liegende stalhouder wat zouden jullie doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MelodyT

liegende stalhouder wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-04 20:06

Een tijdje terug had ik een topic geplaatst dat de stalhouder nalatig was met het binnenzetten van mijn pony.En dat ik dus opzoek was naar andere stalling.Dit was ook omdat onze staleigenaar zijn huis te koop heeft staan..

Ik had dus een leuke stalling gevonden alleen kon ze hier veel minder naar buiten..
Kom ik vorige week zondag terug van een buitenrit komt zijn vrouw naar buiten met de mededeling dat ze het huis toch niet verkochten dus dat ik gewoon kon blijven(ze had namelijk van een stalgenoot gehoord dat ik al voor andere stalling aan het kijken was..)

De staleigenaar zou de dag erna het bord te koop uit de tuin halen..
Deze week heeft hy echt voorbeeldig mijn pony binnengezet en gevoerd maar:
Het bord staat nog in de tuin en het huis staat ook nog op internet dus is dus gewoon nog te koop..
Zijn vrouw zei ook dat ze het tegen de rest van onze stal zou zeggen dat ze toch het huis niet verkochten.Nu hoor ik dus net van de 2 andere stalgenootjes dat die dus van nix weten..

Ze zijn me volges mij dus gewoon aan het voorliegen zodat tot de tijd dat het huis verkocht is ze toch nog geld aan stalling van mij verdienen..
Mn pony staat hier hardstikke goed maar als het op zon manier moet..

Wat zouden jullie doen?Ze staat daar goed alleen bij die andere stalling staat ze veel minder in de wei..
In de wintermaanden niet zon probleem en van de zomer zie ik wel weer..

Wat zouden jullie doen?

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 20:10

weg gaan daar. want als het huis word verkocht. dan staan jullie op straat.dus ga zo snel mogelijk op zoek naar een betere stal met weiland. succes met zoeken.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-04 20:16

Daar zit ik ook sterk aan te denken..Ik ben nu van plan om in iedergeval de wintermaanden daar heen te gaan en dan kan ik alvast zoeken voor de zomer naar iets met meer weidegang of gewoon lekker een weilandje met stalletje..

Maar de rede dat ik twijfel is omdat ze ineens van10uur op een dag buiten naar 3 a 4 uur buiten gaat..

Dit is al omdat ik haar dan zelf eerder buiten zet als ik een dagje niet kan is dat dus maar 1 a 2uur... Wat vinden jullie

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 20:21

Pas weggaan als je een goede stal hebt weer gevonden. Je hebt daar nu de gelegenheid voor. En wie zegt dat de nieuwe eigenaren akelige mensen zijn. Misschien komen er wel zulke leuke mensen in dat je later spijt krijgt als je nu overhaast weggaat.

Toch even goed nadenken, je staat nog niet maar zo op straat Knipoog

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-04 20:25

Ja maar het is nog maar de vraag of de nieuwe mensen de stalling overnemen

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 20:55

oke, dat weet je ook niet. Daarom kun je wel uitkijken naar wat nieuws. Heb je geen kontrakt? Ze kunnen niet maar zo van je af, ook niet als een nieuwe eigenaar komt. Ze moeten met jou rekening houden.

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 23:42

Inderdaad, doe niet meteen overhaaste dingen. Wanneer iemand een café koopt, gooit hij/zij toch ook niet meteen alle bestaande klanten eruit ?

Bovendien heb je wel degelijk rechten. Ook richting een eventuele nieuwe eigenaar.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 00:11

Wanneer een verkoper een huis heeft met een huurder mag ie die ook niet zomaar eruit zetten. Ik neem aan dat voor dit ook zoiets geldt. Dat je 'oprot-tijd' krijgt... Misschien komen er wel paardenliefhebbers in die de zaak graag voortzetten Lachen

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 00:37

ik zit nu met hetzelfde, de boerderij staat te koop er staat ook een bord in de tuin en zijn advertenties op internet.. alleen willen deze mensen hier helemaal niet weg..
als ik zo hoor wat er vooraf bij jou gaande is en dat de stalgenoten van niets weten zou ik direct een andere stal zoeken... Lachen maar dit is mijn mening

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 01:35

tandjes laten tuffen Tong uitsteken