wahh ik heb gewoon 400 euro voor die dingen moeten neertellen!

Chrissetje

Re: vraagje, leren rijlaarzen.. Is dit goede koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 13:19

Ronacino schreef:
wahh ik heb gewoon 400 euro voor die dingen moeten neertellen!

Klopt,en ik vind ze echt vreselijk..daarom wil ik Petrie.

Ik teM wel even aangezien dit een oud topic is.