pasoa bit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

litteltje

pasoa bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-04 23:30

HeeJJ HeeJJ

ik heb net wat gelezen over een pasoa bitje..
maar.. ik heb een 13 jarige pony..
en ze is heel erg sterk en tegen de hand,
iemand heeft als advies gezegt: pasoa..
is dit verstandig of niet?
en hoe werkt zo'n ding nou precies? Verward
laat me meer weten!

doejj kuwss lott Schijnheilig

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 23:37

Lijkt mij niet verstandig. Je moet problemen in de mond niet oplossen door er wat grovers in te hangen, maar je moet zorgen dat ze op je been reageerd en haar achter hand gebruikt zodat ze van voren loslaat en aan je hulpen staat. succes

litteltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-04 23:39

okeej.. OK dan! dus het is gewoon het beste hetzelfde bit te houden? of kan ik ook een scherper bit probere? (maar.. dat heeft dan eigenlijk dezelfde werking als un pasoa... dus ben zelf al over het antwoord eens )

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 23:44

Ik stuur je ff een pb.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 00:28

WD -> VMR

Zoek ook eens op de zoekfunctie Litteltje op 'pessoa bit' (geen pasoa Knipoog ) er zijn al veel mensen geweest die dezelfde vraag gesteld hebben, misschien kan nje daar tips uit halen. Dit topic bijvoorbeeld:

[VMR] pessoa bit

Yoghurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 12:53

Nee je moet er niet iets zwaarders in gaan hangen. Dat heeft echt helemaal geen zin. Als je paard sterk is, moet je het niet met nog iets sterkers proberen tegen te houden, dan stompt hij alleen maar af. Elk paard is volgens mij wel de rijden met een trens. Als jouw pony zo sterk en tegen de hand is, moet je misschien eens proberen iets lichter contact te houden, zodat de pony niet de kans krijgt om te gaan trekken. Dan zal ze misschien ontspannen en zelf 'het bit op gaan zoeken'. Een pessoa-bit werkt behoorlijk in, je ziet ze vaak bij springpony's die wat te snel worden. Maar dan zie je de ruiters ook net zo hard terugtrekken, dan is het natuurlijk niet vreemd dat de pony sterk wordt. Veel succes ermee in elk geval!

ilufprincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 13:15

pasoa mmm
is het niet pesoa?

Countrygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 13:23

Het is toch pessoa ??
Nouja ik weet het niet.
Ik heb eerst ook eens een tijdje met een pessoa bit gereden.
Mijn pony was ook heel erg sterk.
Maar daar los je het probleem volgens mij niet mee op.
Ik heb toen gewoon me eigen bit weer gepakt. Neusriem erop (had ik toen ook nog niet eens erop Bloos! ) en sperriem erbij.
Dit hielp veel beter....Ik had van te voren wel een neusriem erop maar toen er weer afgedaan. Nu zit ie er dus weer op met een sperriem Lachen
Ik kan je verder ook niet helpen
Veel succes ermee!
Groetjes Jaimie

litteltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 18:30

nou ik heb van iemand anders te horen gekregen dat het een pasoa was.. en geen pessoa.. maar.. nu weet ik dat=D

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 21:05

Yoghurt schreef:
Nee je moet er niet iets zwaarders in gaan hangen. Dat heeft echt helemaal geen zin. Als je paard sterk is, moet je het niet met nog iets sterkers proberen tegen te houden, dan stompt hij alleen maar af. Elk paard is volgens mij wel de rijden met een trens. Als jouw pony zo sterk en tegen de hand is, moet je misschien eens proberen iets lichter contact te houden, zodat de pony niet de kans krijgt om te gaan trekken. Dan zal ze misschien ontspannen en zelf 'het bit op gaan zoeken'. Een pessoa-bit werkt behoorlijk in, je ziet ze vaak bij springpony's die wat te snel worden. Maar dan zie je de ruiters ook net zo hard terugtrekken, dan is het natuurlijk niet vreemd dat de pony sterk wordt. Veel succes ermee in elk geval!

en vergeet vooral been niet. met je been kan je het ritme aangeven zo ook is je zit erg belangrijk.