Wat is het mooiste aan onze sport?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes0508

Wat is het mooiste aan onze sport?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-04 20:15

Soms vragen mensen me wel eens waarom ik nou paardrijd, en niet gewoon tennis ofzo. Dan kan ik ze altijd maar moeilijk antwoorden, omdat ik denk dat je dat zelf moet voelen. En tsja, wat vind jij dan zo geweldig aan tennis?? Ik denk dat jullie mijn antwoord wel zullen snappen.

Wat mij een geweldig gevoel kan geven, is als het echt goed gaat met rijden. Als ik ergens alleen ben met mijn pony en verder niemand anders, het is doodstil om me heen, er heerst algemene rust en ontspannenheid, en we voelen elkaar precies aan. Het gevoel dat je alleen maar hoeft te 'denken' aan een bepaalde oefening en het dier voert het al uit. Het gevoel dat je een echte eenheid, een combinatie vormt.

Als ik lekker heb gereden, ben ik ook altijd heel erg vrolijk, in tegenstelling tot wanneer het slecht ging..

Wat vinden jullie het mooiste aan onze sport?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 20:19

Als ik er over nadenk:
Een vriend hebben waarmee je kan presteren.
Ik zie mijn pony echt als mijn maatje, ik praat ook constant tegen hem, beloon hem bijna té vaak en dat tot vervelends toe van degene die met me meerijd (tenminste ik zou er gek van worden als zij dat zou doen) Haha!
Wij hobbelen lekker saampjes overal heen, maar als er gewerkt moet worden dan is hij er ook. Heerlijk gewoon, hij's mijn vriend.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 20:24

het samen zijn en het samenwerken met je pony of paard. dat is zo fijn. tenminste dat vind ik er van. ik hou echt van mijn pony's hoor. en we hebben echt een band.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 20:38

Lotto is dan niet mijn eigen paard, maar waarom rijd/verzorg ik paard...?
Lotto maakt me blij, hij maakt mijn hele dag goed, als die al niet goed was. Het is een combinatie van lekker buiten bezig zijn, het is goed voor je conditie, en je krijgt er zoveel voor terug he.. Haha!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 20:48

Samenwerken met een goede vriend, je krijgt er liefde en veel plezier voor terug:D

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 21:03

Ik vind het mooiste dat je een band kan bouwen zo ver dat het paard je dragen zal terwijl hij toch van aard een vluchtdier is.Het is wel een hele opgave voor zo'n dier om de mens volledig te accepteren.

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 21:57

loontje schreef:
Ik vind het mooiste dat je een band kan bouwen zo ver dat het paard je dragen zal terwijl hij toch van aard een vluchtdier is.Het is wel een hele opgave voor zo'n dier om de mens volledig te accepteren.

Heel mooi gezegt..
Ben het er ook helemaal mee eens!

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 00:47

Ik vind hiet alleen het rijden geweldig, maar ook de liefde die je van je paard krijgt. Als je de stal binnenkomt, dat hij hinnikt. Als je m uit de wei wil halen, dat hij op je af komt gedraafd. En als je dan aan het rijden bent, dat hij voor je wil werken, naar je wil luisteren en gewoon het gevoel dat er hij er is voor je. Als ik ruzie heb, of me niet zo goed voel en ik ben helemaal alleen met mn paard, dan knuffelt hij me net of ademt in me gezicht. Net die kleine dingetjes waar je gewoon vrolijk van word. Een tennisracket of een hockeystick.. De sport zal heus wel leuk zijn, maar die zullen je nooit de liefde geven die je van een paard of pony krijgt.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 01:34

de band met je paard ?

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 18:53

De band, en het samenwerken.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 20:21

Het samenwerken met het meest geweldige dier wat er is.
Ik kan eigenlijk al een hele tijd niet meer rijden omdat mijn paard chronisch ziek is,maar toch doe ik nog veel met haar en geniet daar echt van.

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 20:34

De liefde, de samenwerking, de band en de aanhankelijkheid van zo'n geweldig groot dier dat jou helemaal vertrouwd.
HET IS GEWOON EEN VERSLAVING.......

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 21:06

Is voor mij geen sport.... is hobby *LOL*

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 21:11

de liefde die je terug krijgt van je paard. Hoe vaak je soms de fout in gaat, er is er eentje die het je altijd weer vergeeft.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 21:31

Dat je samen werkt met je paard. Dat je echt een band hebt met je paard en je er ook mee kunt werken/ sporten...

pluimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 21:43

idd de samenwerking met je paard, de band die je hebt, je traint alle spieren die je hebt. het kunnen bereiken van iets

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 21:44

de band die je hebt met je paard...

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 21:48

je kan samen dingen bereiken, daarvoor heb je meestal een goede band nodig. (met een tennisbal of racket kan je geen band opbouwen) het gevoel dat je samen bereikt is gewoon geweldig, het hoeft ook niet alleen maar presteren te zijn, je kan ook poetsen en buitenrijden en andere dingen er omheen doen, je krijgt ook reactie terug van je paard (je kan je tennisracket natuurlijk ook poetsen, maar daar krijg je geen reactie van)
het is ook niet altijd voorspelbaar, je paard kan ergens van schrikken, dat is niet jouw fout, het is en blijft een dier, (met tennis doe je echt alles zelf, als je niet snel genoeg bent is dat jouw fout, of als je misslaat doe je dat allemaal zelf)
ik denk dat ik wel duidelijk genoeg ben geweest Tong uitsteken

loeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 23:06

Inderdaad dat je samen bent,
Je hebt een maatje..Waar je samen alles mee doet.
Ook een dier.. Lovers

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 23:30

Dieren. Ik houd sowieso van dieren en vind het prachtig dat ik zoveel met een dier kan. En dat je samen wat bereikt. En het is een knuffel een vriend een maatje waar je ook je verdriet bij kwijt kan. Ik heb er ook een fijn gevoel bij als ik met paarden bezig ben. En dan niet alleen op wedstrijden maar ook op een buiterit en als ze lekker aan het dollen in het land zijn. Gewoon heerlijk die dieren om je heen.