Ik vraag dit gewoon omdat ik nieuwsgierig ben... wil graag weten hoe jullie erover denken..verder ben ik het persoonlijk niet van plan hoor!!!
Hoeveel/hoelang moet je ervaring hebben met paarden/pony's rijden zou je een 3/4 jarige in mogen rijden? en wat komt er nog meer bij?
Yell
Geplaatst: 30-10-04 22:01
er is geen tijd aan verbonden, maar je moet minstens alle basiskennis hebben. en je moet weten waar je mee bezig bent, veel geduld hebben. en een 3/4 jarige kun je wel op.
Bitterbal
Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-04 22:03
dat klinkt logisch bedankt voor je reaktie
Kwanyin
Geplaatst: 30-10-04 22:07
echt een tijd kan je er niet op plakken, je moet wel uiteraard al goed kunnen rijden met een ander paard, als je nog niet fatsoenlijk kunt lichtrijden is een jong paard dus geen optie Verder vind ik het allerbelangrijkste als je de eerste keer een jong paard inrijdt goede begeleiding. Dan zie ik liever iemand die 3 jaar paardrijdt een jong paard inrijden met goede begeleiding, dan iemand die na 10 jaar paardrijden voor de eerste keer een jong paard onder zich heeft en zonder begeleiding zelf maar wat uitprobeerd en het beter te weten.
Bitterbal
Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-04 22:24
ik snap wel dat je dr niet echt een tijd op kan plakken, want de 1 leert sneller dan de ander... mijn zusje bijvoorbeeld die zit nu al zo netjes.. (rijd nu ong. een maandje) het enige wat ze nog niet onder de knie heeft is de galop.... magoed das iets anders
Arabesk
Geplaatst: 31-10-04 00:14
Bij een redelijk normaal paard is het heel goed zelf te doen. Mits je genoeg ervaring hebt met paarden en dan niet alleen manege ervaring. Ook is het handig als je het een keertje samen hebt gedaan met iemand die het al eens eerder gedaan heeft. Ikzelf heb het twee keer gedaan met iemand erbij voordat ik Arabesk zelf ging doen
marije86
Geplaatst: 05-11-04 12:10
je moet gewoon veel ervaring met jonge paarden en veel geduld hebben. ik beleer vanf me 14de paarden ik denk niet dat het leeftijdsgebonden is je moet er wel gevoel voor hebben
Ineke2
Geplaatst: 05-11-04 12:23
Het allerbelangrijkste is dat je er goede begleiding (les!) bij hebt
Tibamar
Geplaatst: 05-11-04 13:11
Veel geduld hebben, consequent blijven en zelf moet je natuurlijk goed kunnen rijden...
fopke
Geplaatst: 10-11-04 16:38
Je moet wel kunnen rijden, al ervaring hebben met het rijden van jonge paarden. Iemand hebben waar je op kunt vertrouwen (met het helpen bij het inrijden van je paard). Ik heb zelf al veel verschillende paarden ingereden (allerlei soorten paarden). Ik vind ook dat je geduld moet hebben en lef. Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat je paard verschiet of bokt etc. en dan moet je wel weer met de zelfde rust verder kunnen gaan. Als je bang bent aangelgd dan lukt het nooit