Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Wij scheren niet... De paarden staan 24/7 buiten, dus het is onhandig; je moet veel verschillende dekens hebben wat duur is, en als ze altijd buiten staan gaan die dekens ook erg snel kapot...
Ik doe nu af en toe een lichtgevoerde waterdichte winterdeken op voor de nacht als hij echt helemaal nat is en het wordt al donker als ik thuis kom.
Zelf vind ik het dus onhandig om met dekens te gaan werken. Alleen als het echt superkoud is en hij is helemaal nat krijgt ie gewoon 's nachts een deken op, normaal gesproken krijgt hij geen deken op... Dit vind ik een prima methode. Als je scheert moet ie altijd een deken op, en ik zou dan ook problemen hebben met als je rijdt en het regent of waait heel hard dat je paard het dan juist tegenovergesteld, te koud, krijgt als ie geschoren is... Dus, nu hoef je daar niet bang voor te zijn met lange vacht, en als ie nat is en het is koud en hij moet het land nog op, dan kan ie gewoon voor de nacht een lichtgevoerd winterdekentje op.
(het gaat er bij mij vooral om dat het winddicht en waterdicht is, aangezien hij nog weleens in de regen gaat staan, en het waait nogal hard bij ons, het is vrij open. dus als ie dan tot op het vel nat is, ben ik toch bang dat ie wat krijgt ofzo...)Pellie schreef:als je de mogelijkheid hebt kun je ook een lengte van de haren laten staan ipv helemaal kaal. maar zo'n scheerapparaat is moeilijk te vinden, dan moet er al een speciaal opzetstuk gemaakt zijn.
ik kan me indenken dat je wilt scheren, en als ik jou was deed ik een soort dekenmodel inclusief hals.

En als je een waterdichte deken hebt voor je paard kan hij er prima mee naar buiten van de winter.