Ik wil dit jaar mijn paardje laten scheren. Hij staat nu onder een tussendek... Lichtgevoerd dus...
Nu vraag ik me af hoe jullie je paard achterlaten op stal na het scheren. Doen jullie dan een dubbele deken op. Of misschien wel het zelfde dek als dat hij ophad voor het s cheren. Of gaat er een winterdek op.
Ik heb geen idee, omdat ik nog nooit een paard geschoren/laten scheren heb.
steinstein
Geplaatst: 31-10-04 09:57
Ik heb mijn paardje gisteren geschoren en heb hem daarna gelijk zijn winterdeken omgedaan. Je trekt natuurlijk zijn jas uit en dat moet je wel goed vervangen.
tallie
Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-04 10:02
ja daarom is mijn vraag ook hoe jullie dat doen. ik heb er namelijk helemaal geen ervaring mee..
Starbreeze
Geplaatst: 31-10-04 12:43
Ynz staat in een binnenstal. Ik heb er altijd een termometer liggen zodat ik kan checken hoe warm of koud het er is. Ze staat nu onder een 200gr. deken en zodra de temp overdag en snachts daalt naar onder de 9-10 graden (en het volgens de vooruitzichten zo blijft) dan gaat er een hele dikke 490gr. deken (bucas) op.
Het is een beetje afhankelijk van hoe je paard eronder is. Laatst stond er zon schrale oostenwind, toen heb ik er dus een fleecedekentje onder gelegd. ik voel aan de neus en oren, als deze warm zijn ga ik ervan uit dat ze het lekker warm heeft, zijn deze koud dan heeft ze het koud.